Chartered Institute of Public Relations : Industria de PR rămâne flexibilă pe timp de recesiune

tshirt-prMembrii Chartered Institute of Public Relations (CIPR) au concluzionat, în cadrul unui studiu derulat de ComRes, faptul că industria PR şi-a păstrat flexibilitatea pe timp de recesiune. Acest raport, realizat în parteneriat cu ComRes, a inclus circa 2.000 dintre membrii CIPR şi a urmărit să analizeze modul în care aceştia privesc recesiunea şi cum reuşeşte industria de PR să facă faţă acestor provocări.

Rezultatele studiului au scos în evidenţă şi faptul că multe arii de expertiză ale industriei şi-au continuat expansiunea pe timp de recesiune, cea mai mare creştere fiind resimţită de domeniul relaţiilor publice digitale, urmat de managementul reputaţiei, managementul crizei şi planificarea strategică.

Membrii CIPR au fost rugaţi să numească şi acele domenii despre care cred că au suferit cel mai important declin în timp. Participanţii au identificat activităţile de sponsorizare, organizarea de evenimente şi poziţionarea mărcii (branding) şi activităţile de marketing ca fiind supuse celor mai serioase ameninţări.

Studiul a adus totuşi şi veşti bune pentru firmele de consultanţă, atât din punct de vedere al stabilităţii afacerilor, precum şi al creşterii portofoliului de noi clienţi. În ultimii ani, în jur de 33% dintre consultanţi au reuşit să menţină un portofoliu de peste 10 clienţi permanenţi, iar 60% dintre aceştia au reuşit chiar să adauge portofoliului între doi şi cinci noi clienţi.

Bugetele de comunicare s-au menţinut remarcabil de bine la nivelul întregului eşantion, mai ales în cadrul departamentelor interne, acolo unde, au beneficiat de o creştere omogenă şi solidă pe o perioadă de cinci ani, cu valori cuprinse între 100.000 şi 500.000 de lire sterline. Cu toate acestea însă, această creştere nu s-a regăsit la nivelul tuturor firmelor de consultanţă, mai bine de 60% dintre ele funcţionând în continuare cu bugete de sub 50.000 lire sterline – o constantă a perioadei de cinci ani amintite.

Preşedintele CIPR, Dl. Kevin Taylor a declarat: “Acest studiu este o veste bună pentru industria noastră. Desigur, şi domeniul relaţiilor publice a fost afectat de criza economică, dar majoritatea membrilor noştri ne comunică rezultate pozitive, în ciuda recesiunii, iar acest lucru este o dovadă în plus a forţei organice a acestei profesii şi a nevoii de comunicare de calitate. "

„În plus, studiul vine să confirme şi faptul că relaţiile publice digitale rămân punctul fierbinte de creştere al industriei, pe măsură ce comunităţile se adună laolaltă din ce în ce mai mult în mediul online, iar organizaţiile caută să stabilească politici aferente şi să se angajeze în dezbatere. Totuşi, odată cu fiecare nouă zonă de creştere se naşte şi nevoia de noi deprinderi şi de asimilare a celor mai noi bune practici”, a adăugat Taylor, „iar CIRP este decis să îşi asume rolul de lider şi să ajute practicienii de toate vârstele  să deprindă şi să îşi consolideze, prin formare, abilităţile de care au nevoie."

“Recesiunea a însemnat teamă pentru majoritate, concedieri pentru alţii, dar şi perspectiva dezvoltării activităţii pentru puţinii norocoşi. Însă, per ansamblu, industria pare a se iasă într-o formă foarte bună din ravagiile create de criza economică a ultimelor 18 luni. Cheia supravieţuirii pare a fi flexibilitatea", a adăugat Taylor.

Rezultatele complete ale cercetării pot fi consultate şi descărcate la www.cipr.co.uk/News/research


Traducere şi adaptare Simona Gugiuman, Casa de traduceri.