Adaptarea la noua cultură corporatistă – principala grijă într-un nou loc de muncă
- 23 Februarie 2010 |
- Adina Tudor
- 32% dintre respondenţi consideră că cea mai mare provocare ar fi acomodarea cu noua cultură organizaţională şi cu noii colegi;
- 23% sunt de părere că ar fi o provocare să înveţe modul de utilizare unor tehnologii noi şi să se obişnuiască cu alte protocoale;
- adaptarea la o nouă rutină şi ajustarea programului au fost considerate problematice de către 22% dintre respondenţi;
- 10% consideră o provocare recâştigarea încrederi profesionale;
- 13% dintre participanţii la sondaj au optat pentru variantele nu ştiu/ alt răspuns;
După cum declară Robert Hosking, executive director în cadrul OfficeTeam, „Să intri într-un nou loc de muncă poate fi în acelaşi timp interesant şi stresant, în special pentru cei care care au lipsit o vreme de pe piaţa muncii. Noii angajaţi pot trece mai uşor peste primele etape de acomodare dacă învaţă cât mai mult posibil despre cultura organizaţională înainte de prima lor zi de muncă. Metodele eficiente pentru a aduna astfel de informaţii sunt networking-ul cu foştii sau actualii angajaţi şi întrebările puse la interviul de angajare despre mediul de lucru, codurile vestimentare şi alte politici ale companiei.”
Sondajul a fost realizat pe baza unor interviuri telefonice realizate cu un număr de 464 de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani, angajaţi într-un mediu corporativ.
Mai multe informaţii la http://www.prnewswire.com/news-releases/survey-adapting-to-new-culture-top-concern-when-re-entering-workforce-84104362.html