La ce să ne așteptăm în 2022 de la Cannes Lions

Cannes Lions 1

2022 este anul schimbărilor. Restricțiile au luat sfârșit, dar n-am apucat să spunem hop și să ne bucurăm că pandemia părea să se fi încheiat. Acum lumea are din nou motive de îngrijorare din cauza războiului Ruso-Ucrainean. Companiile au apelat la creativitate pentru a capta atenția publicului, într-un climat care l-a făcut să fie mai puțin receptiv și mult mai preocupat cu probleme de impact imediat.

Temele de anul acesta reflectă problemele cu care industria s-a confruntat în ultimii doi ani și încearcă să rezolve, prin strategie, creativitate și inovație provocările care încă există.

It Pays to Be Green este un subiect despre care s-a discutat, se discută și este bine să se discute și în viitor. Cum pot companiile să fie mai performante și să își atingă target-urile de business într-un mod sustenabil și cu un impact pozitiv asupra comunităților? Industria de publicitate trebuie să ajute business-urile să implementeze practici sustenabile și de lungă durată care să ajute brandul să crească și, în același timp, să ofere soluții reale pentru problemele sociale și de mediu cu care se confruntă.

Orice activitate economică are un impact asupra mediului, dar vor avea de câștigat companiile dispuse să investească în tehnologii și procese care le ajută să își reducă imactul asupra mediului. Drumul nu e ușor și nu va fi făcut peste noapte, dar presiunea este mare. Și nu e vorba aici doar de presiunea clienților, care începe și ea să fie una importantă, ci și de presiunea legislativă.

Domeniul este foarte vast, pentru că absolut orice activitate a business-ului poate deveni  mai sustenabilă. Sigur, sustenabilitatea se bazează foarte mult și pe cifre, detalii tehnice și procese care nu sunt foarte atractive pentru publicul larg. Iar aici intervine creativitatea. Așteptăm campanii despre colectarea selectivă a plasticului, upcycling, alternative pentru a oferi apă potabilă comunităților, abordarea etică a angajaților sau materia primă folosită în producție – subiecte care sunt dezbătute intens în ședințele marilor branduri. Sustenabilitatea e o provocare pentru companii, dar și o sursă ce poate fi exploatată cu succes de creativi. 

Represent the Under Represented este printre cele mai arzătoare subiecte ale momentului. Brandurile iau atitudine din ce în ce mai mult pentru a combate inegalitățile sociale la nivel global. Publicitatea, PR-ul și comunicarea se orientează din ce în ce mai mult către campanii adresate grupurilor sociale care nu au fost, cel puțin până acum, foarte prezente în spațiul public.

Creativii trebuie să traducă Diversitatea, Egalitatea și Incluziunea în campanii care să schimbe atitudini, să oprească prejudecăți, să dărâme convingeri și să construiască relații. DEI este un subiect amplu, iar “under represented” înseamnă de fapt o mulțime de catergorii de oameni în funcție de gen, vârstă, etnie, religie, opinii politice, orientare sexuală, dizabilități și multe altele.

A renewed focus on talent este mesajul cheie al vieții profesionale post-pandemice. Restricțiile au adus un reset al relației dintre angajat și angajator. Cele 8 ore petrecute la birou nu mai trebuie petrecute neapărat la birou. Short Friday a dispărut din pachetul de beneficii pentru angajați iar acum talentul poate fi găsit în orice colț al lumii, nu neapărat în orașul în care compania îsi are birourile. Cu toate acestea, The Great Resignation este un factor important în lupta companiilor de a se repoziționa ca angajatori moderni și care știu ce trebuie să ofere noului angajat.

Puteți afla mai multe despre temele de anul acesta aici