Borsec în fruntea clasamentului Consumer Superbrands 2011-2012

Borsec se plasează pe primul loc în cadrul Programului Consumer Superbrands 2011-2012, în urma centralizării rezultatelor studiului efectuat de Superbrands România. Este pentru prima dată când în fruntea clasamentului se situează un brand românesc cu tradiţie îndelungată. Lista primelor 10 branduri desemnate Superbrands în România pentru anul 2011-2012 include: Borsec, adidas, Mercedes-Benz, Dr.Oetker, IKEA, Coca-Cola, Nike, BMW, Jack Daniel's şi Orbit.

Lista brandurilor eligibile pentru statutul Superbrands a fost obţinută în baza metodologiei internaţionale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 26 de specialişti în management, marketing, comunicare şi branding, a asigurat selecţia calitativă a listei de branduri, evaluând 1.260 de branduri din 48 de categorii. Criteriile luate în considerare în procesul de selecţie au fost calitate, încredere şi diferenţiere pe piaţă.

În urma acestei etape calitative, 740 de branduri calificate au fost mai apoi incluse în cercetarea de piaţă, realizată de către Superbrands România în colaborare cu Nielsen România la nivelul a 1.500 de consumatori români. Cercetarea s-a finalizat în luna septembrie a acestui an.

Rezultatele finale ale cercetării reflectă opţiunile consumatorilor români pentru cele 300 de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand pe piaţa din România. Lista completă a brandurilor cu statut de Superbrand în România pentru programul curent va fi publicată în cartea Superbrands pentru România, ediţia 2011/12.

Cele mai bine reprezentate categorii economice în lista celor 300 de branduri validate Superbrands în România sunt cele din segmentul FMCG  - produse electronice şi electrocasnice, dulciuri şi ciocolată, băuturi nealcoolice, bere sau produse lactate, produse de îngrijire personală - şi segmentul construcţii. La polul opus, o serie de subcategorii nu au reuşit să se impună în faţa consumatorului român,  precum companiile de turism sau serviciile de curierat şi retail-ul de cărţi, acestea fiind slab reprezentate în lista de branduri cu statut de Superbrand. 

Brandurile locale se menţin în preferinţele consumatorilor români, astfel încât un sfert dintre brandurile validate Superbrand sunt branduri româneşti. Câteva dintre acestea au devenit exemple consacrate, menţinându-se mai mulţi ani la rând în lista brandurilor considerate Superbrands de către consumatorii români: Arctic, BCR, Borsec, Dorna, Mobexpert, Petrom, Poiana, PRO TV, Rompetrol, Sensiblu, sau Ursus. Alte exemple de branduri româneşti validate Superbrands anul acesta sunt: Intercontinental, eMag, Caroli, Cris-Tim, Diverta, aşezându-se în portofoliul brandurilor apreciate de români, alături de  branduri puternice la nivel internaţional.

Peste 80% dintre consumatori consideră că principalele atribute ale unui Superbrand în România sunt: calitatea foarte bună a produselor sau serviciilor, respectul faţă de clienţi, raport calitate – preţ, încredere şi reputaţie, în timp ce implicarea socială sau simţul umorului folosit în campaniile de promovare  încheie clasamentul atributelor, cu numai 43% din voturile publicului.


Despre Superbrands România

Intrată şi în România în 2005, prin agenţia de comunicare strategică şi relaţii publice BDR Associates, organizaţia dezvoltă programe consacrate pieţei româneşti şi culturii de branding locale. Programele derulate până acum,  care includ două ediţii Consumer Superbrands (2006, 2010) şi două ediţii Business Superbrands (2007 şi 2008), au oferit peste 200 de modele de succes în branding şi comunicare. Programele Superbrands în România au reunit aproape 100 de specialişti şi profesionişti în management, marketing, comunicare, branding şi alte domenii.

Mai multe informaţii despre programul Superbrands România sunt disponibile pe http://www.superbrands.com/ro.

Despre Nielsen

În peste 100 de ţări din întreaga lume, Nielsen pune la dispoziţia companiilor cea mai complexă gamă de informaţii despre obiceiurile şi preferinţele consumatorilor privind comportamentul de consum media şi de cumpărare.
Ca lider mondial în măsurarea şi generarea informaţiilor de marketing, Nielsen oferă clienţilor săi o înţelegere profundă a consumatorilor, ca element esenţial pentru luarea deciziilor corecte în afaceri şi cresterea profitabilă a companiei. Nielsen caută şi oferă permanent metode inovatoare ce ţin pasul cu ultimele tendinţe ale pieţei pentru a înţelege cât mai bine aşteptările şi profilurile consumatorilor, din ce în ce mai variate, exigente şi informate.

Nielsen este partenerul Superbrands România din 2007.