27042024

Back Eşti aici:Home News Comunicate de presa PRIME România anunţă cea de-a şaptea ediţie a Congresului Naţional al Studenţilor la Comunicare

PRIME România anunţă cea de-a şaptea ediţie a Congresului Naţional al Studenţilor la Comunicare

Pin It
Asociaţia de studenţi PRIME România organizează, în perioada 22-24 aprilie, ediţia a şaptea a Congresului Naţional al Studenţilor la Comunicare: "PR cultural: ediţie revizuită şi comentată". Structura evenimentului cuprinde două etape: cea dintâi este alcătuită din două zile de conferinţe şi studii de caz, desfăşurate la Muzeul Naţional Cotroceni.  Evenimentul se încheie cu o zi dedicată workshop-urilor, ce vor fi susţinute la Colegiul Naţional Gheorghe Lazăr din Bucureşti.

Fiecare conferinţă tratează câte un aspect individual, de actualitate, al PR-ului cultural, urmărind atât clarificarea  unei serii de noţiuni teoretice, cât şi analizarea implicaţiilor practice ale acestora. Studiile de caz vor permite studenţilor prezenţi aprofundarea cunoştinţelor acumulate, prin intermediul unor exemple concrete de practică profesională. Au fost alese în acest scop două campanii de comunicare duse pentru promovarea unor produse culturale. Astfel, acţiunea iniţiată şi condusă de Muzeul Naţional Cotroceni pentru pictorul Cătălin Ionuţ Florea va alcătui studiul de caz din data de 22 aprilie. Cea de-a doua zi a congresului va fi încheiată de organizatorii festivalului de la Gărâna, ce vor vorbi, în cadrul celui de-al doilea studiu de caz al evenimentului, despre ce înseamnă organizarea unuia dintre cele mai de succes festivaluri din ţară. Nu în ultimul rând, workshop-urile, organizate de 7 agenţii, printre care Griffon & Swans, Rusu + Borţun Brand Growers sau Cameleon PR & Events, vor viza punerea în aplicare a cunoştinţelor dobândite în cadrul dezbaterilor.

"CNSC a fost dintotdeauna un eveniment important pentru studenţii din întreaga ţară. Supunând mereu atenţiei teme actuale, congresul aduce laolaltă specialişti ai domeniului comunicării, iar provocările lansate de studenţi nasc întotdeauna dezbateri interesante. Mai mult, ziua finală, destinată workshop-urilor, dă tuturor participanţilor ocazia de a interacţiona cu profesionişti şi de a demonstra abilităţi practice de comunicare"’, declară organizatorii acestei ediţii.

Prima zi a congresului se deschide cu o conferinţă introductivă: "PR-ul cultural: Prefaţă". Invitaţi precum Andrei Găitanaru de la Ministerul Culturii, Dumitru Borţun, membru fondator ARRP (Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice) etc, alături de moderatorul Răduţ Bîlbîe, profesor la Facultatea de Litere a Universităţii din Bucureşti, vor evidenţia caracteristicile acestei ramuri a relaţiilor publice, plasând un accent deosebit asupra modului în care ea este practicată în ţara noastră; nu în ultimul rând, ei vor aduce în discuţie rolul evenimentelor culturale (festivaluri, expoziţii) în afirmarea identităţii naţionale.

Cea de-a doua conferinţă, "Ambasadori culturali dincolo de graniţe", deplasează centrul de interes al dezbaterilor către aria comunicării internaţionale. Participanţii la congres vor afla mai multe despre modul în care cultura, purtător al tradiţiilor şi al viziunii despre lume, poate acţiona ca liant între naţiuni şi poate ajuta la înţelegerea mai bună a Celuilalt.

Prima conferinţă din cea de-a doua zi a congresului îi va provoca pe studenţi să arunce "O privire critică asupra mecenatului corporatist". În spatele titlului ce face referire la o practică născută în Antichitate stă o tendinţă extrem de actuală, constând în frecvenţa tot mai mare a parteneriatelor dintre corporaţii şi instituţii culturale. În cadrul conferinţei, invitaţii vor încerca să descopere premisele şi condiţiile de funcţionare ale acestor asocieri, luând în calcul, totodată, problemele de ordin etic care pot însoţi alăturarea dintre cultură şi mediul de afaceri.

Ultima conferinţă a evenimentului aduce în prim-plan o întrebare care, în diverse formulări, este adresată tot mai frecvent: "Serviţi cultura? Un meniu scris de PR şi marketing". Care este relaţia dintre termenii binomului PR-marketing? Până în ce punct se întrepătrund cele două domenii? Asistăm, în prezent, la un proces de comercializare a culturii? Acestea sunt doar câteva dintre aspectele pe care  invitaţii doresc să le abordeze în această a patra conferinţă din cadrul CNSC 2010.

"Conceptul congresului din acest an a pornit de la constatarea faptului că, într-o eră a vitezei, peisajul cultural se află şi el în continuă schimbare; în acest proces, PR-ul a devenit unul dintre actorii principali. Este important să înţelegem ce modificări de perspectivă derivă din această nouă situaţie, ce oportunităţi deschide ea şi ce dificultăţi pot apărea", încheie organizatorii evenimentului.

Mai multe detalii despre congresul de anul acesta se regăsesc pe site-ul oficial al evenimentului, www.cnscpeweb.ro.


Despre CNSC
Congresul Naţional al Studenţilor la Comunicare, ajuns în 2010 la cea de-a şaptea ediţie, este unul dintre evenimentele cu tradiţie ale PRIME România. Printre temele abordate în anii trecuţi în congres s-au numărat „Domeniile comunicării”, „Mass media vs. PR”, „Făurit în România”, „Comunicarea de criză”, „Responsabilitatea socială corporatistă” şi „Media digitală”. În fiecare an, CNSC atrage aproximativ 250 de studenţi din toată ţara.

Despre PRIME România
PRIME România este singura asociaţie studenţească de relaţii publice şi comunicare din România. Organizaţia are ca obiectiv principal facilitarea unei legături între teorie şi practică, între studenţi şi profesioniştii din acest domeniu.
Asociaţia studenţească PRIME România este parte din asociaţia europeană PRIME Europe. PRIME Europe se bucură, în prezent, de colaborarea a 600 membri din 16 ţări şi 8 ţări candidate.
PRIME România are sediul principal în Bucureşti, iar recent şi-a dezvoltat 3 filiale în: Timişoara, Iaşi şi Cluj.

Despre PRIME Europe
Organizaţia PRIME Europe, asociaţia europeană a studenţilor la relaţii publice şi comunicare, este compusă din 16 filiale: Austria, Belgia, Estonia, Finlanda, Germania, Italia, Letonia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Slovenia, Suedia şi Ungaria.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP