Studiu privind importanţa evaluării in PR

trainingci_150x200Aproape 90% din respondenţii care au participat la un studiu recent ce a vizat practicienii din PR au apreciat evaluarea comunicării ca fiind „importantă” sau „foarte importantă”. Studiul denumit „Evaluarea comunicării” a fost realizat de nemţii de la “Barometru PR” în luna martie 2010.


Totuşi, proporţia de proiecte de comunicare evaluate a rămas sub 50%, deşi studiul a incluse aproape 300 de practicieni din domeniul PR vorbitori de limba germană. Aproape 20% dintre respondenţi au declarat că peste 80% din proiectele lor de comunicare au fost supuse evaluării.


În mai bine de jumătate din cazuri, modul de împărţire a costurilor, echivalent cu evaluarea bugetelor de comunicare, nu a depăşit 5%. 20% dintre participanţi au declarat că cheltuielile de evaluare se învârt în jurul valorii de 10% din întregul buget de comunicare. În ceea ce priveşte metodele de evaluare, respondenţii par a fi în general de acord: colectarea apariţiilor media rămâne instrumentul folosit pe scara cea mai largă, fiind menţionat de 90% dintre ei. Analiza conţinutului media (61%) şi studiul (46%) sunt instrumentele ce ocupă următoarele poziţii în clasament, deşi la mare distanţă.


Interesant este şi faptul că mai bine de jumătate dintre respondenţi nu folosesc metode de măsurare a impactului comunicării asupra creării de valoare. Până la urmă, 15% dintre participanţi folosesc fiecare metodele evaluării brandului şi măsurării reputaţiei. Circa 11% dintre respondenţi folosesc scorecard-uri.


Informaţii suplimentare despre studiu

“Barometrul PR” sondează opinii cu privire la subiectele de actualitate în industria PR. Editorii sunt portalul de Internet „Jurnalul de PR” şi agenţia germană “SSP Kommunikation”, Hurth, de lângă Köln. Aproape 300 de practicieni din domeniul PR vorbitori de limba germană au participat la acest studiu „Evaluarea comunicării”.


Sursa: Communication Controling