Pharrell Williams, de vorbă cu Ryan Seacrest, gazda unor celebre emisiuni radio și TV de peste Ocean despre creativitate şi colaborare

Pharrell Williams

După primele două zile, am înţeles că oricât aş încerca, nu am cum să scap de cozi pentru a intra la cele mai importante seminarii. Noroc că noi, românii, avem experienţă în domeniu. Prin urmare, m-am trezit cu noaptea în cap, am alergat spre Palat, am ajuns înaintea cafelei şi tot nu am fost prima la rând. Pharrell Williams is trending now. :)

Când a apărut pe scenă m-am întrebat întâi de toate ce vârstă are.  Arată de 27, dacă nu mai puţin. Răspunsul l-am primit de la el, mai târziu: Pharrell Williams are 42 de ani, and he rules! Iar eu mi-am demonstrat încă o dată că nu ştiu să estimez vârste. N-am apucat să mă întreb ce metode de întinerire ar putea folosi, precizarea a venit imediat: secretul tinereţii lui e curiozitatea!

Am reflectat puţin la gândul că eu însămi sunt o persoană curioasă, după care l-am ascultat pe Pharrell care, timp de 45 de minute, ne-a vorbit despre creativitate, despre oamenii cu care îi place să colaboreze, despre puterea sunetului şi despre emoţii. Intrigant, deja simţeam cum ridul ăla de expresie pe care l-am văzut dimineaţă în oglindă începe să se estompeze.

Făcând o paranteză, pentru că deja intrăm pe un teren sensibil, am observat două cuvinte predominante în prezetările la care am participat până acum și nu, niciunul nu este „creativitate”. Unul este „emoţie” şi altul „joacă”, iar Pharell se joacă bine cu emoţiile, veţi vedea.

Întrebat ce ar alege dintre creativitate şi comerț, Pharrell a răspuns simplu: „creativitatea se poate transforma în comerţ”. Aşa am ajuns la colaborări, despre care a subliniat că într-un caz ideal ar trebui să te facă mai bun, să fructifici lecţii învăţate. Motivul pentru care, într-o colaborare, este cu picioarele pe pământ, este pentru că toţi din jurul lui plutesc.

Discuţia s-a învârtit apoi în jurul unui citat celebru de-al lui: „Nu aștepta să se alinieze stelele. Urcă până la ele si rearanjează-le, așa cum vrei. Creează-ți propria constelație!”, iar sfatul lui pentru oamenii care vor să inoveze este să nu le fie frică să fie ambiţioşi, el însuşi alege să fie înconjurat de oameni mai ambiţioşi decât el.
Artistul a mai dezvăluit că cel mai mult o admiră pe Adele: “Îţi pune jurnalul în braţe atunci când o asculţi”.  

Ne-am amintit că Pharrell nu e un guru spiritual, ci muzician, când ne-a împărtăşit că, pentru el, un muzician bun reuşeşte să transmită mai mult decât sunet, reuşeşte să transmită emoţii. Da, din nou vorbim despre ele şi cred că acesta este şi secretul unei campanii bune de PR. O campanie reuşită de PR transmite emoţie, iar emoţia declanşează ceva în cei către care comunicăm, ceva care se transferă în memoria unei experienţe plăcute şi, ulterior, în acţiune. Pharrell a încheiat dând audienţei un ultim citat, demn de un meme în social media: „Intenţia este ingredientul numărul 1 în muzică, apoi vine sunetul”.