Impactul Twitter în criza Toyota!

toyotaPoţi face faţă la 30 de noi plângeri la fiecare 30 de secunde? Probabil că managerii de PR ai Toyota se întreabă acelaşi lucru. După rechemarea maşinilor Toyota, managementul a descoperit că Twitter a cauzat cele mai mari daune gigantului producător auto.


Odată ce vestea rechemării a ajuns la urechile publicului, platforma socială Twitter a fost cea care a făcut restul. Tweet-rate-ul s-a umflat efectiv pe măsură ce utilizatorii trimiteau mesaje urmăritorilor acestora.

Aproximativ treizeci de noi tweet-uri apăreau în fiecare minut. Strategia de gestionare a crizei pusă în aplicare de Toyota nu a mai avut nicio şansă să le elimine impactul. Acum este evident faptul că într-o lume inter-conectată, greşeala nu mai este o opţiune.

Înainte a fost problema jenantă cu preşurile, apoi au apărut zvonurile cu pedala de acceleraţie, ca totul să culmineze cu grava problemă de direcţie a celui mai bine vândut model Corolla Sedan. Toate acestea au obligat Toyota sa recheme aproape 10 milioane de vehicule în întreaga lume.

Controversa privind rechemarea totală a modelului a avut loc chiar în era social media. Echipa Toyota de gestionare a crizei a încercat numeroase strategii, dar caracterul viral al Twitter a alterat considerabil reputaţia cu greu câştigată de Toyota, drept o maşină de calitate, fiabilă şi sigură.



Sursa: www.mediapost.com. Traducere Casa de Traduceri