Jurnal de agenţie McCann PR

Strategie. Perseverenţă. Idee. Pragmatism. Răbdare. Determinare. Creativitate. Calm. Bună dispoziţie. Căldură. Organizare. Experienţă.


Cuvintele sunt 12, un număr fără o semnificaţie anume. Dar nu le-am ales întâmplător. Însumând, scăzând, înmulţind şi împărţind, sunt echivalente personalităţilor membrilor echipei McCann PR. Totodată, sunt atuurile necesare pentru a ţine pasul cu un domeniu atât de permisiv şi dinamic.

Când a trebuit să răspundem întrebării „Cum arată o zi la McCann PR?”, mărturisim că am căzut puţin pe gânduri. Răspunsul spontan a fost: „Diferit!”, din simplul motiv că uneori ne spunem „bună-dimineaţa” chiar şi la prânz sau seara.

Avem însă şi lucruri care rămân neschimbate, indiferent de activităţile noastre zilnice. Spre exemplu, nu punem niciodată deadline-uri pentru cafea şi niciodată nu ne întoarcem demccanneri_2 la bucatarie cu o singură cană.

Lucrăm în echipe de 3-5 oameni sau individual, în funcţie de natura proiectelor pe care le desfăşurăm. Şi, pentru că lucrăm cu spor, întotdeauna găseşti pe birourile noastre sticle de Coca-Cola, ciocolată, bere, gadget-uri, pantofi, şampon, produse de curăţenie şi aşa mai departe. Toate ca sugestie de prezentare, bineînţeles Smile

În funcţie de timpul pe care îl avem, găsim un moment comun în care să luăm masa împreună şi să povestim ce mai facem dincolo de strada cu barieră (Jules Michelet, nr. 18).  De obicei, gaşca începe să se disperseze la primele mail-uri cu „high importance”, iar zumzetul discuţiilor noastre se transformă în sunete de taste şi click-uri.

Suntem oameni de comunicare şi ne asumăm statutul atât la nivel intern, cât şi extern. Ultimii veniţi în echipă ne sunt întotdeauna dragi, motiv pentru care ne străduim să îi scăpăm de tracul de început. În timp, pe baza aptitudinilor individuale şi de echipă, au şansa să evolueze experimentând şi îmbunătăţind ariile de interes spre care au deja înclinaţie. 

Ne-am gândit că reţeta unei bune comunicări este să înţelegem că nu există oameni buni sau răi, ci oameni cu mai multă sau mai puţină experienţă... şi răbdare de ambele părţi.

Fiecare dintre noi este multilateral dezvoltat. De la strategie şi implementare, ideile noastre prind formă în săli de meeting, pe telefon, e-mail sau prin oricare alt mijloc de comunicare care permite un brainstorming scurt. De aici, se materializeze în campanii despre care alţii povestesc sau comentează - o dovadă în plus că suntem în grafic şi ne atingem obiectivele.

În afara agenţiei, nu respectăm întocmai mecanica relaţiei dintre omul de PR şi jurnalist. În cărţi, omul de PR şi jurnalistul sunt într-o relaţie de interdependenţă. Disponibilitatea PR-istului de a oferi informaţii jurnalistului şi datoria acestuia din urmă de a informa publicul pare mai mult un schimb de servicii.

În realitate, relaţia pe care o avem cu oamenii din media înseamnă pentru noi mai mult de atât. De aceea, încercăm, înainte de toate, să avem o relaţie cât se poate de umană şi normală cu aceştia. Uneori ne sunăm, alteori ieşim la un ceai sau la masă şi întotdeauna schimbăm idei şi păreri. Este important să cunoşti omul căruia te adresezi, dincolo de funcţia lui sau legitimaţia de presă. Pentru ca relaţia să fie de încredere, are nevoie de timp şi interes constant.

Dacă nu te-a lamurit „o zi în McCann PR”, te aşteptăm în sufrageria noastră – poate te convingi într-o oră, cât stăm de vorbă despre comunicate de presa, RSVP-uri, follow-up-uri, strategii şi evenimente.