Egalitatea de gen în tech. De vorbă cu Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung

Simona PanaitCum ați descrie cariera unei femei în industria tehnologică?

Interesantă, provocatoare și dinamică. Industria tehnologică este în continuă schimbare și asta cred că o face una dintre cele mai interesante, atât din punctul de vedere al produselor care apar și progresează rapid, cât și din cel al utilizatorilor. Deși industria tech poate părea dedicată bărbaților, în ultima perioadă aportul femeilor a devenit unul esențial.

Care sunt provocarile cu care se confruntă femeile din acest domeniu?

În general, femeile nu sunt considerate sau nu se consideră ele însele tech savvy. Specificațiile și detaliile tehnice sunt mai degrabă caracteristice specializării masculine. Însă, domeniul tech se află de asemenea într-o schimbare, devenind mai accesibil, mai orientat către „lifestyle”. Dacă ne gândim la departamentul de marketing dintr-o companie de tehnologie, abordarea este ușor diferită. Un aport feminin reușește să facă produsele mai atrăgatoare și mai ușor de înțeles de public, în mare parte și el feminin. Provocarea adevărată este cum transformi un produs tehnic în ceva ușor de înțeles, apreciat de public și care se poate integra cu ușurință în stilul de viață al fiecăruia dintre noi.

Ce acțiuni ar trebui intreprinse pentru a atrage cât mai multe femei în domeniul tehnologiei?

În primul rând, cred că orice companie se poate folosi în prezent de canalele de social media pentru a promova și a atrage cât mai mulți potențiali angajați de sex feminin. De asemenea, cred că trebuie să fie mai multe oportunități pentru femeile din companii. Astfel, companiile investesc automat în creativitatea și progresul acestora, dar și al produsului. Nu în ultimul rând, este o industrie foarte interesantă și fashionable. Apar mereu noi tehnologii dezvoltate, atât hardware cât și software, iar aceasta este o industrie ce crește rapid și oferă tot mai multe posibilități de evoluție.

Cum se îmbină domeniul comunicării/marketing cu domeniul tehnologic?

În toate activitățile de marketing începe să apară tehnologia: fie că vorbim de o implementare de eveniment în mod inovator prin intermediul ochelarilor VR și AR, fie că ne gândim la livrarea de tip programatic a mesajului de brand. Bineînțeles, oricine este implicat în marketingul digital are de-a face cu marketingul în domeniul tehnologiei. Trendul în comunicare este foarte dinamic, iar tendința este de digitalizare. Așadar, în prezent, comunicarea este mijlocită și amplificată de tehnologie, acestea sunt complementare și funcționează eficient în mod integrat.

Care este cea mai mare transformare/schimbare pe care ați observat-o pe parcursul carierei în tehnologie?

Cred că principala transformare mai recentă a companiei Samsung este legată de introducerea cu succes a unor produse și inovatii, a unui ecosistem mai exact, bazat pe cerceterea de piață a stilului de viață și a comportamentului consumatorului. Luând în considere această abordare user-centric, Samsung a început să integreze AI împreună cu ecosistemul său IoT, promovând interconectivitatea între device-uri multiple pentru o experiență  integrată și personalizată.

Personal, nu pot să spun că eram o persoană tech savvy în trecut, foloseam telefonul și tehnologia, în general, doar pentru lucrurile de bază. Dar tranziția la o cariera și la o integrare mai bună a tehnologiei în viața personală a fost mai ușoara decât îmi imaginam, pentru că Samsung crede în inovația adusă în sprijinul consumatorilor și toate lansările de produs din ultima perioada se leagă de felul în care putem să ne facem viața mai ușoară, să lucrăm mai eficient sau să avem acces la informații și, astfel, să salvăm timp pentru noi și pentru cei dragi.

Care ar fi mesajul principal pentru femeile care își doresc să urmeze o carieră în domeniul comunicării aplicate în industria tehnologică?

Să își urmeze pasiunea pentru marcom și să creadă în valoarea adaugată pe care o pot aduce industriei. Încurajez femeile să intre în domeniul IT&C pentru că aduc o perspectivă diferită despre cum tehnologia se integrează și aduce plus valoare în viața de zi cu zi a consumatorilor.


Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung

Simona Panait s-a alăturat echipei Samsung România în vara anului 2016 în funcția de Marketing Manager pe regiunea Europa de Sud Est. Ea coordonează strategia de marketing și comunicare din Europa de Sud Est, incluzând România și Bulgaria, fiind responsabilă de lansările de flagship-uri pe piețele din regiune, precum și de campaniile de brand.

Simona Panait are o experiență de peste 16 ani în marketing, ocupând anterior funcția de Operations Marketing Manager pentru România și Moldova în cadrul Coca-Cola Company, precum și poziția de  Global Marketing Manager pentru Ilko Coffee International, un joint venture între Coca-Cola Company și illy Caffe. În trecut ea a a coordonat echipa de marketing și management de categorie în cadrul Coca-Cola HBC România din poziția de National Marketing Manager.