Campania de informare "Mesaje pentru Marea Neagra" a atins peste 4 milioane de persoane

Campania "Mesaje pentru Marea Neagra", initiata si derulata pro bono de 4 ACE-pr&publicity, pentru sustinerea Institutului National de Cercetare - Dezvoltare Marina "Grigore Antipa” din Constanta, a avut ca scop, pe langa strangerea de fonduri si echipamente pentru Institut, informarea si sensibilizarea publicului cu privire la dezastrul ecologic care ameninta Marea Neagra.

Campania de informare a implicat transmiterea succesiva a mai multor mesaje, cuprinzand rezultatele unor cercetari privind diminuarea drastica a numarului de delfini din Marea Neagra, disparitia anumitor specii, dar si despre cauzele dezastrului din Marea Neagra si timpul necesar refacerii ecosistemului marin. Mesajele au fost astfel concepute incat sa sensibilizeze publicurile vizate si sa determine implicarea activa a acestora in proiect.

Parteneriatele incheiate in prima etapa a campaniei, derulata in perioada 13 octombrie-13 noiembrie, au asigurat proiectului o buna vizibilitate in toate mediile de comunicare locale, dar si la nivel international. Punctul forte al acestei campanii a fost componenta online, prin care ”Mesaje pentru Marea Neagra” a beneficiat de sprijinul unor bloggeri precum Cabral, Alina Gorghiu si Bogdan Ciuclaru. In plus, mesajele campaniei au fost comunicate activ pe Twitter si Facebook, unde au fost urmarite de numeroase persoane.

Campania a fost puternic promovata online, atat prin parteneriatele incheiate cu Realitatea-Catavencu, cat si prin cele cu Agora Media si Green Report. Site-ul campaniei, www.mesajepentrumare.ro a fost vizitat de 11.859 ori, iar utilizatorii au postat peste 350 de mesaje de sustinere. De asemenea, proiectul s-a bucurat de promovare si la radio Guerrilla si RFI, interventiile fiind ascultate de aproximativ 40.000 de persoane.

”Ne-am pus foarte mari sperante in aceasta campanie si ne bucuram ca, fara a avea niciun fel de sprijin financiar, am reusit sa atingem un public atat de vast. Toti partenerii implicati in proiect au lucrat pro bono, evenimentele, promovarea si creatia campaniei realizandu-se cu buget 0. Oamenii ne-au demonstrat ca sunt dornici sa se implice intr-un astfel de proiect si ca le pasa de viitorul Marii Negre. Am fost placut surprinsi sa primim 28 de oferte de voluntariat, chiar si de la romani din strainatate”, a declarat Elena Olteanu, General Manager 4 ACE-pr&publicity.

Campania ”Mesaje pentru Marea Neagra” va fi continuata si in 2010, la ora actuala existand perspective bune de strangere a fondurilor necesare proiectelor gandite de Institutul Grigore Antipa.

Partenerii campaniei au fost: Asociatiile Advice Students si ASLS, Animotion Production, Academia Catavencu, Aesop Media, Agora Media, studioul de creatie BroHouse, Cotidianul.ro, Club 66, eOk.ro, hotcity.ro, reteaua Info-Sanatate, Greenpeace, Green Report, agentia de monitorizare a presei Media Image, Atelierul de Creatie Mix, Muzeul National de Geologie, Pepsi Co., Realitatea.net, Radio RFI, Casa de avocatura Sorescu si Mateescu, subasalt.ro si Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti. Bloggerii care au sprijinit campania au fost: Alex Goaga, Alina Gorghiu, Andra Cervacov, Andrei Chirica, Artistu, Asybaris, Bogdan Ciuclaru, Cabral, Chinezu, Codrin Scutaru, Liviu Ratiu, Laurentiu Matache, Octavian David, Radu Restivan, Simona Tache, Simona Stanescu, Stefan Angelescu, Sympra, Claudiu Vrinceanu.

Despre 4 ACE–pr&publicity

Agentia 4 ACE este specializata in PR si publicity ca mijloace principale de comunicare a imaginii de companie si de produs. Experienta 4 ACE in promovarea imaginii de companie si de produs implica o foarte buna cunoastere a mass-media, organizarea de ample campanii de promovare de produs si corporate, realizarea de strategii de comunicare si imagine, organizarea de evenimente de promovare. Agentia este singura din Romania certificata ISO, pentru managementul calitatii serviciilor oferite. Din portofoliul actual al agentiei fac parte Baumix, Dermastyle, Digital Cable Systems, Flamingo International si Flanco, Genius, Indesit Company, OKI Printing Solutions.

Pentru mai multe detalii vizitati site-ul www.4ace.ro.

Despre Institutul National de Cercetare si Dezvoltare Marina “Grigore Antipa”

Institutul National de Cercetare - Dezvoltare Marina “Grigore Antipa” (INCDM) se afla sub autoritatea Ministerului Mediului, fiind creat in 1999 prin reorganizarea Institutului Roman de Cercetari Marine. INCDM are ca principale domenii de activitate cercetarea fundamentala, aplicativa si tehnologica in domeniul oceanografiei, ingineriei costiere, ecologiei, protectiei mediului si resurselor marine vii, cu rol crucial pentru cunoasterea, protectia si gestionarea zonei costiere si a mediului marin in zona economica exclusiva proprie Romaniei la Marea Neagra.