Zbateri şi dezbateri într-ale brandingului. În dialog cu Aneta Bogdan, Brandient
- Marți, 08 Mai 2012 08:27 |
- Aneta Bogdan
Dacă ar fi să-l reducem la o formulă rapid integratoare, interviul de faţă poate fi citit şi ca inventar al problemelor societăţii româneşti. Centrat îndeosebi pe problemele şi oportunităţile brandingului autohton, el clarifică, într-o manieră alertă şi sintetică, câteva dintre realităţile care au transformat România de azi într-o naţiune fără viziune, fără proiecte, fară speranţă. Fericirea este dificil de atins atunci când nu ai speranţă, spune Aneta. Relaţia noastră cu România este una de nefericire: nu ne putem mândri cu a fi romani, dimpotrivă – trebuie să „cheltuim” mai mult, să ne straduim mai tare, individual, în faţa celorlalţi cetăţeni ai lumii, fiindcă nu avem ajutorul unei naţiuni cu o imagine impecabilă şi convingătoare în lumea de azi.
2% pentru SOS Satele Copiilor România
- Luni, 07 Mai 2012 08:55 |
- Simona Barbu
SOS Satele Copiilor România este una dintre cele mai experimentate organizaţii din mediul non-guvernamental, fiind înfiinţată în anul 1990. Asociaţia implementează 3 programe la nivel naţional în Bucureşti, Sibiu şi Bacău, oferind servicii de îngrijire de tip familial (Sate SOS), servicii de consiliere ( Programe de Întărire a Familiei) şi servicii educaţionale (Grădiniţe SOS, Maşină cu Jucării, Tabăra Socială, Proiecte Educaţionale).
2% pentru Ecopolis
- Joi, 03 Mai 2012 15:02 |
- Simona Barbu
M-a surprins plăcut mesajul Irinei de la Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis şi chiar m-a făcut să reflectez la ideea că sunt unii oameni care trebuie să se ocupe şi de partea aceasta mai puţin roz, cu veştile proaste, cum spunea Irina. Ecopolis este a doua organizaţie din domeniul mediului din campania PR România, 2% pentru cauza ta.
2% pentru Asociaţia Învingem Autismul
- Miercuri, 02 Mai 2012 09:14 |
- Simona Barbu
Când am văzut emisiunea lui Cătălin Ştefănescu despre autism, Asociaţia Învingem Autismul era deja înscrisă în campanie. Dar acea ediţie din Garantat 100% m-a impresionat nu numai prin felul în care o mână de oameni încearcă să schimbe sistemul medical şi preconcepţiile despre autism, dar mai ales puterea celor două invitate (Andreea Sorescu, preşedinte Asociaţia Învingem Autismul şi Iolanda Sztrelenczuk - responsabil financiar al Asociatiei Autism - Baia Mare) de a povesti despre ceea ce noi, ceilalţi, preferăm să nu vorbim pentru că discuţiile despre autism ne scoate din starea de comfort. Îmi face plăcere să vă recomand astăzi Asociaţia Învingem Autismul.
2% pentru HOSPICE Casa Speranţei
- Luni, 30 Aprilie 2012 09:17 |
- Simona Barbu

2% pentru Centrul de Excelenţă Clinică Baylor
- Vineri, 27 Aprilie 2012 09:31 |
- Simona Barbu
Am fost foarte surprinsă să primesc o recomandare de la un om pe care îl admir pentru performanţele sale - înotătorul Răzvan Florea, ambasadorul campaniei de 2% pentru Centrul de Excelentă Clinica Baylor.
2% pentru YouthBank Bucureşti
- Joi, 26 Aprilie 2012 11:39 |
- Simona Barbu
Dacă săptămâna trecută v-am propus o organizaţie studenţească, de data aceasta vă recomandăm o organizaţie care are la bază mediul liceal. La baza conceptului YouthBank stă faptul că ţinerii sunt cei care vor modela viitorul. Paradoxal însă, oportunităţile lor de a modela prezentul nu sunt întotdeauna prezente. Astfel, potenţialul tinerilor, creativitatea şi energia lor sunt valorificate de societate doar parţial.
2% pentru Asociaţia REACT
- Miercuri, 25 Aprilie 2012 08:58 |
- Simona Barbu

RCA obligatorie la 12 luni! Evaluarea comunicarii interne
- Marți, 24 Aprilie 2012 22:00 |
- Raluca Bob
De la felul de „combustibil” necesar bunului mers al unei organizaţii, la viteza cu care se implementează schimbarea, toate rezultă în urma unei atente investigaţii a motoraşelor interne. Altfel spus, o sănătoasă urcare pe rampă a atelajului, măcar o dată pe an, ţine de igiena necesară în orice companie.
2% pentru Serviciul de Ajutor Maltez în România
- Luni, 23 Aprilie 2012 18:17 |
- Simona Barbu
Urmăresc de câţiva ani bun mediul non-guvernamental din România şi aveam sentimental că am o părere destul de bine conturată despre acest domeniu. Ei bine, campania aceasta m-a învăţat că nici nu am idee câte mai am de învăţat. Dincolo de organizaţiile mari, pe lista campaniei (listă care devine tot mai lungă) se află ONG-uri minunate a căror activitate nu este atât de vizibilă, din varii motive. Cea mai frumoasă surpriză de până acum este Serviciul de Ajutor Maltez în România, despre care recunosc că nu ştiam mai nimic. Nu mică mi-a fost mirarea când am descoperit ce lucruri frumoase fac oamenii aceştia.
2 % pentru AIESEC Braşov
- Vineri, 20 Aprilie 2012 15:12 |
- Simona Barbu

2% pentru Fundaţia Principesa Margareta a României
- Joi, 19 Aprilie 2012 16:30 |
- Simona Barbu
Hristos a înviat! Sper că vacanţa de Paşte să vă fi găsit alături de cei dragi. Continuăm campania dedicată redirecţionării celor 2% din impozitul pe venit cu o organizaţie tare dragă mie. Poate pentru că sunt o mare admiratoare a monarhiei, poate pentru că mi se pare minunată varietatea de programe oferite de organizaţie sau poate doar pentru că îi port un respect deosebit ASR Principesei Margareta a României.
Etica şi social media
- Luni, 16 Aprilie 2012 10:09 |
- Dan Luca
Posibilităţile de creare a unei identităţi în cadrul platformelor de socializare lasă loc celor care din lipsă de ocupaţie sau din rea voinţă se dau drept altceva decât ceea ce sunt în realitate. Este vorba de o problemă de etică până la urmă, care nu ar trebui să apară, dar totuşi, pagini false de profil pot să influenţeze greşit imaginea unei persoane.
2 % pentru Fundaţia Cuvântul Întrupat - Galaţi
- Miercuri, 11 Aprilie 2012 15:07 |
- Simona Barbu
Sunt foarte bucuroasă de interesul acordat aceastei campanii iniţiată acum o lună. Lista de aşteptare este deja destul de lungă, dar ne vom mobiliza astfel încât toate poveştile să fie publicate în timp util.
Au Relaţiile Publice un rol strategic? Da, dar să le spună cineva şi practicienilor
- Luni, 09 Aprilie 2012 22:00 |
- Aurelian Horja
Relaţiile Publice sunt văzute mai curând ca având o dimensiune tactică decât una strategică pentru că multe atribuţii au fost delegate de către companii şi organizaţii unor agenţii de profil. Deşi este un lucru excelent, având în vedere experienţa acestora, această externalizare a serviciilor nu se poate face oricum. De exemplu, alegerea unei persoane în acest departament pe alte criterii decât cele profesionale poate duce la dezastre. Uneori dezastrele sunt evitate tocmai prin prezenţa profesioniştilor din agenţii.
Limba ascuţită a tehnologiei
- Duminică, 08 Aprilie 2012 22:00 |
- Anda Copaceanu
Inovaţia în tehnologie este de necontestat. În fiecare zi se anunţă noi şi noi produse şi sisteme revoluţionare, toate asociate cu un beneficiu concret, acela de a face viaţa mai uşoară, mai frumoasă sau mai bogată în experienţe. Tehnologiile sunt astăzi motorul schimbărilor sociale, prin alterarea comportamentelor, a gândirii, a memoriei, cât şi prin faptul că ele produc, fără doar şi poate, o cantitate considerabilă de cuvinte şi concepte noi.
2% pentru Asociaţia Salvaţi Dunărea şi Delta
- Joi, 05 Aprilie 2012 22:00 |
- Simona Barbu
Este reconfortant să citesc toate recomandările primite în cadrul campaniei... după organizaţiile prezentate, din mediul social şi cultural, este timpul pentru o organizaţie ecologică. Asociaţia Salvaţi Dunărea şi Delta este o organizaţie non-guvernamentală înfiinţată în mai 2004, în scopul protejării Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării. În cei opt ani de activitate, s-au impus prin acţiuni susţinute de advocacy pe probleme ecologice şi au demonstrat prin rezultate concrete că pot oferi soluţii problemelor majore cu care se confruntă Delta Dunării.
Tehnologiile viitorului: ce ne rezervă 2012
- Miercuri, 04 Aprilie 2012 22:00 |
- Veronica Nicolae
Trăim într-o lume în continuă transformare şi nu este uşor să faci previziuni. Sincer, nici nu îmi propun. Ceea ce îmi doresc este să putem avea inteligenţa şi starea de spirit pentru a şti, bineînţeles nu cu certitudine, unde ne îndreptăm în ceea ce priveşte noile tehnologii. Prin toate informaţiile şi uneltele pe care le avem la dispoziţie, astăzi chiar avem o astfel de capacitate.
2% pentru Asociaţia SOS Infertilitatea
- Marți, 03 Aprilie 2012 22:00 |
- Simona Barbu
Îndraznesc să spun că echipa Asociaţiei SOS Infertilitatea îmi este tare dragă. Unul dintre primele interviuri pe care le-am realizat pentru PR România a fost cu Raluca Bonzi, coordonatoarea asociaţiei, şi de atunci urmăresc cu mare interes activitatea lor. Poate pentru că este una dintre puţinele organizaţii care a reuşit să schimbe legi şi mai ales, mentalităţi. Şi până la urmă, asta înseamnă să schimbi lumea.
2 % pentru Fundatia Pentru Voi Timişoara
- Luni, 02 Aprilie 2012 17:42 |
- Simona Barbu
După aproape două săptămâni de campanie şi patru poveşti despre oameni frumoşi care fac bine, dar mai ales după atât de multe recomandări de alţi oameni şi proiecte incredibile, simt că această iniţiativă îşi găseşte rostul în peisaj...
Bernays şi PR Romania. O întâmplare fericită :)
- Joi, 29 Martie 2012 22:00 |
- Dana Oancea
PR România marchează trecerea la Timeline cu o imagine inedită, prezentată azi în premieră cititorilor şi susţinătorilor PR România. Plicul original timbrat şi ştampilat de marele maestru Edward Bernays provine din biblioteca privată a renumitului teoretician şi practician german, Dr. Albert Oeckl (1909 – 2001), intrată în anul 2001 în posesia Danei Oancea (şi implicit PR Romania) prin Thomas Achelis. Colecţia de documente inedite include scrisori redactate de maestrul Eddi în pragul vârstei remarcabile de 100 de ani şi adresate prietenului său Albert.