Berlin Fashion Week şi creşterea pieţei modei eco: un târg verde, noi tendinţe şi materiale inovatoare

eco_fashion_290Pentru patru zile Berlin nu a fost numai capitala Germaniei, ci şi metropola globală a business-ului modei. Berlin Fashion Week (între 20. şi 24. ianuarie) a atras mii de vizitatori în oraşul de pe Spree. Calendarul evenimentului a fost plin ochi cu show-uri de modă, trend talks, simpozioane şi petreceri. Şi scena modei eco a fost reprezentată. În Prenzlauer Berg a avut loc pentru prima dată un eco-catwalk.
Şi la târgurile BREAD & BUTTER, Premium şi TheKey.To peste 100 de ofertanţi de modă eco şi-au prezentat tendinţele pentru sezonul de toamnă/iarnă 2010/11. Dintre aceştia, TheKey.To este un târg specializat pe moda verde şi un stil de viaţă sustenabil cu peste 50 de expozanţi.
În ceea ce priveşte tendinţele, moda eco nu se deosebeşte de moda convenţională. În prim-plan este optica cu noi culori, imprimeuri şi tipare, de abia după aceea se comunică implicarea ecologică şi socială. Mai ales în ceea ce priveşte materialele inovatoare, scena verde se dovedeşte a fi creativa: label-ul norvegian Fin experimentează cu materiale din proteină din lapte. Room to Roam din München acoperă denim-ul cu ceară de albine bio. Designer-ul Jitske Lundgren de la Jux din Olanda produce pulovere din angora: asta nu ar fi ceva deosebit, dacă nu ar fi vorba de ţesături produse din fibre care cad la perierea caprelor de angora.  Pentru label-ul de jeansi şi streetwear Kuyichi ca şi pentru mulţi alţii, folosirea de materiale reciclate devine tot mai importantă. Lână, bumbac şi poliester sunt re-preparate şi prelucrate în materiale pentru jeanşi, geci, pulovere şi tricouri. Label-ul Nanai promite foarte mult. Este o inovaţie a prelucrătorului german de somon Laschinger GmbH din Bischofsmais. Pielea somonului a fost până acum un deşeu rezultat la producerea somonului afumat. După ani de cercetare, compania a dezvoltat acum un proces ecologic, prin care pielea de somon este preparată fără a folosi crom şi cu culori vegetale şi poate fi folosită pentru îmbrăcăminte. Primii clienţi sunt Royal Blush, Mongrels in Common, Arrondissement AQ1, Michalsky, MCM by Michalsky şi BMW.


Traducere şi adaptare din germană Anamaria Raţiu, Casa de traduceri.



Sursa: CSR-news.de