Lowe PR şi Electrolux -curatorii celei mai îndrăzneţe expoziţii de electrocasnice

În premieră absolută, prototipurile finaliste ale competiţiei de design industrial Electrolux Design Lab poposesc şi în România, după un turneu european ce a inclus reprezentaţii în ţări precum: Suedia, Franţa, Estonia şi Marea Britanie. Expoziţia din România va fi urmată de altele 4 în Belgia, Austria, Cehia şi Polonia.

Electrocasnicele sunt protagonistele unei expoziţii deschise în cadrul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu din Bucureşti, ce poate fi vizitată gratuit în intervalul 19 mai – 2 iunie.

„Am văzut pentru prima dată o asemenea expoziţie-experiment în Berlin; una de prototipuri auto! Atunci am fost sigură că trebuie să aducem în România capodoperele Electrolux Design Lab. De altfel, cred că prezenţa acestor prototipuri în România este cea mai bună modalitate de a promova concursul. E nevoie de o experienţă senzorială completă pentru a percepe fenomenul la realele sale dimensiuni: să vezi, să asculţi, să atingi aceste produse. Abia apoi crezi că ele există cu adevărat. Câţi dintre noi am fi admis acum ceva timp că lumea din The Jetson’s sau din Star Streck există! Vă invităm să vă convingeţi!”, decalară Diana Grigorescu, Senior PR Exec. Lowe PR.

Implementat anual începând din 2002, concursul Electrolux Design Lab este una dintre cele mai inedite şi creative acţiuni educaţionale derulate de compania suedeză. Participanţi din peste 49 de ţări îşi înscriu anual în concurs viziunile despre faţa viitorului, despre felul în care „gospodăria” se va adapta evoluţiei.

În fiecare an, concursul are o temă care ghidează aplicanţii în demersurile creative. Prototipurile realizate în 2008 şi expuse zilele acestea în Bucureşti au la bază provocarea de a crea electrocasnice pentru generaţia internet. Anul acesta, un an în care Electrolux este la a 90-a aniversare, tinerii concurenţi sunt invitaţi să conceapă electrocasnice pentru următorii 90 de ani.

Lowe PR a început promovarea compeţiei din acest an încă din luna ianuarie şi, fiind vorba despre un eveniment de nişă, canalele alese au fost fie neconvenţionale, fie extrem de bine targetate. Stickere lipite pe zidurile facultăţilor, întâlniri cu studenţii şi blogul programului www.electroluxdesignlab.ro au fost căile pe care mesajele s-au livrat către tinerii cu potenţial de participare.

Premiile competiţiei şi oportunitatea întâlnirii unor personalităţi cu adevărat marcante, sunt de asemenea buni factori motivaţionali pentru tinerii talentaţi; toţi finaliştii au şansa de a interacţiona direct cu membrii juriului – experţi de talie mondială în design, dar şi în alte domenii intersante, iar câştigătorii primelor 3 locuri primesc în ordinea importanţei: 2000 de euro, 3000 de euro, respectiv 5000 de euro şi un stagiu de practică de 6 luni într-un centru internaţional de design.

„Suntem norocoşi să avem exponatele de anul trecut în România, chiar în ultima săptămână de înscrieri. Sunt sigură că există tineri care vor prinde aripi văzând că alţii au încercat şi au câştigat. Anul trecut, prototipul câştigător a venit din Austria. Sunt sigură că anii viitori vor aduce şi un român pe podium!”, adaugă Carmen Georgescu, Marketing & Communications Manager, Electrolux România.

Preselecţia pentru competiţia de anul acesta se încheie pe 31 mai, iar ultima etapă a campaniei va avea loc pe 26 septembrie la Londra, unde, participanţii vor avea ocazia să-şi prezinte proiectele în faţa unui juriu internaţional format din experţi şi designeri de top ai industriei.