28032024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Unul din 5 utilizatori de Internet pe mobil preferă conexiunea mobilă în locul celei fixe

Unul din 5 utilizatori de Internet pe mobil preferă conexiunea mobilă în locul celei fixe

Pin It
„Trăim acum anii copilariei mobile marketingului în România. Trecerea de la copilărie la adolescenţă se poate face mai repede decât ne aşteptam. Dacă luăm în considerare numărul crescând de telefoane smartphone, ratele tot mai mari de utilizare a mobisite-urilor şi a aplicaţiilor mobile, putem afirma fără urmă de îndoială că oportunităţile pe care acest mediu le pune pe masa oamenilor de marketing sunt imense”, a declarat astăzi Steve Dallas, Managing Director Initiative, cu ocazia lansării studiului Unlocking the Power of Mobile.

Realizat în luna aprilie 2011, „Unlocking the Power of Mobile” surprinde opiniile a nu mai puţin de 800 de utilizatori urbani de Internet mobil, cu vârste cuprinse între 16 şi 45 de ani, dezvăluind potenţialul şi oportunităţile prin care acest mediu de comunicare poate fi exploatat de advertiseri.

În prezent, în România potenţialul Internetului pe mobil nu este încă exploatat la acelaşi nivel cu cel întregistrat în celelalte ţări care au participat la studiu, iar acest fapt se datorează unei percepţii generale despre Internetul mobil care este privit doar ca o alternativă la conexiunea fixă. Cu toate acestea, studiul arată că aproximativ 21% dintre respondenţi ar alege mobile internetul în locul unei conexiuni fixe.

Utilizatorii din mediul mobil sunt mereu prezenţi şi activi. Initiative România a aflat că 58% dintre utilizatorii de Internet mobil în România îşi folosesc telefoanele mobile pentru a se conecta la internet în fiecare zi şi petrec online un timp mediu de 18 minute. Acest procent nu este cu mult mai mic faţă de cel întregistrat în celelalte ţări care au participat la studiu (65%) şi se estimează că utilizarea zilnică a internetului va înregistra o creştere semnificativă pe măsură ce tehnologiile de Internet mobil vor fi folosite de tot mai mulţi români.

31% din totalul activităţilor realizate de români pe telefoanele mobile sunt dedicate serviciilor de date (internet pe mobil sau e-mailing-ului), 19% sunt activităţi de SMS, iar 43% sunt apeluri telefonice. Comparativ cu România, utilizatorii internaţionali petrec semnificativ mai mult timp cu serviciile de date (49%) şi mai puţin timp cu SMS-urile (5%).

„În topul activităţilor pe internet preferate de români se numără accesul la e-mail, căutarea de informaţii online sau vizualizarea hărţilor, citirea celor mai noi ştiri, dar şi activităţile de petrecere a timpului liber– reţele de socializare, jocuri” adaugă Steve Dallas.

Internetul mobil devine mediu de comunicare, prin ocuparea timpilor morţi. Multitasking-ul este un fenomen întâlnit la un număr tot mai mare de români: 60% dintre români navighează pe Internet de pe mobil şi ascultă radio în acelaşi timp, un procent comparabil cu cel înregistrat la nivel internaţional (50%). Dacă ne referim însă la asocierea TV-Internet mobil, procentul este mai mic decât media internaţională, numai 17% dintre cei care navighează se uită, în paralel, şi la televizor (în comparaţie cu 50% la nivel internaţional). 

„Pe măsură ce internetul pe mobil este tot mai accesibil şi accesat de un număr tot mai mare de utilizatori, multi-tasking-ul poate deveni un nou stil de viaţă, iar tinerii vor deveni promotorii acestuia, aşa cum s-a întâmplat în ultimii ani cu principalele revoluţii tehnologice adoptate în scopul interacţiunii sociale”, declară Maruan Traşcu, Senior Research Manager Initiative.

Jocurile, aplicaţiile muzicale, GPS-ul şi aplicaţiile de navigaţie pentru mobil au de departe cel mai ridicat grad de penetrare (70% dintre respondenţi deţin cel puţin o astfel de aplicaţie). Cele mai des utilizate aplicaţii sunt cele de social networking precum şi cele care oferă informaţii despre vreme sau ştiri importante (peste 50% grad de utilizare). 

„Faptul că aplicaţiile pentru reţelele sociale au o rată de penetrare de 52% şi o rată zilnică de utilizare de 61% ne arată că internetul pe mobil este o alternativă portabilă foarte utilă la dispozitivele tehnologice fixe. Datorită popularităţii şi nivelului ridicat de acceptare, aplicaţiile pe mobil au un potenţial ridicat şi pot cu uşurinţă să pătrundă în viaţa consumatorilor”, adaugă Maruan Traşcu.

Studiul a fost dezvoltat de reţeaua Initiative şi în alte 8 ţări: SUA, UK, Italia, Suedia, Australia, Coreea de Sud, China, India, şi acum şi în România. Cercetarea pe plan local a fost efectuat de Departamentul de Cercetare Initiative la începutul acestui an, pe un eşantion reprezentativ de 800 respondenţi cu vârste cuprinse între 16 şi 45 de ani, care trăiesc în mediul urban şi sunt utilizatori de internet mobil. Modalitatea de sondare a opiniei a fost CATI, respectiv interviuri telefonice.


Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media. Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris, HyperActive şi Medic One. Pe piaţa locală, Initiative este activă de 17 ani şi are în portofoliu clienţi precum: Orange România, Ferrero, Bergenbier S.A, Millennium Bank, Johnson&Johnson, Provident Financial, BMW, Supreme Group, KIKA.
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP