16042024

Back Eşti aici:Home News Comunicate de presa The Public Advisors se implică în city branding: manual de brand pentru Primăria Orașului Botoșani

The Public Advisors se implică în city branding: manual de brand pentru Primăria Orașului Botoșani

Pin It

The Public Advisors au creat manualul de brand pentru Primăria orașului Botoșani. Acest proiect a reprezentat o provocare frumoasă pentru echipa The Public Advisors, iar scopul pentru care s-au investit emoții și creativitate în identitatea Botoșaniului a fost tranzitarea stadiului de oraș către statutul de destinație. Oferind aceste unelte Primăriei Botoșani, The Public Advisors aduc diversitate în piața comunicării românești și stimulează apariția unor noi standarde. Melanjul dintre experiența pe care agenția o are în comunicare  și prevederile impuse de Comisia Naţională de Heraldică Genealogie şi Sigilografie a Academiei Române generează o colecție de direcții și standarde. Acest ghid face ca identitatea vizuală să impacteze atât eficiența activitității Primăriei Municipiului Botoșani dar și claritatea cu care este perceput spiritual orașului.

Stema municipiului Botoșani se compune dintr-un scut triunghiular francez antic, cu marginile rotunjite, în vârful scutului pe un câmp roșu, se află un păun de aur, conturnat, cu coada desfacută. În partea superioară a scutului pe un câmp argintiu, se află Crucea Sfântului Gheorghe, de culoare roșie. Scutul este timbrat de o coroană murală de argint cu șapte turnuri crenelate.

Păunul din partea inferioară semnifica statutul unic al târgului medieval Botoșani, acela de apanaj al Doamnei Moldovei, fiind prezent încă din Evul Mediu pe sigiliul orașului, acest fapt este atestat încă din 1661. Crucea Sfântului Gheorghe face referire la sfântul patron al orașului Botoșani, fiind hramul bisericii ridicate de Petru Rareș în centrul târgului medieval.

Manualul de brand explica logo-ul și sloganul Municipiului Botoșani. Documentul definește culorile oficiale, spațierea, fonturile și fundalurile care vor fi folosite în demersuri oficiale. De asemenea, unul din rolurile manualului este acela de ghid pentru  aplicarea corectă a identității vizuale transpunerea vizualului în comunicare. Vorbim de doua lumi distincte, cea print și cea digital.

În forma fizică ne confruntăm cu elemente de identitate precum design-ul foilor cu antet și/sau subsol; design-ul cărților de vizită, al mapelor  de prezentare, al pliantelor și broșurilor sau design-ul de afișuri, blocnotes-uri și plicuri,disponibile în mai multe formate (DL, C5, C4, C3, A4). A fost importantă și definirea elementelor de personalizare ce implică machetele de materiale promoționale pentru evenimente, precum banner-ele orizontale, verticale și cele de tip spider.   

Accesoriile administrative și de protocol precum lenyard-urile, felicitările, fanioanele și legitimațiile pentru angajați au primit o linie unitară de design. Panourile temporare și plăcile permanente care sunt applicate pentru semnalizarea unor edificii, monumente sau lucrări municipale au fost aliniate la același standard de identiate vizuală propus de The Public Advisors.  

În cee ceea ce privește transpunerea identității vizuale în digital și online, manualul de branding a oferit trasarea unor linii de identitae în ceea ce privește desing-ul layout-ului de website, formatul newsletter-elor, semnăturile de e-mail și  banner-ele digitale.

În încheierea documentului au fost prezentat un ghid de folosire corectă a identității vizuale și exemple prin care aceasta ar putea fi folosită incorect.

'Misiunea noastră a fost să oferim coerență imaginii și comunicării Primăriei orașului Botoșani. Un brand este definit prin percepția pe care o insuflă oamenilor, prin modul în care aceștia răspund la emoția generată de interacționarea cu această entitate. Botoșani se confundă cu botoșănenii, business-urile locale, investitorii, partenerii și furnizorii, vecinii, angajații și clienții. Promisiunea de brand pe care o sugeram prin aceasta identitate unitară reprezintă spiritul orașului și al comunității ce îl însuflețește. Acest manual va veni în sprijinul funcționarilor Primăriei Municipiului Botoșani, instruindu-i pe aceștia cu privire la folosirea imaginii instituției iar în același timp va oferi un caracter coerent demersurilor acestora, făcute în contul Botoșaniului', a declarat Raluca Mihălăchioiu, Managing Partner al The Public Advisors.

"Este vorba de un mesaj transmis către colegii noștri de a fi responsabili vis a vis de tot ceea ce înseamnă comunicare, de ceea ce înseamnă imaginea Primăriei Botoșani și de ceea ce înseamnă calitatea serviciilor prestate de către Primăria Botoșani, către cetățeni. Contează foarte mult modul cum interacționează colegii noștri cu cetățenii, modul în care aceștia răspund întrebărilor și problemelor și disponibilitatea de a veni în întâmpinarea dificultăților. Toți acești factori contribuie la formarea unei percepții despre Primăria Botoșani', a spus Ovidiu Portariuc, primarul municipiului Botoșani.

Nu este prima oară când The Public Advisors gestionează identitatea și stilul de comunicare specific unei regiuni. În trecut, echipa TPA a comunicat despre desfășurarea unor evenimente pe plan local în Botoșani dar și în alte regiuni.  

Festivalul Național de Romanțe ‘’Crizantema de Aur’’ și Zilele Cetății au fost două evenimente de a căror comunicare s-au îngrijit The Public Advisors. La aceste proiecte agenția a colaborat cu bloggeri și jurnaliști, reușind astfel să pună pe hartă la nivel national două evenimente locale. Un alt vector de imagine local, precum echipa de baschet feminine CSM Târgoviște a beneficiat de consultanța The Public Advisors într-un moment în care comunicarea era crucială: singura echipă română prezentă în cupele europene.

Așadar, manualul de brand pentru Botoșani reprezintă întoarcerea către valori tradiționale dar și pasul înainte, către stabilirea identității și găsirea unui culoar către progres.

Echipa care a lucrat la manualul de brand pentru Botoșani a fost compusă din Raluca Mihălăchioiu (Managing Partner, The Public Advisors), Florin Mare (Strategy Consultant, The Public Advisors) și Tiberiu Barbu (Public Advisor).

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP