Haute couture du chocolat. În dialog cu Ioana Suciu, Heidi Chocolat


ioana_suciuHeidi Chocolat inovează permanent, la nivelul produselor şi reţetelor, lărgind comunitatea iubitorilor de ciocolată premium. Cât de anevoioasă este pentru departamentul de marketing şi comunicare această translatare de focus de la produs la oameni?


Inovaţia este una dintre valorile Heidi. Noi inovăm pornind de la dorinţele şi nevoile consumatorilor de ciocolată. Dacă există ceva ce ei şi-ar putea dori, noi dezvoltăm produsul. Ba chiar dezvoltăm produse care răspund unor nevoi de care consumatorii nici măcar nu sunt încă conştienţi, dar pe care noi le intuim din discuţiile cu ei. De aceea, translatarea în comunicare nu e grea deloc, iar răspunsul consumatorilor este in proporţie de 99% unul pozitiv la orice produs nou Heidi.

Prin Heidi Chocoworld oricine poate deveni 'maestru chocolatier'. Totuşi, ce posibilităţi de experimentare există cu adevărat, având în vedere sentimentul ataşat de 'siguranţă' pe care consumatorul obişnuit îl valorizează în procesul selecţiei şi cumpărării ciocolatei?


Poate deveni 'Ucenic Chocolatier' Smile; pentru gradul de maestru, e nevoie de mult mai mult decât un seminar la Heidi. Chocoworld înseamnă experimentare, spirit ludic. Chocoworld îţi dă posibilitatea să îţi îndeplineşti cele mai îndrăzneţe vise atunci când e vorba de ciocolata ideală pentru tine. Este o experienţă personală, individuală, exact aşa cum este de altfel orice produs Heidi. Eşti tu şi ciocolata TA. Nu înveţi o meserie la Chocoworld! Te joci, experimentezi, visezi şi împărtăşeşti cu cei dragi ţie. Despre asta e vorba. Asta este esenţa Chocoworld.

Ce segment de consumatori este dispus să experimenteze gusturi noi?


Orice om vrea să experimenteze, doar limitele fiecăruia diferă. Unii îndrăznesc să guste o ciocolată cu şuncă prăjită, alţii se limitează la ciocolata cu portocale öi cuişoare. Încercăm să adaptăm reţetele noastre la specificurile pieţelor în care avem interes să construim brandul Heidi şi în viitor intenţionăm chiar să dezvoltăm produse cu specific local (asiatic, latino etc).

Observând tendinţele din ţările consumatoare de ciocolată – Germania, Elveţia, Belgia – am avut impresia că nu mai există loc de inovaţie în privinţa noilor arome, că tot ce s-a experimentat până acum a fost deja testat şi reinterpretat ... V-au ajutat consumatorii români să identificaţi arome unice româneşti, specifice obicieiurilor noastre de consum?


Există acum în Occident un trend general către origini, natural, către 'plăceri simple' care poate părea opusul a ceea ce a însemnat inovativ în ultimii ani. Heidi nu stă nici ea departe de trenduri şi avem în plan să lansăm anul acesta o gamă nouă care să se alinieze acestui trend. Dar dincolo de asta, Heidi înseamnă inovaţie în adevaratul sens al cuvântului. Nu numai când e vorba de combinaţii de ingrediente, dar şi de soluţii tehnice şi concepte de marketing. De exemplu: stiaţi că Heidi, prin gama Grand’Or, se diferenţiază clar de tot ce există pe piaţă în materie de ciocolată cu alune întregi prin faptul că suntem singura companie care caramelizează alunele? Este un procedeu tehnologic foarte dificil care necesită un nivel de manoperă foarte ridicat, de aceea producătorii automatizaţi 100% nu îl pot aplica. Pe de altă parte, consumatorul de ciocolată, dorinţele lui, nevoile lui sunt esenţiale pentru Heidi şi, de aceea, noi am dus acest research un pas mai departe decât ceilalţi producători de ciocolată: am creat Chocoworld. Chocoworld este locul unde oamenii îşi pot crea propria ciocolată alături de echipa noastră de R&D. Noi învăţăm de la ei, ei învaţă de la noi. E un schimb echitabil, nu?

Revenind la consumatorul obişnuit, cunoaşte acesta beneficiile nutriţionale ale ciocolatei, de pildă conţinutul bogat de magneziu?


S-a comunicat destul de mult, de-a lungul anilor, despre efectele benefice pe care le are ciocolata asupra organismului uman, mai ales ciocolata amăruie. Probabil că o parte din aceste mesaje au rămas în mintea consumatorului şi iau decizii de cumpărare în consecinţă. Heidi este lider de piaţă pe segmentul ciocolatei dark şi nu este un lucru întâmplător.

Putem vorbi de haute couture du chocolat la Heidi? Cum se îmbină îndrăzneala, magia sensului, senzualitatea, deliciul şi plăcerea într-o ciocolată premium? Smile


Da, cu siguranţă poate fi vorba de haute couture. Mai ales dacă ne uităm la gama Gourmette, care îmbină eleganţa aspectului ciocolatei cu rafinamentul gustului. Aici vorbim de ingrediente special alese să încânte atât ochiul prin culori îndrăzneţe, dar naturale, dar şi papilele gustative, prin combinaţii surprinzătoare, dar perfect balansate de specialiştii noştri chocolatieri. Când vorbim despre ce oferă Heidi, vorbim despre 'indulgement' – plăcere pură, răsfăţ. Nu e greu deloc atunci când oameni cu adevărat pasionaţi se ocupă de dezvoltarea de noi produse. Şi acesta este 'secretul' Heidi.


Ioana Suciu este Marketing Director în cadrul  Heidi Chocolat, brandul românesc de ciocolată premium ce a câştigat inimile consumatorilor din întreaga lume. Având o experienţă în comunicare şi marketing de peste 17 ani, Ioana a implementat şi coordonat campanii strategice de comunicare în domenii diverse precum sectorul energetic, real-estate sau bancar.


Interviu realizat de Dana Oancea, PR Romania. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate