Jurnaliştii utilizează din ce în ce mai mult canalele social media, spun studiile

social-mediaFolosirea instrumentelor social media de către jurnalişti creşte exponenţial, cu procente din două cifre în unele cazuri, conform celui de-al 2-lea Studiu anual realizat de către Societatea pentru Studiul Noilor Înstrumente de Comunicare şi compania de relaţii publice Middleberg Communications din New York. Studiul a constatat că aproape 70%  dintre jurnaliştii incluşi în eşantion folosesc site-urile de relaţionare socială, o creştere cu 28% comparativ cu momentul la care au fost publicate rezultatele studiului similar din 2008.
În plus, 48% folosesc Twitter sau alte site-uri şi instrumente de microblogging, o creştere cu 25% faţă de rezultatele studiului similar din 2008; 66% citesc blogguri; 48% urmăresc materiale video online; în timp ce 25% ascultă podcast-uri.

Atitudinea se schimba şi ea: aproape 80% dintre jurnaliştii intervievaţi cred că bloggerii au devenit formatori de opinie importanţi în ultimii ani, iar 91% dintre jurnaliştii intervievaţi au fost de acord cu faptul că noile instrumentele de comunicare sunt de natură să îmbunătăţească într-o oarecare măsură calitatea jurnalismului.

Atunci când au fost rugaţi să-şi exprime opiniile cu privire la modul în care social media poate schimba profesia de jurnalist, jurnaliştii participanţi au oferit o gamă foarte variată de răspunsuri. Unul dintre respondenţi a declarat  că „social media schimbă profesia, îmbunătăţind dialogul între public şi jurnalist şi lărgind domeniul de acoperire al celor care participă la diseminarea ştirilor.” Alt participant la studiu a comentat „Social media este plină de pericole şi de promisiuni”.

"Acest studiu ne arată faptul că un număr mare şi în creştere de jurnalişti privesc social media şi participarea publicului la procesul jurnalistic drept necesare, şi, în cele  mai multe cazuri, un pas pozitiv în evoluţia jurnalismului”, spune Jen McClure, fondator şi preşedinte al Societăţii pentru Studiul Noilor Mijloace de Comunicare. „Ei înţeleg viitorul jurnalismului ca fiind un proces bazat în mare măsură pe participare şi colaborare."


Don Middleberg, fondatorul Middleberg Communications, adaugă: "Pe măsură ce companiile acordă din ce în ce mai multă atenţie social media în vederea generării de venituri, productivităţii angajaţilor şi loialităţii sporite a consumatorilor, mulţi continuă să nu înţeleagă care este adevăratul obiect şi profunzimea acestor noi instrumente de comunicare la îndemâna jurnaliştilor."



Sursa: Holmes Report. Traducere Casa de Traduceri