CSR - la răscruce de drumuri
- Joi, 17 Martie 2011 09:02 |
- Dana Oancea & Rebeca Pop
Ce înseamnă criza economică actuală pentru angajamentul social al companiilor? În funcţie de ce repere trebuie să fie orientat CSR-ul pentru a fi perceput ca relevant? Ce e de făcut pentru a recâştiga încrederea pierdută a stakeholder-ilor? Am discutat cu reprezentanţi ai mediului autohton de afaceri pentru a afla care au fost efectele crizei asupra activităţilor de CSR în anul 2010 şi care sunt provocările speciale pentru un management sustenabil şi pentru angajamentul faţă de societate şi mediu în anul 2011.
Coincidenţele reprezintă modul în care Dumnezeu doreşte să rămână anonim
- Marți, 01 Februarie 2011 22:00 |
- Dan Santimbreanu
Despre rolul comunicatorului în susţinerea unor cauze umanitare
Când "hazardul" îţi scoate în cale un om care este încapabil să se exprime şi să coordoneze o campanie umanitară, ai datoria morală să nu ignori acest lucru. Eu am încetat demult să mai cred în "hazard".
Cum promovăm programele de responsabilitate socială corporatistă
- Joi, 22 Ianuarie 2009 15:08 |
- Nigel Middlemiss
Voga ecologiei şi practicile de "greenwashing" transformate într-o atitudine mai sinceră, etică şi lipsită de lăcomie
- Marți, 10 August 2010 07:10 |
- Pierluigi Orati
Poate că nu toată lumea este conştientă de faptul că în ultima vreme în Nigeria apa potabilă şi peştele comestibil sunt din ce în ce mai greu de găsit din cauza faptului că în această ţară s-au produs deversări de petrol atât în zona de coastă, cât şi la sol, similare celor comise recent de BP în Golful Mexic. De data aceasta însă, responsabilă pentru acest „dezastru silenţios” este o altă companie multinaţională, şi anume Exxon Mobil, ce are de altfel aceeaşi proveninenţă, americană, la fel ca preşedintele care încearcă să lupte împotriva „tsunami-ului petrolier” ce afectează coastele statelor Florida şi Louisiana.
Cercetare: Transparenţă şi credibilitate în practicile de responsabilitate socială corporatistă
- Joi, 22 Ianuarie 2009 14:59 |
- Dana Oancea & Bogdan Diaconu
Responsabilitatea socială corporatistă - angajament sau sugrumare?
- Vineri, 23 Aprilie 2010 10:54 |
- Sandra Macleod
Nenumărate cercetări efectuate în ultimul deceniu subliniază importanţa comportamentului corporatist responsabil şi durabil. Sandra Macleod pune constatările în context şi cântăreşte însemnătatea acestora pentru viitorul apropiat. Conferinţa anuală a Şcolii de Economie din Helsinki a ales un moment optim pentru a ridica câteva întrebări cu privire la seriozitatea cu care organizaţiile sunt dedicate celor două mantre ale managementului modern: responsabilitatea socială corporatistă şi dezvoltarea durabilă.
Brandurile se redefinesc şi se distrug pe stradă
- Joi, 22 Ianuarie 2009 14:51 |
- Dana Oancea & Bogdan Diaconu
Aspectele ecologice trebuie incluse holistic in actiunile de zi cu zi ale companiei. Un dialog cu dr. Rainer Wend, Executive Vice-President al departamentului de CSR la Deutsche Post
- Joi, 25 Martie 2010 22:00 |
- Dr. Rainer Wend
Schimbarea globală a climei acutizează din ce in ce mai mult conştiinţa ecologică a cetăţenilor şi politicienilor. Branşa transportului şi a logisticii este solicitată în mod deosebit. Deutsche Post, prin programul “GoGreen”, este unul din pionierii în domeniu.
Responsabilitatea sociala a corporatiilor
- Joi, 22 Ianuarie 2009 10:57 |
- Dumitru Bortun
Responsabilitatea Socială a Corporaţiei sau, pe scurt, RSC este unul dintre cele mai actuale domenii de preocupări ale Relaţiilor Publice. "Nou prilej de bârfe şi de ipoteze", vorba poetului!
Cum comunică BMW programele de responsabilitate socială
- Joi, 25 Februarie 2010 22:00 |
- Maximilian Schöberl
Jocurile Olimpice din vara lui 1972: Două automobile electrice marca BMW însoţesc participanţii la maraton şi la marş. Rezonanţă din partea publicului nu a existat. Scenariu asemănător la Târgul Internaţional de Automobile 1991: BMW îşi prezintă automobilul electric E1. De data aceasta specialiştii sunt încântaţi. Publicul ia notă de acest autovehicul inovator, numai în trecere. Din ce cauză suntem remarcaţi doar în aşa mică măsură? Nu am comunicat cum se cuvine? Sau nu este încă timpul autovehiculelor electrice?
Responsabilitate sociala corporatista, forma a eticii in afaceri
- Joi, 22 Ianuarie 2009 10:46 |
- Bogdan Diaconu
86% dintre angajaţi neacoperiţi de programele de sustenabilitate ale companiilor
- Miercuri, 24 Februarie 2010 22:00 |
- PR Romania
Companiile par să se limiteze doar la vorbe în ceea ce priveşte implicarea propriilor angajaţi în iniţiativele de sustenabilitate. Circa 86% dintre respondenţii unui recent studiu realizat de Brighter Planet au declarat că nu au fost implicaţi de către angajatori în problematica sustenabilităţii, chiar dacă acelaşi procent de 86% a declarat că în companiile pentru care lucrează se promovează într-o oarecare măsură concepte de implicare a angajaţilor în programe de sustenabilitate.
CSR – un stil aparte de a face business
- Joi, 22 Ianuarie 2009 10:35 |
- Aurelia Dinu
Cumpărăm defensiv sau pentru dezvoltare sustenabilă? Parteneriate şi inovaţie în perioada de criză!
- Duminică, 29 Noiembrie 2009 22:00 |
- Monica Minoiu
Prezentul articol nu se doreşte un manifest pentru toleranţă şi nici nu se înscrie într-un şir lung de acţiuni de tip CSR prin care doresc să vă conving de utilitatea de a ne uita cum putem ajuta industria din care facem parte. Se doreşte însă a fi un semnal de alarmă pentru neglijenţa sau mai bine spus usurinţa cu care ne împingem uneori partenerii către faliment, ascunzându-ne apoi în spatele unor “realităţi de criză”.
Scrisoare de la Londra
- Miercuri, 21 Ianuarie 2009 21:32 |
- Arlo Brady
Ce-ul, De ce-ul şi Cum-ul în CSR. Un proiect al Institute for Public Relations
- Marți, 27 Ianuarie 2009 15:18 |
- Robert L. Heath & Lan Ni
Într-un fel sau altul, toate discuţiile despre CSR se reîntorc la faimoasa, sau mai puţin faimoasa, afirmaţie a lui Milton Friedman (1970), aceea că CSR-ul este un fleac. Friedman a traversat zeci de ani de controversă, susţinând că singura responsabilitate a companiilor este aceea de a creşte profiturile (paradigma de eficienţă a excelenţei organizaţionale). Pentru a funcţiona eficient, companiile ar trebui doar să plătească angajaţilor salariile şi să-şi plătească taxele la care sunt supuse. Astăzi, Friedman are numeroşi adepţi care se bazează în argumentaţia lor pe testele empirice care nu au reuşit să găsească o relaţie directă între activităţile de CSR şi indicatorii principali de performanţă financiară din cadrul corporaţiilor, precum profitul (exemplu: Agle, Mitchell şi Sonnenfeld, 1999; Auppede, Carroll, şi Hatfield, 1985). Agle (1999) a subliniat provocarea de ordin metodologic: "Performanţa socială corporatistă este faimoasă prin dificultatea cu care poate fi cuantificată."
Raportarea CSR ca mijloc de comunicare cu actionarii
- Miercuri, 21 Ianuarie 2009 20:27 |
- Nikos Avlonas
Conform organizatiei “The Business in the community”, mai mult de jumatate din primele 250 de companii din lume alcatuiesc rapoarte pe tema problemelor mediului, in ceea ce priveste performanta etica si sociala.
Pentru un capitalism moral: reconciliind interesul privat şi binele public
- Vineri, 23 Ianuarie 2009 17:23 |
- Stephen B. Young
Secolul Responsabilitatii
- Miercuri, 21 Ianuarie 2009 18:44 |
- Gilda Lazar
In prezent, imaginea unei companii, identitatea sa corporatista au devenit de o importanta fundamentala. O organizatie trebuie sa manifeste transparenta si corectitudine; sa fabrici un produs de calitate nu mai este suficient.
Mărci, dialog, reputaţie - un interviu cu Aneta Bogdan.
- Vineri, 23 Ianuarie 2009 16:24 |
- Aneta Bogdan
Suntem mult prea la început în ce priveşte conştientizarea ideii că dezvoltarea unui brand ţine în primul rând de angajaţi, de modul în care aceştia îşi asumă valorile brandului. Companiile nu văd importanţa angajamentului intern faţă de ceea ce reprezintă un brand, şi nici nu sunt dispuse să investească în promovarea internă a brandului. O dată definit un brand, nimeni nu mai e interesat de cultivarea lui în interiorul companiilor.