29032024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Antreprenorii deceniului. Cum să vezi mai departe de pe umeri de giganți.

Antreprenorii deceniului. Cum să vezi mai departe de pe umeri de giganți.

Pin It

Antreprenoriatul pe timp de criză, drumul de la o simplă idee până la un business care să se susțină singur, încă mai pare o himeră pentru mulți. Deși în final, așa cum afirma Marta Ușurelu, redactor-șef la revista Biz, antreprenorii sunt cei care vor mișca această țară și industrie.

A 10-a ediție a Zilelor Biz, prima sesiune a reunit în prima zi câțiva dintre antreprenorii deceniului, cei care au învățat să se adapteze și să facă lucrurile diferit, indiferent de context, cei care demonstreaza cel mai bine ce înseamnă viziune și perseverență pe timp de criză.

Marius Ghenea a pus accentul în prezentarea sa pe pilonii unui ecosistem antreprenorial. Educația antreprenorială este unul dintre cei mai importanți piloni care stau la baza ecosistemului și care lipsește României. Și totuși, antreprenoriatul nu poate să fie predat de o persoană care nu are experiență antreprenorială. Educația antreprenorială este cea mai la îndemănă soluție pentru a ajuta la crearea unei noi generații de antreprenori, pentru a ajuta la construirea unei noi generații mai valoroasă. Un al doilea pilon, menționat de Marius Ghenea, face referire la faptul că nu ar trebui să existe mai multe modele antreprenoriale, iar deocamdată nu știm să detectăm modelele reale de cele false. Networkingul este un alt element important zn acest ecosistem, 'trebuie să fim împreună și să vorbim de problemele noastre'. În contextul României, în care mulți tineri antreprenori se plâng de faptul că nu au posibilități de finanțare, Marius Ghenea consideră educația antreprenorială veriga slabă, nu finanțarea.

România poate ajunge să fie numită la un moment dat zona de dezvoltare antreprenorială a Europei de Est, după vorbele lui Ghenea, idee care este adusă și in proiectul său School For Start-ups, un hub regional de dezvoltare antreprenoriala. La întrebarea ce inseamnă antreprenoriatul pentru români, Marius Ghenea laudă creativitatea românilor dar în același timp vorbește despre faptul că excesul de creativitate la români poate duce uneori la lipsa de focus ce poate fi fatală pentru o afacere. Un lucru ce poate fi îmbunătățit la antreprenorii români, a mai adăugat Ghenea, este o mai bună înțelegere în ceea ce privește educația financiară de bază. Nu trebuie să ai numai viziunea unei afaceri, dar și să înțelegi mecanismele și principiile unei afaceri. Concluzia prezentării care poate fi luată sub forma unui îndemn către actualii și viitori antreprenorii români este mai mult business inovativ, decât unul de tip clonă.

Mihaela Nicola, The Group, și-a îmbrăcat rețeta succesului și începutul propriului business într-o poveste. A pornit la drum cu evoluția businessului The Group de-a lungul celor 5 ani (2005-2010) și a ajuns la ce anume diferențiază un antreprenoriat. Dacă norocul sau bagajul genetic se bazează pe un IQ/EQ/VQ (coeficient de vitalitate) mai ridicate, la antreprenori coeficientul de vitalitate face diferența; coeficient ce poate fi tradus prin acea energie, vitalitate, voluptate de a construi, capacitatea de a-ți genera combustie internâ într-o anumită direcție. Acest coefient de vitalitate reprezintă diferențiatorul dintre cei ce doar visează și cei ce au abilitatea să împlinească visele.

'Bună ziua, sunt Camelia Șucu, am 46 de ani și am 2 fete.' În felul acesta și-a început Camelia Șucu, Class Living prezentare ce s-a dovedit a fi un discurs liber, original, personal al unui om care a trăit și a experimentat destule în zona antreprenoriatului. Nu cât să dea lecții, ci cât să te facă destul de curios încât să nu îți dezlipești urechea și ochii. A punctat 3 lucruri foarte importante: ce reprezintă antreprenoriatul pentru ea, ce înseamnă antreprenoriatul pentru femei și cum se manifestă antreprenoriatul pe timp de criză. Povestea ei a început odată cu cariera de doctor, văzută mai mult ca prima școală de antreprenoriat. Un antreprenor ar trebui să aibă în spate intuiție, muncă multă, perseverența și să fie în stare să facă sacrificii. Așa cum povestește Camelia Șucu prin exemplul propriu, a început pe o piață care își 'dorea, vroia și mânca orice în anii '90'. Era nevoie doar de o idee și foarte multă muncă. Iar intuiția nu s-a oprit după ce a construit Grupul Mobexpert, ci a continuat apoi cu o altă idee, alt instinct. 'Îmi place să văd ce au făcut alții înaintea noastră și să mă gândesc cum ar putea să arate în țara noastră.' Ideea ce s-a tradus și în implicarea ei ca antreprenor în piața de gros, sedusă de ideea de a dezvolta această piață. 'Îmi place pentru că pur și simplu acel loc face parte din calitatea unei vieți din calitatea unei țări, de acolo pleacă alimentele noastre. Piața de gros, poate da în afară de mâncare, poate crea mai multe locuri de muncă, acestea creează consumatorul valid iar economia este susținută de consumator.' În felul aceasta sumarizează motivația ei de a se implica într-o nouă afacere.

Pentru Camelia Șucu antreprenoriatul reprezintă un virus. Drept pentru care și fiicele ei sunt tot antreprenoare. Antreprenoriat pe timp de criză? Criza e doar o stare, nu doar o fatalitate, este o răceală. 'Daca aveți idei, nu stați să vă uitați la ce au făcut alții. Faceți-o!'

Mihail Marcu, Medlife, a trecut printr-o mică istorie a antreprenoriatului pentru a trage concluzia că nu avem o cultură antreprenorială, nu știm să o promovăm și nu știm să o facem. Antreprenoriatul înseamnă să creezi locuri de muncă. Acesta a întărit ideea lui Ghenea conform căruia, nu avem modele, ci din contră cele existente sunt deformate în locul unui model al antreprenorului care creează și adaugă plus valoare.

Radu Georgescu, GECAD - antreprenoriatul este despre a face diferența și chiar poate fi și în interiorul unei companii. 'Simțiți-vă bine când ai succes, simțiți-vă bine când ratați' - o lecție importantă pe care Radu Georgescu a transmis-o. Poate nu v-ați gândit niciodată ce s-ar întâmpla dacă mâine dimineața nu ai mai avea bani. Ei bine, Radu Georgesc s-a gândit. Ce ar face? S-ar angaja la McDonald's pentru ca apoi să facă un business.

Antreprenorii sunt cei care fac lucrurile diferit, sunt cei care contribuie la o schimbare în societate, sunt cei care prin propriile lor forțe schimbă contexte. V-am povestit câteva dintre calitățile și abilitățile pe care un antreprenor ar trebuie să le aibă prin ochii giganților deja antreprenori.Pentru că aceasta este doar una dintre modalitățile de avea viziune asupra unui viitor mai bun.


A relatat Florina Baciu, Editor PR Romania.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP