28032024

Back Eşti aici:Home Articole Responsabilitate sociala corporatista Raiffeisen Bank a publicat Raportul de Responsabilitate Corporativa

Raiffeisen Bank a publicat Raportul de Responsabilitate Corporativa

Pin It

Raiffeisen Bank a publicat Raportul de Responsabilitate Corporativa 2014 si l-a lansat in cadrul conferintei “Un impuls European pentru un mediu de afaceri curat: transpunerea Directivei privind raportarea non-financiara”. Raiffeisen Bank si Centrul Roman de Politici Europene(CRPE ) sustin impreuna transpunerea cat mai rapida a Directivei privind raportarea non-financiara (2014/95/UE), militand pentru transparenta si integritate in mediul de afaceri romanesc.

Raportul Raiffeisen Bank de Responsabilitate Corporativa 2014 prezinta implicarea in comunitate si impactul proiectelor sustinute de banca. Raiffeisen Bank investeste anual in comunitate aproximativ 2 milioane de euro, pe 5 directii strategice: educatie financiara, sport, arta si cultura, ecologie urbana si asistenta sociala. Alaturi de companie si angajatii bancii se implica in actiuni de voluntariat si colectarea de fonduri.

“Dupa cum stiti, in Romania raportarea non-financiara este inca optionala, pana la transpunerea in legislatia nationala a Directivei UE nr. 95/2014. Impreuna cu alte companii si cu organizatii ale societatii civile vom continua sa promovam in comunitatea de afaceri si mai ales la autoritatile publice necesitatea adoptarii acestei directive, pentru a oferi publicului larg accesul la cat mai multe informatii despre activitatea companiilor. Consideram ca transparenta este una dintre cele mai eficiente metode de combatere a coruptiei si promovare a unor practici etice in afaceri” a spus Steven van Groningen, presedinte&CEO Raiffeisen Bank.

Am continuat proiectele mari ale bancii: inchiriere de biciclete in orase - I'Velo, studentObike, Festivalul de Teatru de la Sibiu, Festivalul SONORO, dar si Maratonul International de la Bucuresti, proiecte care au crescut de la an la an. 2014 a reprezentat primul an in care Raiffeisen Bank a fost sponsor principal la Transilvania International Film Festival. Activitatea bancii de responsabilitate corporativa fost recunoscuta prin castigarea a 4 premii:

1) 2 diplome de excelenta acordate la „Romanian PR Award Gala” pentru „Raportul de sustenabilitate corporativa 2013” si pentru „Maratonul International Bucuresti”;

2) „Platinum Award” de la Fundatia United Way pentru cea mai mare contributie a unei companii – peste 100.000 euro, din care 50% reprezinta donatii ale angajatilor bancii.

3) Diploma pentru „cea mai dedicata echipa de proiect” de la organizatia „Habitat for Humanity” pentru efortul si implicarea angajatilor la constructia unei case pentru o familie nevoiasa, in conditii meteorologice nefavorabile.

4) „Compania cu cel mai mare numar de alergatori la Maratonul International Bucuresti” premiu oferit de Bucharest Running Club, organizatorul evenimentului.

Investitiile comunitare au insemnat in 2014:
·    7.58 milioane de lei investitie comunitara;
·    peste 260.000 de beneficiari in intreaga tara;
·    35% din investitii au fost in proiecte de mediu (fata de 19% in 2013);
·    programul de granturi “Raiffeisen Comunitati”, aflat la a patra editie – 15 proiecte si 100.000 de euro;
·    programele I'Velo, studentObike si Maratonul International de la Bucuresti au continuat si au fost dezvoltate;
·    Timpul mediu alocat in 2014 de fiecare dintre voluntarii angajati Raiffeise Bank este de 8 ore pe an, dublu fata de anul precedent. Aceasta crestere se datoreaza facilitatii pe care Raiffeisen Bank o ofera angajatilor incepand cu anul 2014, aceea de a se implica o zi lucratoare pe an in activitati de voluntariat pentru partenerii comunitari. Peste 200 de angajati Raiffeisen au participat la actiuni de voluntariat;

Cea mai importanta schimbare din 2014 o reprezinta ponderea proiectelor caritabile in structura generala a portofoliului Raiffeisen Bank, 18% din totalul bugetului, mai mult decåt dublu fata de anii precedenti. Aceasta schimbare indica o flexibilitate mare a bancii in abordarea de noi cauze comunitare si disponibilitatea de a investi in noi oportunitati sau nevoi care apar in societate.

Managementul responsabil a insemnat:
·    358.466 kg de hartie reciclata (cu 45.621 kg mai mult ca in 2013)
·    42.974 kg DEEE-uri reciclate;
·    94.952 l carburanti economisiti in 2014 fata de 2013
·    Reducerea emisiilor de CO2 cu 223.5 tone fata de 2013

Cateva dintre cele mai ample proiecte pe care le sustinem, cu impact mare asupra mediului, sunt: I’Velo, StudentObike, Biciclete cu cravata, Green Business Index.

Raiffeisen Bank a dezvoltat proiectul “RStyle” – un program de pastrare a echilibrului intre viata profesionala si persoanala a angajatilor , care a avut in 2014 peste 1.800 de participanti la diverse activitati din mai multe zone de interes, precum dezvoltare personala, parenting, activitati sportive in echipa etc.

“Vom continua sa finantam clientii nostri urmand aceeasi politica prudenta si sustenabila reflectata in rezultatele noastre financiare si consecventi principiului de a oferi clientilor solutiile potrivite pentru ei. Nu in ultimul rand, vom continua sa ne uitam la toate oportunitatile de conservare a resurselor si folosirea lor cat mai responsabil” Steven van Groningen, presedinte&CEO Raiffeisen Bank.

Raportul de Responsabilitate Corporativa al Raiffeisen Bank: http://raiffeisencomunitati.ro/raport-anual-de-responsabilitate-corporativa;
Pentru mai multe informatii privind activitatea de responsabilitate corporativa a Raiffeisen Bank va invitam sa vizitati si blogul www.raiffeisencomunitati.ro;

Raportul de Responsabilitate Corporativa respecta 2 standarde voluntare de raportare: metodologia London Benchmarking Group (LBG), care detaliaza investitiile noastre comunitare si impactul lor in societate, precum si metodologia Global Reporting Initiative (GRI), care ofera informatii detaliate despre activitatea noastra operationala. Incepand cu acest raport, urmam recomandarile celei mai noi versiuni a metodologiei, GRI 4.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP