Practicienii PR din Marea Britanie consideră că practicile 'spin' sunt înrădăcinate în industrie

spinMajoritatea practicienilor din domeniul PR nu sunt de părere că industria în care activează este una fundamental cinstită, conform unui studiu care sugerează că percepţiile negative ale practicilor 'spin' sunt înrădăcinate în cadrul industriei.


Studiul a fost realizat de Parker, Wayne & Kent MD Brian Ahearne în colaborare cu platforma LinkedIn PR. „Pe bună dreptate sau nu, industria PR este bine cunoscută pentru practicile 'spin', iar rezultatele studiului arată că această percepţie este răspândită printre însuşi oamenii de PR”, a afirmat Ahearne.

Doar 38 la sută din cei 480 de participanţi la studiu au fost de acord că industria PR este fundamental etică. În plus, 73 la sută consideră că profesioniştii din domeniul PR au minţit în decursul activităţii lor.

Trei din patru din cei intervievaţi au spus că profesioniştii PR nu au nicio obligaţie să comunice informaţii care ar putea aduce prejudicii clienţilor lor. Doar 29 la sută consideră că ascunderea informaţiilor este echivalentă cu a minţi din punct de vedere moral.

Doar 12 la sută au recunoscut că au afirmat sau au distribuit informaţii false pe parcursul activităţii lor, în timp ce aproape jumătate din participanţii la studiu consideră codul CIPR ca nefiind destul de explicit în ceea ce priveşte sinceritatea. Douăzeci şi trei la sută au spus că şeful sau clientul lor le-a cerut să mintă în numele lor.



Sursa PR Week. Traducere şi adaptare Alexandra Puşcaşu, Casa de Traduceri