28032024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Nestle în furtuna de foc a social media

Nestle în furtuna de foc a social media

Pin It
kitkat-londonCeea ce a început ca o luptă de PR cu Greenpeace, a ajuns să se transforme într-o catastrofă social media pentru producătorul de alimente Nestle. Neîndemânatica sa reacţie la criticile care i-au fost adresate online poate fi descrisă drept coşmar.

Problemele au început atunci când Greenpeace a creat o campanie video prin care critica folosirea de către Nestle a uleiului de palmier obţinut din surse nesustenabile – uleiul este folosit în numeroase produse Nestle, inclusiv KitKats. Acest demers făcea parte dintr-o îndelungată campanie a Greenpeace îndreptată împotriva surselor din care Nestle se aproviziona cu ulei de palmier.

Ultimul material video realizat de Greenpeace imită campania KitKat ‘Take a break’ şi prezinta un angajat plictisit într-un birou care muşcă dintr-un deget de urangutan, mâzgălindu-se cu sânge pe toată faţa.

Răspunsul Nestle a fost să convingă YouTube să scoată acest material video, deşi acesta poate fi vizionat în continuare la http://vimeo.com/10236827

Ce a urmat, un torent de critici publice pe pagina Facebook a Nestle. Foarte curând aceasta a fost ticsită cu comentarii negative şi solicitări de stopare a folosirii uleiului.

Aşa se întâmplă atunci când social media începe cu adevărat să facă furori. Nestle a început să şteargă comentariile de la fanii care foloseau sigle Nestle modificate în loc de fotografiile de profil. Între timp, deşi se considera că participă la dezbateri, răspunsurile companiei – sau mai degrabă cele ale angajaţilor responsabili de pagina de Facebook – au început să trădeze un ton vizibil iritat, iar compania s-a lăsat atrasă în ceea ce poate fi cel mai bine descris drept ciorovăială.

Numeroşi comunicatori şi-au exprimat neîncrederea cu privire la modul în care Nestle a făcut faţă criticilor. Chris McCrudden, Director de Creaţie la Speed Communications a spus: “Este trist, este un exemplu de manual despre cum numirea unei comunicator neadecvat în vremuri grele poate face situaţia din rea în mai rea. Au lăsat persoana nepotrivită să se ocupe de asta. Nu vezi o companie de 195 miliarde de dolari să se comporte ca un băieţel de 11 ani la locul de joacă pentru copii, dar la asta am asistat noi astăzi. Răspunsul tactic de comunicare a fost pur şi simplu prost de îţi tăia respiraţia.”

Robin Grant, angajat al expertului media WeAreSocial a declarat: “Ceea ce a făcut Nestle prin îndepărtarea materialului video a fost o naivitate. Apelarea la argumente juridice inflamează situaţia, iar brandurile trebuie să fie conştiente de asta. Oamenii acţionează astăzi ca şi o gloată şi nu e bine să inflamezi masele. Poziţia adoptată de Nestle se schimbă pe zi ce trece. Ei au exacerbat situaţia ispitind mulţimea, dar au simţit asta pe propria piele de dimineaţa până seara.”


Sursa: Revista Communicate
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP