Concursul de semne urbane isi va desemna castigatorii. Conceptul de comunicare si implementarea proiectului au fost realizate de Hook Communication

Editia 2009 a concursului de semne urbane ArhitechSIGN isi propune revalorificarea semnelor urbane, de mici dimensiuni, amplasate in locuri cu caracter diferit (piateta, gang, trotuar, scuar, pasaj etc). Tema concursului, <Spatiu si lumina>, reprezinta incercarea de a recastiga semnifiicatiile si de a recupera valoarea diferitelor spatii urbane ale Bucurestiului actual. Inscrierile pentru editia 2009 a concursului de semne urbane ArhitechSIGN s-au incheiat luni, 6 aprilie. In urmatoarea saptamana va avea loc jurizarea lucrarilor inscrise in concurs iar lucrarile castigatoare precum si cele mai bune inscrise in concurs vor fi expuse in cadrul Anualei de Arhitectura care se va desfasura in luna mai la Bucuresti.

Concursul este initiat de compania Eltrix - cel mai mare producator de semnalistica din Romania. Inca de la lansare, ArhitectSIGN si-a propus sa genereze idei care pot reprezenta puncte de plecare in vederea realizarii unor semne urbane, care sa devina mai apoi landmark-uri intr-un Bucuresti sarac in astfel de elemente. Ana-Maria Ionescu, Membru CA Eltrix: „ArhitechSIGN a fost gandit ca un concept de CSR, care sa reuneasca o serie de proiecte dedicate Bucurestiului si locuitorilor sai si care sa atraga atentia asupra necesitatii existentei unor semne urbane cu rol atat functional, dar mai ales estetic. Acestea, la un moment dat, pot sa revalorifice si sa reinterpreteze intr-o maniera moderna atmosfera pierduta a unui anumit loc. Un prim proiect, care se afla deja la a doua editie, este concursul de idei „ArhitechSIGN”, care se adreseaza in principiu studentilor la arhitectura, insa este deschis si catre opiniile si initiativele arhitectilor, specialistilor urbani, sau a companiilor care doresc sa se implice, in rezolvarea acestei teme”.

Editia din acest an a concursului se desfasoara la nivel national si a atras in parteneriat Universitatea de Arhitectura si Urbanism “Ion Mincu”, Igloo Media, Primaria Municipiului Bucuresti si Primaria Sectorului 1.

Juriul este alcatuit din reprezentanti prestigiosi ai breslei arhitectilor: Arh. Serban Sturza - Presedintele OAR, Arh. Dan Marin -  Vice-presedinte OAR Bucuresti, Arh. Iulia Stanciu - Conf. Dr. UAUIM, Arh. Bruno Andresoiu - Director Igloo Media, Arh. Dorin Stefan Adam - Lector Drd.  UAUIM si Ana-Maria Ionescu Membru al CA Eltrix. Invitat special in juriu este Arh. Gheorghe Patrascu - Arhitect Sef al Primariei Generale a Municipiului Bucuresti.

Concursul acorda premii in valoare totala de 2500 Euro, iar lucrarile castigatoare precum si cele mai bune inscrise in concurs vor fi expuse in cadrul Anualei de Arhitectura care se va desfasura in luna mai la Bucuresti.

Realizatorul temei de concurs, Lector Drd. Arh. Dorin-Stefan Adam : " La intocmirea temei am pornit de la premiza ca suntem interesati de soarta unui  oras fara de spatii, un oras in care recuperarea valorii spatiilor presupune eliberarea unui amplasament si construirea a ceva nou dupa o prealabila demolare, un oras in care memoria nu conteaza, in care reperele sau punctele de intalnire sunt marcile marilor branduri. Un astfel de oras presupune responsabilizarea locuitorilor lui si a specialistilor in domeniu. Editia 2009 a concursului ArhitechSIGN propune o revalorificare a semnelor urbane. Tema recomanda iesirea din pasivitatea involuntara si implicarea studentilor intr-o atitudine critica fata de spatiiile in care convietuim."

Detaliile despre concurs se gasesc pe site-ul: www.arhitechsign.ro.

Programul este comunicat prin intermediul site-ului dedicat concursului, de asemenea, pe print, postere si prin sesiuni de prezentare la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu si PR.

Agentia de comunicare responsabila de implementarea proiectului este Hook Communication.