23042024

Back Eşti aici:Home News Comunicate de presa Tendinţele industriei de PR în 2009, analizate în Anuarul Mediafax Media & Advertising

Tendinţele industriei de PR în 2009, analizate în Anuarul Mediafax Media & Advertising

Pin It
Extinderea activităţilor de comunicare de criză şi reducerea celor de CSR, creşterea portofoliilor de clienţi, dar gestionarea unor bugete mai mici de către agenţiile de PR sunt principalele tendinţe din domeniul relaţiilor publice analizate în Anuarul Media & Advertising 2009 editat de Mediafax.

Cea de-a noua ediţie a publicaţiei analizează tendinţele din media şi marcom în acest an şi evaluează impactul crizei asupra evoluţiei pieţei de profil.

Confom directorilor agenţiilor de PR citaţi în anuar, criza financiară face ca 2009 să fie un an dificil şi pentru acest domeniu, care evoluează în strânsă relaţie cu mediul economic, dar, în acelaşi timp, ea stimulează agenţiile să-şi dovedească utilitatea pentru clienţi.

Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Grigoriu, consideră că „2009 va fi anul PR-ului – companii mult mai decise să rebugeteze în avantajul PR-ului, agenţii mult mai flexibile, o forţă de muncă poate mai accesibilă şi poate o profitabilitate mai mare a agenţiilor”, dar menţionează şi faptul că sectorul trebuie să treacă „proba cash-flow-ului” în acest an.

La rândul său, Gabriela Lungu, Managing Partner The Practice, remarcă în Anuarul Media & Advertising tendinţa de internalizare a serviciilor de PR la clienţii mai mici, dublată de una de externalizare în cazul clienţilor care renunţă la echipe interne numeroase, dispariţia unor conturi legate de industrii grav afectate de criză, precum construcţiile şi imobiliarele, şi reducerea activităţilor de CSR. De asemenea, Gabriela Lungu anticipează extinderea portofoliilor de clienţi concomitent cu gestionarea unor bugete mai mici de către agenţiile de PR, în timp ce Larisa Petrini, Managing Partner Saatchi & Saatchi PR, subliniază importanţa comunicării de criză în această perioadă.

Pe lângă previziuni despre sectorul relaţiilor publice, anuarul editat de Mediafax include analize despre cercetarea de marketing şi piaţa de media în 2008, activităţile de marketing direct, consolidarea business-urilor în advertising, evoluţia pieţelor de indoor, BTL şi producţie publicitară, precum şi despre strategiile instituţiilor de presă şi schimbările de pe piaţa tv, radio, print şi online de anul trecut.

Totodată, Anuarul Media & Advertising 2009, structurat în două secţiuni, Marcom şi Media, cuprinde retrospective cu evenimentele importante din industrie din 2008 şi o bază de date cu principalele companii din domeniu. 

„Faţă de ediţia de anul trecut, Anuarul Media & Advertising 2009 grupează materialele din domeniul marketingului, publicităţii şi PR-ului într-o singură secţiune, Marcom, pentru că şi pe piaţă cele trei discipline sunt abordate ca un mix ce înglobează toate elementele care ţin de marketarea unui brand, produs sau companii. Mai concis şi mai bine structurat, Anuarul Media & Advertising îşi păstrează obiectivul: de a fi agenda de lucru a oamenilor de media şi publicitate din România”, spune Cristina Blănaru, redactor-şef al publicaţiei.   

Anuarul editat de Mediafax, cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România, va fi distribuit gratuit către principalii advertiseri, agenţii de publicitate, firme de producţie publicitară, companii de PR, mass-media etc.

Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să o contactaţi pe Ioana Chira, PR Manager Mediafax – Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., 031/82.56.129.
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP