04082020

Back Eşti aici:Home Articole Masurare si Evaluare in PR Industria de PR prin lentilele evaluării. O întâlnire de neratat cu Katie Paine, Queen of Measurement – Bucureşti, 25 mai

Industria de PR prin lentilele evaluării. O întâlnire de neratat cu Katie Paine, Queen of Measurement – Bucureşti, 25 mai

Pin It

Katie Paine 2

Katie Delahaye Paine, supranumită Queen of Measurement, conferenţiază în România pe 25 mai 2015, fiind invitata specială a conferinței Impactul PR-ului în business: investiție sau cheltuială?, organizată de GMP PR.

“Am început să mă ocup de măsurarea rezultatelor încă din 1982, pe vremea când eram Director of Marketing Communication la Fujitsu, când mi-am dat seama că aveam nevoie de grafice şi numere ca să mi se aprobe bugetul. Am făcut atunci o analiză media detaliată şi o analiză a competiţiei şi, voila, bugetul a fost aprobat. Apoi m-am dus la cei de la Hewlett Packard şi le-am demonstrat că cei 15.000 de dolari cheltuiţi pe o tactică de direct mailing au dus la o creştere a vânzărilor cu 1.4 milioane, după care m-am dus la cei de la Lotus Developement, iar în 1986 am inventat ceea ce astăzi poartă numele de "evaluare în PR". Am angajat o persoană care era la momentul respectiv interesată de achiziţionarea unui software şi i-am dat să citească 2000 de articole, rugându-l ca pentru fiecare să îmi spună în ce măsură îl determina să cumpere sau să nu cumpere produsul şi să identifice dacă articolul respectiv includea vreunul dintre mesajele noastre cheie. În continuare am analizat concluziile lui pentru a determina care au fost cele mai eficiente tactici şi cel mai eficient purtător de cuvânt al companiei noastre. În 1987 am înfiinţat The Delahaye Group , iar restul este istorie.” - Katie Delahaye Paine, într-un interviu acordat PR România în noiembrie 2011.

În ultimii 5-7 ani, breasla comunicatorilor internaționali a cunoscut o efervescență a dezbaterilor şi activităţilor dedicate rolului evaluării. Adoptarea Principiilor de la Barcelona, în 2010, a reprezentat cu siguranţă un moment important pentru domeniul evaluării, fiind prima oară când organizaţii profesionale din toată lumea au căzut de acord asupra unor principii de bază ale cercetării şi evaluării în PR.

În ciuda consensului general refectat în white papers, progresele din practică sunt destul de lente, mulţi practicieni arătându-se încă îngrijoraţi de faptul că nu pot demonstra suficient de convingător valoarea relaţiilor publice pentru organizaţiile şi companiile pe care le reprezintă. Un studiu din 2012, efectuat în rândul practicienilor europeni de PR, (European Communication Monitor 2012) relevă că 75% dintre practicienii participanți la studiu cotează incapacitatea de a demonstra impactul activităţilor de PR drept o barieră majoră în calea profesionalizării.

Katie Delahaye Paine este CEO KDPaine&Partners, LLC, şi membru al Comisiei pentru Măsurarea şi Evaluarea Relaţiilor Publice (Commision on Public Relations Measurement & Evaluation). A fondat KDPaine&Partners LLC şi este editor al The Measurement Standard şi The One-Minute Benchmarking Bulletin, primele newslettere pentru profesioniştii de marketing şi comunicare dedicate evaluării şi măsurării. Înaintea lansării KDPaine & Partners în 2002, a fost de asemenea fondatoarea şi preşedintele Grupului Delahaye, pe care l-a vândut către Medialink în 1999. A făcut parte dintre primii fondatori ai Comisiei pentru Măsurarea şi Evaluarea Relaţiilor Publice din cadrul Institute for Public Relations. De asemenea, a ocupat funcţia de director de comunicare în cadrul Lotus Developement Corporation şi cea de Manager of Merchandising pentru Hewlett-Packard Personal Computer Group. Katie este absolventa suma cum laude a Conneticut College, şi-a dat diploma în istorie şi studii asiatice şi a primit o diplomă onorifică de doctorat de la New Hampshire College. Este câştigătoare a premiului Athena, precum şi membru al comisiei în cadrul postului de radio public New Hampshire şi al Bibliotecii Politice din New Hampshire. Viaţa ei face subiectul cărţii lui Mark Albion, „Making a life, making a living”.

„Cea mai mare provocare este să măsurăm ceea ce contează, nu doar ceea ce e uşor de măsurat. Acest lucru înseamnă că trebuie să ne gândim altfel la ceea ce ni s-a cerut să facem. Nu e suficient să spui că ţelul tău este "să ajungi la BBC". Şi ce dacă ajungi? Trebuie întotdeauna să ne punem cea mai importantă întrebare: "şi ce?". Ce înseamnă pentru organizaţia ta faptul că ajungi pe BBC? Şi nu răspunde "asta generează expunere", pentru că următoarea întrebare este "şi ce?" Şi ce dacă 10 miliarde de oameni văd brand-ul tău, ce realizezi prin asta? Şi, mai important, şi ce dacă 10 miliarde de oameni îşi văd bradul, dar nici unul nu îţi primeşte mesajul?”, a mai adăugat Katie cu ocazia aceluiaşi interviu.

„S-a încheiat perioada vorbelor în PR și a măsurătorii bazate pe număr de articole. CEO-ul așteaptă de la noi rezultate în business, nu doar la nivel de vizibilitate și de „relații armonioase”. Suntem onorați că o personalitate internațională cum este Katie a acceptat invitația noastră și credem că printr-o astfel de conferință întreaga industrie va avea de câștigat”, a declarat Ioana Mănoiu, managing partner la GMP PR.

PR România salută acestă iniţiativă şi îi invită pe reprezentanţii industriei să nu rateze această şansă unică de a dialoga direct cu Katie Paine. Înscrierile la eveniment se fac pe www.prmeasurement.ro. Dacă vrem ca relaţiile publice să conteze, trebuie să le cuantificăm !   

Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site