Serban Copot de la Animal X -ambasadorul campaniei "Play to Stop - Europe for Climate"

Comisia Europeană si MTV Networks International au lansat astăzi campania Play to Stop – Europe for Climate, care se va desfășura pe parcursul a șase luni si al cărei obiectiv este sensibilizarea tinerilor fată de pericolele pe care le prezintă schimbările climatice; campania va mobiliza publicul tânăr în perspectiva conferinței privind climatul care va avea loc anul acesta, în luna decembrie, la Copenhaga. Play to Stop vizează 11 state membre si va cuprinde videoclipuri, un concert al formației Moby la Stockholm, două concerte ale altor artisti la Budapesta si la Copenhaga, transmisiuni pe internet si jocuri, precum si materiale editoriale privind schimbările climatice. Conferința privind schimbările climatice de la Copenhaga, la care se vor aborda modalitățile de continuare a Protocolului de la Kyoto, se deschide la 7 decembrie.


Comisarul UE pentru mediu, Stavros Dimas, a declarat: „Tinerii de astăzi vor resimti puternic efectele schimbărilor climatice. Conferința de la Copenhaga reprezintă, probabil, ultima sansă de a aborda schimbările climatice înainte ca situatia să scape de sub control. Constatăm peste tot în lume o imensă dorintă de a se ajunge la un acord în acest sens si trebuie să încurajăm această evolutie. Evenimentele de acest gen sunt cruciale, deoarece tinerii constituie un grup de presiune extrem important. Tinerii vor fi afectati cel mai mult de schimbările climatice – așadar părerile lor sunt esentiale.”

„Toate tările vor avea de suferit de pe urma schimbărilor climatice, iar generațiile viitoare vor fi serios afectate. Iată de ce MTV consideră că este fundamentală comunicarea pentru a transmite informayii privind gravitatea problemei si pentru a combate comportamentele care agravează situatia în ceea ce privește schimbările climatice”, a declarat Antonio Campo Dall'Orto, vice-presedinte executiv al Music Brands, în cadrul MTV Networks International. „Este o luptă pe care o ducem pas cu pas, zi după zi. Eforturile pentru un viitor durabil si în care să existe preocuparea pentru mediul înconjurător reprezintă o luptă pentru democrație în aceeasi măsură în care constituie o luptă pentru mediu; de aceea suntem mândri că putem sprijini acțiunile importante pe care le desfăsoară UE în domeniul mediului prin intermediul campaniei Play to stop-Europe for Climate.”

 

Principalii artiști participanti

Din iulie până în decembrie, campania „Play to stop-Europe for Climate” are ca obiectiv angajarea tinerilor din 11 state membre în lupta împotriva schimbărilor climatice. Această campanie se va desfăsura în Bulgaria, Republica Cehă, Danemarca, Franța, Germania, Ungaria, Italia, Polonia, România, Suedia si Regatul
Unit. Vor avea loc trei concerte ale unor mari artiști internaționali, la Stockholm, Budapesta și Copenhaga, care vor fi transmise de MTV. Primul concert, al formatiei Moby, va avea loc la Stockholm, la 20 august. De asemenea, pe tot parcursul campaniei, canalul de televiziune va prezenta materiale editoriale despre lupta împotriva schimbărilor climatice si va realiza mai multe emisiuni speciale.

Fiecare concert va fi organizat împreună cu o manifestare importantă legată de schimbările climatice: săptămâna mondială a apei, la Stockholm, săptămâna mobilitătii, la Budapesta, si conferinta privind climatul, la Copenhaga. tările vor fi reprezentate de personalități cu rol de ambasadori naționali care vor încerca să atragă atenția marelui public asupra acestei probleme, exprimându-și opiniile. Iată câteva dintre aceste personalităti: jucătoarea de tenis Magdalena Maleeva, din Bulgaria, cântăreata daneză Anna David, starul TV italian Paola Maugeri, vedeta de varietăti Michal Pirog, din Polonia și militantul ecologist român Șerban Miron Copot.

Încurajarea tinerilor la actiune

Desi sunt constienti de riscurile schimbărilor climatice, tinerii iau rar inițiativa de a le combate. Conform unei anchete realizate la scară europeană și publicată astăzi (http://ec.europa.eu/public_opinion/index_en.htm), tinerii consideră că schimbările climatice reprezintă cea mai gravă problemă, după sărăcie, cu care se confruntă omenirea, însă numai 51% dintre cei cu vârste cuprinse între 15 si 24 de ani au luat inițiativa de a acționa împotriva schimbărilor climatice, ceea ce reprezintă proportia cea mai redusă dintre toate grupele de vârstă.

Campania vizează informarea tinerilor cu privire la consecințele pe care le poate avea esecul realizării unui acord la Copenhaga și îi mobilizează să-si folosească energia în lunile care ne despart de conferintă pentru a exercita presiuni asupra factorilor responsabili în sensul ajungerii la un acord.

Pe tot parcursul campaniei, tinerii vor avea ocazia să schimbe păreri cu privire la schimbările climatice si la mediul înconjurător, precum si să-si împărtășească ideile asupra modului în care poate fi protejat mediul înconjurător, pe site-ul web Play to Stop, la adresa www.mtvplay4climate.eu.

Context: actiunile UE în ceea ce privește schimbările climatice

Obiectivul conferintei din decembrie este de a realiza un nou acord mondial în domeniul climatului pentru a continua Protocolul de la Kyoto, care expiră în 2012. Este necesar să se acționeze rapid: destabilizarea climatului constituie deja o realitate; orice amânare a realizării acordului va întârzia inevitabil acțiunile la nivel mondial si va accentua efectele negative ale schimbărilor climatice.

Uniunea Europeană joacă deja un rol important în lupta la nivel mondial împotriva schimbărilor climatice. În decembrie 2008, UE a adoptat o politică integrată privind energia si schimbările climatice, cu obiective ambitioase pentru anul 2020. Există sperante că Europa este pe calea cea bună – către un viitor durabil cu o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon, bazată pe un consum redus de energie prin:

- reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 20% (30% dacă se ajunge la un acord international);
- reducerea consumului de energie cu 20% prin cresterea eficientei energetice;
- satisfacerea a 20% din nevoile noastre energetice din surse regenerabile.