19012022

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Termenele de plata in PR Uncategorised

Contact

Dana Oancea
Str. Uranus nr. 98, Bl. U8, Sc. 4, Ap. 74
050826 Bucuresti
0722964382

dana.oancea @ pr-romania.ro

 

PR Romania la ceas aniversar

Aniversare10 PRRomania site

Dana Oancea 100 2Acum 10 ani lansam un proiect editorial căruia nu-i intuiam clar parcursul. Se deschidea o fereastră generoasă prin care am urmărit îndeaproape 10 ani din istoria recentă a industriei de comunicare într-un mod intens, implicat. O platformă care m-a ajutat să înțeleg mai bine zbaterile și dezbaterile unei industrii, un loc privilegiat care s-a îmbogățit cu fiecare întâlnire de care a avut parte în acest deceniu.

Citeste mai mult...

Termenele de plată şi industria de PR – o dezbatere care trebuie purtată

scaune etica

Se discută tot mai apăsat despre responsabilitatea morală pe care trebuie să şi-o asume companiile faţă de grupurile şi organizaţiile afectate de deciziile lor de business. Se vorbeşte tot mai des despre investiţiile sociale pe care le fac firmele ca replică la cerinţele morale tot mai mari ale grupurilor co-interesate.

Dar dincolo de sumele de bani şi zilele de muncă voluntară investite de companii în folos comunitar, toate surprinse în rapoarte de CSR şi infografice frumos ticluite, machetate şi auditate, se vorbeşte mult prea puţin despre termenele de plată întâlnite în relaţia client-furnizor, în general, şi în raportul client-agenţie, în particular. Cât despre încărcătura etică a acestor termene pentru instituţia parteneriatului, aceasta este un subiect şi mai puţin explorat.

Citeste mai mult...

Events & Corporate PR Specialist

logo_avon

Smiley, limba romana, socializare, Andreea Marin-Banica, shooting, comunicat de presa, barter, interviu. Stapanesti acest limbaj?  Inseamna ca de tine avem nevoie!

Cautam o persoana creativa, iubitoare si cunoscatoare a graiului dulce romanesc si, in acelasi timp, pragmatica. Te intrebam din nou: te regasesti?

Mai multe detalii despre pozitia vacanta gasesti mai jos:

Daca experienta si cunostintele tale te recomanda pentru acest rol, avand in vedere descrierea pozitiei de mai jos, asteptam cu interes CV-ul tau la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. pana joi, 12 aprilie 2012, la sfarsitul zilei lucratoare.


Ce ai de facut:


•    Initierea si mentinerea relatiilor cu presa (comunicare si socializare)
•    Trimiterea de informatii si poze ale noutatiilor catre jurnalistele de beauty, cu scopul de a genera PR cuts
•    Trimiterea noutatiilor (produsul fizic) catre jurnaliste (concept, invitatie etc)
•    Initierea comenzilor de produse pentru initiativele de PR (inclusiv bonuri de comanda)
•    Insert de mostre sau produse in revisele pentru femei
•    Identificarea oportunitatilor de PR (bartere, sponsorizari)
•    Organizarea evenimentelor de Presa si a evenimentelor in parteneriat cu terti, cu scopul de a promova noile lansari de produse
•    Raspunde de buna desfasurare a parteneriatelor cu diverse reviste
•    Periodic, cu ocazia diverselor evenimente, se ocupa de buna desfasurare a activitatii de sponsorizare
•    Realizeaza mapa de presa  si comunica rezultatele companiei
•    Organizeaza intalniri/interviuri intre Directorul General si lideri de opinie si se asigura de o buna desfasurare a intalnirii
•    Redactarea textelor de PR
•    Redactarea de articole pentru avonspaceblog.ro, avonconnects.ro

Ce cautam:


•    Absolvent (a) studii superioare cu specializarea in comunicare, relatii publice, marketing sau un profil asemanator
•    Experienta relevanta pe o pozitie similara (1-2 ani)
•    Iubitor (oare) si cunoscator (oare) in profunzime a graiului dulce romanesc
•    Limba engleza, nivel avansat, ar fi de dorit
•    Persoana creativa, capabila sa vina cu idei noi si inovatoare
•    Abilitati de prezentare si comunicare eficienta
•    Capacitatea de a lucra independent, sub stres
•    Pragmatism si orientare pe rezultate


Scoala de Bani

Campanie: Şcoala de Bani
Client: BCR România
Agentie
: Rogalski Grigoriu Public Relations
Mediu: online
Perioada campaniei: 14 octombrie 2009 – 17 decembrie 2009

I. DESCRIERE


BCR, parte a celui mai important grup financiar din Europa Centrală şi de Est  - Erste Group – a dorit o campanie de PR care să reflecte misiunea asumată de fondatorii ei, încă din 1819: “Nu suntem o fundaţie deţinută de o bancă. Suntem o fundaţie care deţine o bancă.” După 190 de ani, cea mai mare provocare a BCR a fost să ofere clienţilor săi o soluţie în contexul crizei financiare. Obiectivul campaniei a fost construirea unei mase de clienţi informaţi care, indiferent de condiţiile economice, să fie capabili să-şi împlinească planurile şi visurile personale.
Am creat “Şcoala de bani”  ca o competiţie de la egal la egal şi ca o comunitate online unde oamenii au posibilitatea să înveţe de la cele mai credibile surse: oameni la fel ca ei. Am introdus o nouă monedă de schimb – Paraleul – care înseamnă banii economisiţi pentru a cumpăra visuri. Am sărbătorit prima “Zi Naţională fără cheltuieli inutile” şi i-am făcut pe oameni să fie conştienţi de puterea pe care o au în a-şi controla bunăstarea financiară. La finalul acestei provocări “Paraleul”  a fost desemnat una dintre cele mai importante personalităţi economice care a schimbat evoluţia lui 2009 în România, iar  programul “Şcoala de Bani” a reuşit să construiască o reputaţie solidă pentru BCR, chiar şi pe timp de criză financiară.

II. OBIECTIVE


1. Implicarea publicului : 10.000 de oameni  - aproximativ 5000 de echipe să se înscrie în programul “Şcoala de bani” pe parcursul celor două săptămâni de înscriere; cel puţin 30% dintre utilizatori să afirme că au devenit mai responsabili cu banii după încheierea programului; cel puţin 50% dintre participanţi să considere Şcoala de Bani un program util;
2. Audienţă : 150.000 vizitatori unici pe site-ul dedicat, pe parcursul celor 6 săptămâni ale campaniei.
3. Brand Equity : cel puţin 10% dintre populaţia cu vârstă între 20 şi 60 de ani să asocieze Şcoala de Bani cu BCR

III. TARGET

 

Am definit target-ul în urma unui studiu ale cărui rezultate indicau faptul că oamenii asociau ideea de bunăstare financiară cu câştigul la loto. Astfel am mers, în primul rând, spre cuplurile tinere (20-40) considerând că ei vor asimila mesajele noastre şi le vor face cunoscute universului lor, transformând campania într-un succes şi pentru grupurile ţintă secundare (40-50; 50 +).

IV. STRATEGIE


Am generat o discuţie amplă, atât în online cât şi în offline, despre bani, discuţie care a luat forma unei campanii educaţionale “ca de la egal la egal”  - “Şcoala de bani”. Am inventat propria monedă de schimb – “Paraleul”  - menit a reprezenta leii economisiţi din cheltuieli responsabile. Am lansat o provocare – concursul “Buzunarul anului”  - pentru a găsi echipa care demonstrează că are cele mai solide cunoştinţe financiare.

Realizare:
1.    Teasing – cu o săptămână înainte de începerea campaniei am postat pe youtube.com un filmuleţ care arăta “Cum poţi să ajungi falit în 10 paşi”.
2.    Perioada de înscrieri: pe 14 octombrie am început o competiţie între bloggeri, care a durat două săptămâni. Provocarea a fost ca bloggerii să reuşească cu ajutorul Paraleilor să cumpere un obiect, imposibil de cumpărat. Discuţiile de pe blogguri au fost postate pe 4.000 de ecrane din mall-uri, supermarket-uri şi centre comerciale, generând înscrieri la Şcoală.
3.    Concurs “Buzunarul anului”   - durata: 6 săptămâni în care Dirigintele Şcolii a ţinut cursuri pe o platformă online (www.scoaladebani.ro) creată special pentru ca oamenii să poată împărtăşi din experienţa financiară proprie, să înveţe şi să câştige. Concursul a culminat cu două examene susţinute online. De asemenea, cei înscrişi au avut posibilitatea să voteze pe “cel mai activ participant”, generând astfel o expunere şi mai mare a programului.
4.    “Ziua Naţională Fără Cheltuieli Inutile”  - pe 11 noiembrie am dezvoltat o campanie în care pentru 24 de ore oamenii au fost încurajaţi să renunţe la cheltuieli inutile.
5.    Premiul “Buzunarul Anului” a fost câştigat de un cuplu, pe 17 decembrie 2009.

VI. REZULTATE


Implicare:
-    17,422 persoane (8,711 echipe ) s-au înscris la Şcoala de Bani  (cu 74% mai mult decât estimările iniţiale ); 80% dintre utilizatori au avut vârsta între 20-40 ani.
-    85% dintre utilizatori au afirmat că au devenit mai responsabili din punct de vedere fiananciar în urma programului (obiectivul fiind de 30% )
-    84% dintre participanţi au considerat că Şcoala de Bani a fost utilă şi foarte utilă (obiectivul fiind de 50%). 
-    Peste 7.000 de comentarii, pe site-ul dedicat, în cele 6 săptămâni ale campaniei.

Audienţă:
-    300,074 vizitatori unici pe parcursul campaniei ( dublu faţă de obiectivul planificat de 150.000)
-    71 articole şi  49 de postări pe blogguri
-    1.490.000 afişări Google

Brand equity

25% din populaţia cu vârsta între 20 şi 60 de ani au asociat Şcoala de Bani cu BCR ( faţă de obiectivul de 10%). 

Recunoaştere

“Şcoala de bani”, primul program online de educaţie financiară, implementat în 2009 pentru Banca Comercială Română (BCR) este proiectul cu care agenţia Rogalski Grigoriu a obţinut prima nominalizare la cea mai importantă competiţie a comunicării din lume – Cannes Lions. Totodată, “Şcoala de bani” a fost desemnată cel mai bun program de educaţie financiară din Europa, la SABRE, în secţiunea servicii financiare, şi a primit trofeul IPRA pentru cea mai buna campanie pe mediile sociale.

 

VII. CREDITS

 

Alături de departamentul de marketing al BCR şi Rogalski Grigoriu, în această campanie au fost implicate agenţiile: Media Cafe-strategie şi creaţie online, Media Edge:cia-strategie media, Tempo Advertising-creaţie ATL, BT Events-BTL. În plus, campania “Şcoala de bani” a beneficiat şi de implicarea publicaţiilor Financiarul şi Săptamâna Financiară, care au şi realizat de altfel cele două ghiduri: <Ghid de conversaţie între buzunar şi bani>, şi respectiv <Ghid de creştere a banilor>., dar şi de suportul a 5 bloggeri - www.simonatache.ro, www.zoso.ro, www.manafu.ro, www.subiectiv.ro, www.khris.ro.


Biblioteca PR Award

bibiotecaprawardCompetiţia Romanian PR Award, aflată anul acesta la cea de-a şaptea ediţie, şi-a propus încă de la debut să devină locul de întâlnire al celor care răspund provocării de a se confrunta cu standardele şi rigorile profesiei. Anual, concursul a înregistrat un număr record de participanţi în cadrul celor 8 categorii de concurs: comunicare corporatistă, comunicare pentru administrarea riscurilor şi oportunităţilor, PR pentru marketing, comunicare internă, responsabilitate socială şi dialog cu grupurile cointeresate, organizaţii non-guvernamentale, comunicare în domeniul public, buget -/creativitate

Portalul PR România pune la dispoziţia cititorilor interesaţi de domeniul relaţiilor publice o resursă online ce reuneşte peste 100 de campanii de PR realizate în ultimii 5 ani de către companii, agenţii de PR şi ONG-uri.

Arhiva PR Award este structurată pe ani, categorii de premii şi secţiuni de concurs (din 2008). Pe lângă campaniile premiate în rândul persoanelor juridice, cititorii pot consulta de asemenea arhiva Junior PR Award.

Campaniile finaliste la ediţia 2009 pot fi consultate pe site-ul Romanian PR Award. Pentru arhiva 2003-2008 click aici

Linkuri directe către campaniile finaliste la ediţia 2009 a competiţiei Romanian PR Award.


Categoria "Comunicare Corporatistă"

Golden Award for Excellence

•    RBS Romania & Lowe PR: ABN Amro devine RBS Romania - campanie de rebranding

Silver Award for Excellence

•    Romtelecom & DC Communication: Proiectul de transformare Romtelecom
•    L’Oréal Romania & Image PR: Centenarul L’Oréal

Categoria "Comunicare pentru administrarea riscurilor, crizelor şi oportunităţilor"

Silver Award for Excellence

•    Blue Air & Pleon Graffiti: Blue Air - Crisis Communication
•    Hochland România & THE PRACTICE: Puterea unui pahar cu apă

Categoria "PR pentru marketing"

Golden Award for Excellence

•    GUSTO – PHOENIX & THE PRACTICE: Lansarea Pufuleţilor Gusto

Silver Award for Excellence


•    Quadrant Amroq Beverages (Prigat) & THE PRACTICE: Olimpiada Oamenilor Obisnuiţi
•    Star Foods/ Lay’s & Pleon Graffiti: Lay’s – mai bun pentru tine

Categoria "Comunicare internă"


Golden Award for Excellence

•    CEC Bank & Brandient, Papaya Advertising: Campania internă pentru lansarea brandului CEC Bank

Silver Award for Excellence

•    Cosmote & V+O Communication: Green Office – Protejează mediul înconjurător începând cu propriul birou
•    RBS Romania & Lowe PR: Make It Happen! Campanie de comunicare internă

Categoria "Responsabilitate socială şi dialog cu grupurile cointeresate"

Golden Award for Excellence

•    Germanos Romania V + O Communication: Campania Safe Drive - Ţine-ţi viaţa în propriile mâini!

Silver Award for Excellence

•    Praktiker Romania: Colorează un zâmbet - o campanie pentru spitalele de copii
•    BCR & Junior Achievement Romania: Finanţele Mele - program de educaţie financiară pentru tineri

Categoria "Organizaţii non-guvernamentale. Societate civilă"

Golden Award for Excellence

•    WWF Romania: Campania "Earth Hour"

Silver Award for Excellence

•    EcoAssist Fundatia UPS: MAREA ECOLOGIZARE - Program de Ecologie
•    Habitat for Humanity Cluj: De 10 ani HABITĂM ÎMPREUNĂ pentru o viaţă mai bună
•    Salvaţi Copiii România: Sigur.info - promovarea utilizării în condiţii de mai mare siguranţă a Internetului şi a noilor tehnologii on-line de către copii

Special award for continous excellence

•    World Vision Romania: Faza a doua a campaniei "Vreau în clasa a noua!"

Categoria "Comunicare în domeniul public"

Silver Award for Excellence

•    Saatchi & Saatchi PR: "HOLA, SOY RUMANO"
•    Parlamentul European & Lowe PR: Tu decizi!

Categoria "Buget - / Creativitate +"

Golden Award for Excellence

•    Asociaţia Inima Copiilor: "Inima Copiilor pentru Marie Curie"

Silver Award for Excellence

•    Business Software Alliance & McCann PR: Campanie împotriva pirateriei
•    Crucea Rosie Română & Lowe PR: Donează timp!
•    Fundaţia Sensiblu & GMP PR: Acasă nu eşti la închisoare
•    Polirom: Întreabă-mă despre FIRMIN Lectură plăcută!

 

Junior PR Award

 

Lectură placută!

Video PR

Interviurile Romanian PR Week 2009

Orlando Nicoară, Director Media Pro Interactive

{youtubejw width="160" height="120"}fWIWEbMgT1I{/youtubejw}

 

Interviurile Romanian PR Week 2008

James Grunig, Profesor Emerit University od Maryland

{youtubejw width="160" height="120"}pFCtaUvAb88{/youtubejw}

Peter Debreceny, Chairman US Institute for Public Relations

{youtubejw width="160" height="120"}MBwCflZyx8E{/youtubejw}

Portalul PR Romania este un proiect al Forum for International Communications, fundaţie care a iniţiat competiţia Romanian PR Award, impus drept cele mai important eveniment de recunoaştere a excelenţei în domeniul comunicării de afaceri din România.

PR Romania se doreşte nu doar un comunicator, un intermediar care culege şi distribuie informaţie, ci şi un producător de analiză, un promotor de idei în domeniul relaţiilor publice şi o resursă de referinţă în domeniul comunicării de afaceri.

Site-ul se adresează în primul rând profesioniştilor de Relaţii Publice, studenţilor preocupaţi de domeniul comunicării de afaceri şi instituţionale şi, nu în ultimul rând, publicului larg interesat de informaţie, analiză, cercetare şi studii de caz în domeniul PR.

Structura site-ului este simplă, informaţia cea mai bogată regăsindu-se în rubricile « Articole »,  « Dezbateri », « Interviuri » şi « Opinii ».

Portalul găzduieşte la activ nenumărate  interviuri cu nume sonore  ale PR-ului autohton şi internaţional.

Paginile de articole şi interviuri afişează resurse similare şi resurse semnate de acelaşi autor, facilitând cititorului accesul la informaţii înrudite pentru o perspectivă cât mai corectă asupra domeniului pentru care manifestă interes.

Proiectul beneficiază de sprijinul celui mai prestigios institut de cercetare de PR din lume, Institute for Public Relations (IPR). Înfiinţat în 1956, IPR a devenit parte a istoriei domeniului încurajând încă de la debut cercetarea şi educaţia în domeniul relaţiilor publice, ambele subsumate sub sloganul: "Ştiinţa din spatele artei relaţiilor publice".

Graţie acestui parteneriat, cititorii portalului au acces la analizele şi cercetările IPR în domenii de interes precum rolul cercetării şi educaţiei în PR, relaţia dintre PR şi publicitate, PR 2.0, comunicare internă, importanţa evaluării în PR, indicatori de performanţă în campaniile de PR, Public Affairs şi lobby, transparenţă şi credibilitate în comunicarea corporatistă. Membri de seamă ai institutului precum James Grunig, profesor emerit la Universitatea din Maryland, şi Peter Debreceny, Past Chairman Institute for Public Relations, semnează analize şi interviuri publicate pe PR Romania.

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central    GFPR new logo web            logo SMP          chapter4 logoSigla Action Global Communications web dccom LOGO nou siteGMP logo 2        Logo ThePublicAdvisors

  logo oxygen site          logo BDR