20042024

Back Eşti aici:Home News Comunicate de presa Lansare Curtea Veche: "Branding Romania. Cum (ne) promovăm imaginea de ţară”

Lansare Curtea Veche: "Branding Romania. Cum (ne) promovăm imaginea de ţară”

Pin It

Pe 29 aprilie 2009, Curtea Veche Publishing a marcat lansarea titlului "Branding Romania. Cum ne promovăm imaginea de ţară", semnat de Adriana Ţăruş şi Alina Dolea. Apărut în colecţia de Relaţii publice internaţionale a Curtea Veche Publishing, „Branding Romania” este primul titlu dedicat campaniilor de promovarea a imaginii ţării în străinătate. Nu se vrea o lecţie despre brand şi nici o culegere de bune practici pentru crearea unui brand de ţară pentru România.

„Branding Romania” propune un lucru mult mai onest si anume un punct de plecare, în urma unei analize atente a ceea ce s-a făcut timp de 20 de ani de la revoluţia identitară şi politică a României. Demersul de a inventaria şi de a analiza campaniile de branding de ţară poate părea unul destul de uşor la prima vedere. Însă nu mică le-a fost mirarea autoarelor când au descoperit că singura modalitate de a afla mai multe detalii despre majoritatea campanilor (uneori chiar perioada  de timp în care s-au desfăşurat) era recompunerea lor din articolele apărute în presă. De abia pentru campaniile din 2007 şi 2008 a fost posibilă o descriere detaliată plecând de la comunicatele de presă difuzate de instituţiile organizatoare. De altfel, lipsa de informaţii despre campaniile implementate de-a lungul timpului de autorităţile române este şi unul dintre motivele pentru care autoarele au decis să publice această carte.

Campaniile din 2008 ar trebui să devină un reper pentru demersurile viitoare - guvernamentale sau non-guvernamentale - din care să se păstreze elemente de succes, precum strategia integrată, şi care să apeleze cu mai mult curaj la altele noi, precum noile media şi comunicarea mesajelor şi către publicul din ţară. De fapt, cheia succesului, în opinia autoarelor, o poate reprezenta informarea corectă a cetăţenilor propriei ţări şi obţinerea susţinerii din partea acestora. Construcţia unui brand de ţară trebuie să înceapă cu românii „de acasă”.

„Salut cu entuziasm apariţia acestei cărţi, atât din postura de ambasador, care operează permanent cu imaginea propriei ţări, cât si din aceea de pionier al diplomaţiei publice în România, care se bucură că, după ani de zile în care s-a perorat enorm si (aproape) inutil despre brandul ţării noastre, apare, în sfârsit, o carte de referinţă, lucidă si pragmatică. Poate asa vom înţelege că fiecare dintre noi este constructor de imagine si că e timpul să ne unim energiile creative în a promova o imagine coerentă, demnă si reprezentativă a României”, afirmă Simona - Mirela Miculescu, Ambasador al României la ONU.    „Un adevărat tur de forţă. Cea mai complexă abordare teoretică si practică din spaţiul editorial românesc, comparativă ca valoare cu orice abordare internaţională. O lectură obligatorie pentru toţi cei interesaţi de branding de ţară si diplomaţie publică”, afirmă Dr. Dorina Guţu, Facultatea de Comunicare si Relaţii Publice, SNSPA.

Multe dintre exemplele oferite de autoare vor fi familiare pentru unii cititori, interesaţi de noile media. Biblioteca Digitală Europenă şi Bucureştiul virtual din Second Life sunt deja proiecte de notorietate, despre care s-a scris şi în media tradiţionale şi în blogosferă. Cu toate acestea, puţini sunt cei care conştientizează că astfel de proiecte pot şi chiar contribuie într-un fel sau altul la conturarea imaginii României.

Despre autoare:
Alina Dolea, născută în 1981, la Piatra-Neamţ, a absolvit masteratul de Comunicare politică şi marketing electoral al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA (2009). Este cadru didactic asociat la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative Bucureşti (SNSPA) şi PR Manager la Curtea Veche Publishing, pentru care a obţinut Silver Award for Excellence la Romanian PR Award 2008 (campania de comunicare „Toată lumea vine la Pamuk“). A lucrat pentru Multimedia Political Communication şi PRAIS Corporate Communications şi este membru în Asociaţia Română a Profesioniştilor în Relaţii Publice. Publicã articole de specialitate în Revista de comunicare si relaţii publice. În 2004 a câştigat, cu echipa, premiul al treilea la Olimpiadele Comunicării şi premiul special „Cultura de Securitate 2004“.
Adriana Ţărus, născută în 1984, la Bucureşti, a absolvit masteratul de Comunicare politică şi marketing electoral al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA (2009). Este jurnalist în cadrul trustului Realitatea-Caţavencu. În 2006, a fost bursier ERASMUS la „Institute for Media and Communications Studies“ din cadrul TU Ilmenau, Germania, unde a luat parte la cercetarea „Aspects of Digital Games Culture“, şi a publicat rezultatul studiului „Eastern European Gaming Culture“ în jurnalul de cercetare academică „People, Markets, Media and Management“. În 2007, a publicat cartea Peace PR — Relaţiile publice în procesele de menţinere şi obţinere a păcii, iar în cursul anului 2008 i-au apărut mai multe articole în Revista de comunicare şi relaţii publice. Tot în 2008 a câştigat premiul RADOR pentru jurnalism de agenţie de presă.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP