Vechi şi nou în PR. De vorbă cu James Grunig, profesor emerit la University of Maryland
- Duminică, 22 Mai 2011 22:00 |
- James Grunig
Discuţia de faţă cu reputatul profesor Dr. James Grunig este prelungirea dialogului pe care, în toamna lui 2008, la cea de-a şasea ediţie a Romanian PR Week, am avut ocazia să-l port cu domnia sa, aflându-mă atunci în ipostaza de organizator. Reluăm astăzi temele abandonate în 2008 şi încercăm să le regăsim în ipostazele lor actuale. Un interviu despre oportunităţi şi temeri. Un interviu cu tentă biografică cu cel mai important cercetător în PR al zilelor noastre.
Cred ferm în principiul creării de valoare adăugată prin comunicare. De vorbă cu Thorsten Strauss, Director de Comunicare Bertelsmann AG
- Duminică, 17 Aprilie 2011 22:00 |
- Thorsten Strauß
Suntem o companie de media şi digitalizarea ne schimbă de ani buni întreaga branşă. Noile canale de comunicare sunt cu siguranţă importante. Întrebarea este numai: pentru cine şi pentru ce? Asta trebuie analizat foarte exact, pentru că nu ne aduce nici un beneficiu să comunicăm pe toate canalele, numai pentru a participa la această tendinţă.
Despre digital public affairs şi de ce PR=Marketing. De vorbă cu Steffen Moller, Digital Strategist Fleishman-Hillard
- Luni, 21 Martie 2011 22:00 |
- Steffen Thejll-Moller
Când spun că PR = Marketing consider în continuare că acestea sunt discipline diferite, cred însă că profesionistul în comunicare trebuie să fie capabil să facă şi PR şi marketing la un loc. Cred în continuare că marketingul este legat de brand, în timp ce PR-ul se desfăşoară mai mult pe frontul relaţional. Consider însă nu mai este de ajuns să ne ocupăm doar de marcă, nu mai este de ajuns să ne ocupăm doar de relaţii, pentru că acestea sunt strâns legate între ele.
Tony Silard: Integritatea -cea mai importantă calitate în antreprenoriatul social
- Miercuri, 12 Ianuarie 2011 04:51 |
- Tony Silard

Julian Treasure: Este trist să vezi mari branduri care dezvăluie ochilor o poveste, în timp ce urechile aud cu totul altceva
- Miercuri, 15 Decembrie 2010 10:56 |
- Julian Treasure
Nick Andrews: Cele mai multe metode de evaluare în PR sunt învechite şi nu demonstrează nimic
- Duminică, 21 Noiembrie 2010 22:00 |
- Nick Andrews
Dificultatea evaluării constă în faptul că nu există o metodă standard de lucru pentru toate domeniile şi acesta este şi motivul pentru care oamenilor de PR le place AVE. În cazul unei campanii Facebook sau LinkedIn, dacă grupul ţintă este reprezentat de un număr mic de oameni, şi se reuşeste convingerea a 90 din 100, se poate spune ca s-a facut o treabă bună şi AVE este relevant. În cazul unei campanii de anvergură, în care obiectivul este convingerea unui grup de cinci milioane de oameni, din care se obţin trei milioane, această metodă nu mai este aplicabilă. Fiecare proiect trebuie să aibă Key Performance Indicators (KPI) iar aceştia pot fi mereu diferiţi.
Kevin In-Chuen Koh: Viaţa are un mod anume de a ilustra cu cea mai mare acurateţe cum nu trebuie făcute lucrurile
- Joi, 18 Noiembrie 2010 22:00 |
- Kevin In-Chuen Koh
Cosmin Alexandru, Brandivia: In Romania, nimic nu poate distruge iremediabil un brand personal
- Joi, 11 Noiembrie 2010 21:26 |
- Cosmin Alexandru
Veronica Savanciuc: Echipa Lowe PR este toată un suflet!
- Luni, 01 Noiembrie 2010 04:06 |
- Veronica Savanciuc

Crosby Noricks, Fondator PR Couture: Nu confundaţi PR-ul cu vânzările!
- Duminică, 03 Octombrie 2010 22:00 |
- Crosby Noricks
Fashion PR-ul este un domeniu foarte rar abordat în România şi prea puţin faimos, atât în mediul academic cât şi în practică. Curioşi să aflăm care este specificul acestuia, am intervievat-o pe Crosby Noricks, un specialist cu peste şapte ani experienţă în modă şi relaţii publice şi pasionat dincolo de orice limite de ceea ce face.
Simona Miculescu: Este timpul să înţelegem că a fi un bun jurnalist nu înseamnă automat a fi un bun PR-ist
- Duminică, 19 Septembrie 2010 22:00 |
- Simona Miculescu
Bogdana Butnar: Credibilitatea pe Twitter -punctul de cotitură dintre zvon şi ştire
- Marți, 27 Iulie 2010 10:00 |
- Bogdana Butnar
Nefiind cenzurat de nimeni şi neavând vreo responsabilitate morală sau etică faţă de utilizatorii săi, alta decât să se asigure că posturile apar şi totul merge tehnic cum trebuie, Twitter nu are cum să concureze în aceeaşi paradigmă cu media clasică. Nu e treaba lui să facă asta pentru că responsabilitatea pe Twitter nu e una colectivă, ci una individuală. Credibilitatea stă în mâinile utilizatorilor, deci la evaluare trebuie avuta în vedere nu atât credibilitatea platformei, ci cea a indivizilor care o folosesc.
Dave Hannay: Dacă un brand nu ştie cum să reacţioneze pe timp de recesiune, va dispărea
- Marți, 13 Iulie 2010 22:00 |
- Dave Hannay
În cadrul conferinţei High Impact Brands, am realizat un interviu cu invitatul special, Dave Hannay, Global Commercial Head of Brand Equity în cadrul Synovate Londra. El ne-a vorbit despre recesiune, branduri, importanţa comunicării şi brand equity.
Despre conversatia autentica sau cum poate castiga PR-ul un PR Lion
- Marți, 29 Iunie 2010 22:00 |
- Paul Taaffe, Chairman & Chief Executive Officer Hill & Knowlton

Andy Lopata: De la networking informal la networking strategic
- Joi, 24 Iunie 2010 09:37 |
- Andy Lopata
George Lemnaru, co-fondator eRepublik: Antreprenoriatul îţi poate aduce beneficii în orice context economic!
- Joi, 03 Iunie 2010 21:14 |
- George Lemnaru
Dacă eşti incitat de asumarea unor riscuri pentru atingerea unui vis, dacă nu îţi este frică de responsabilităţi şi dacă eşti o persoană tenace, antreprenoriatul îţi va aduce beneficii în orice context economic. Poate acum, într-adevar, îţi va fi mult mai greu (nu imposibil) să atragi finanţare, dar pe de altă parte costurile sunt şi mai mici faţă de acum 2 ani.
Oana Bulexa, The Practice: Permanenta nelinişte profesională pozitivă ne aduce în final şi premii!
- Joi, 27 Mai 2010 20:26 |
- Oana Bulexa
Oana Bulexa, Client Service Director la The Practice, agenţia de relaţii publice premiată cu un Gold SABRE pentru cea mai bună campanie din Europa de Est, ne dezvăluie „ la cald” ce reprezintă acest trofeu atât pentru The Practice cât şi pentru client.
Adidas reprezintă astăzi atât stadionul cât şi podiumul. Discuţie cu Jan Runau, Head of Corporate Communications Adidas AG
- Luni, 26 Aprilie 2010 22:00 |
- Jan Runau
Brand core-ul Adidas rămâne fără îndoială sportul. Dar în ultimii zece ani am reuşit să transportăm competenţa sportivă Adidas în mod credibil şi în domeniile streetwear, cu "adidas originals" şi în modă, aici mai ales prin colecţia Y-3 în colaborare cu Yohji Yamamoto. Astfel spus, Adidas reprezintă astăzi atât stadionul cât şi podiumul. Şi tocmai acesta este mesajul nostru: bazându-ne pe o mare pasiune pentru sport şi pe un stil de viaţă sportiv, Adidas doreşte să devină prima marcă sportivă a lumii.
Relaţiile Publice - singura disciplină a comunicării care înţelege cu adevărat potenţialul social media. De vorbă cu Nick Andrews, Vice-preşedinte al agenţiei Fleishman-Hillard Bruxelles
- Luni, 15 Martie 2010 22:00 |
- Nick Andrews
Relaţiile publice vor deveni din ce în ce mai importante pe măsură ce ne apropiem de următorul deceniu. Acest lucru se datorează în mare măsură faptului că să comunici nu mai înseamnă "să urli de pe acoperişul casei", ci totul se reduce din ce în ce mai mult la modul în care conversaţiile sunt abordate. Companiile trebuie să realizeze că, în orice moment, fac obiectul a sute de conversaţii diferite care se poartă. Şi trebuie să facă şi ele parte din acestea, pentru că şi în lipsa implicării, oamenii vor vorbi oricum.
Când spui un adevăr al tău şi îl scrii cu inima, răzbeşte. De vorbă cu regizorul Florin Şerban
- Duminică, 07 Martie 2010 19:57 |
- Florin Şerban
Filmul e ceva foarte vital, e emoţie în cel mai înalt grad. Se spune că arta se naşte din conflictul între limitările impuse de mijloacele de expresie şi lucrul de exprimat. Limitările există şi în film, dar rămâne cea mai puternică artă, cea mai de impact. Ai la îndemână imagine mişcată, dialog, sunet, muzică. ENORM deci. Responsabilitatea e deci foarte mare. Şi printre acestea şi dincolo de ele trebuie să îţi păstrezi capul, să nu uiţi de adevărul pe care îl ai de spus, dar să ştii să îl îmbraci cu emoţie astfel încât să fie digerabil.
Mihai Radu: Educaţia teologică mă ajută să îmblânzesc un client furios
- Duminică, 28 Februarie 2010 22:00 |
- Mihai Radu

Cât la sută ai rămas teolog şi cât la sută ai devenit comunicator?
În măsura în care cele două nu se contrazic, ba chiar dimpotrivă, pot spune că încă mai „teologhisesc”... Teologia nu se manifestă neapărat prin scrieri de profil sau prin practică bisericească – aş zice că orice discuţie între prieteni ar putea avea rolul de „simpozion”, mai mult sau mai puţin ştiinţific (îi rog pe sceptici să cerceteze etimologia cuvântului „simpozion”).
Despre veganism, călătorii şi lectură. Un interviu cu Gabriela Lungu, Managing Partner THE PRACTICE
- Duminică, 21 Februarie 2010 22:00 |
- Gabriela Lungu
Sunt fascinată de imaginaţia şi priceperea marilor chefs (“bucătari-inventatori”, cum am găsit termenul tradus în română), dar nu mă dau însă în lături nici de la a mânca de la vreo tejghea în aer liber, din mâna vreunui localnic, dacă acolo am şansa de a avea vreo revelaţie gastronomică.
Cosmin Alexandru: Piata are nevoie de servicii de comunicare mai sofisticate
- Marți, 16 Februarie 2010 22:00 |
- Cosmin Alexandru & Robert Braun
La începutul lunii februarie, Cosmin Alexandru, fondatorul Brandivia, şi Robert Braun, co-fondatorul Braun & Partners, anunţau lansarea unei noi companii de consultanţă: B&P Brandivia. Despre ce înseamnă acest proiect şi care sunt obiectivele acestuia, în interviul acordat PR Romania.
Phillip Schwarzmann, Communication Manager Nokia: "Online-ul este unul dintre cele mai importante instrumente de marketing ale Nokia”
- Duminică, 17 Ianuarie 2010 22:00 |
- Phillip Schwarzmann
Dan Vîrtopeanu, General Manager Voxline: Mobile Marketingul va deveni un must have al campaniilor de comunicare şi în România
- Luni, 11 Ianuarie 2010 08:36 |
- Dan Vârtopeanu
PR-ul: între teorie şi practică. Un interviu cu Adela Rogojinaru, şef al Catedrei de Comunicare şi Relaţii Publice
- Marți, 08 Decembrie 2009 22:00 |
- Adela Rogojinaru
Ne-am dori însă mai mulţi candidaţi la programele de doctorat şi de cercetare, şi nu ne explicăm întotdeauna lipsa de entuziasm a studenţilor faţă de carierele ştiinţifice. Probabil că tradiţia cercetării în domeniu reprezintă un alt aspect care limitează preocupările studenţilor noştri pentru ocupaţia de cercetător.
Dana Deac: Există în noi un meşter Manole care doreşte să ia totul de la zero şi să construiască ceva mai frumos
- Miercuri, 25 Noiembrie 2009 09:23 |
- Dana Deac
Eliza Rogalski: Criza ne-a obligat să gândim în beneficiul consumatorilor
- Luni, 09 Noiembrie 2009 17:09 |
- Eliza Rogalski
Provocările actuale ale industriei de PR din România sunt aceleaşi cu cele ale industriei globale de PR, şi anume felul în care noi, în meseria noastră, înţelegem să redevenim relevanţi pentru consumatorii noştri, să fim atenţi la nevoile lor, să înţelegem ce au ei nevoie să afle de la noi pentru a-şi face viaţa mai bună şi mai frumoasă şi cum anume îmbinăm această nevoie cu obiectivele brandurilor pe care le prezentăm în faţa lor.
Mugurel Rădulescu: Despre specificul practicilor de CSR şi Lobby în România
- Joi, 05 Noiembrie 2009 08:32 |
- Mugurel Radulescu
In lobby trebuie sã fii la fel de profesionist ca şi interlocutorul tău, funcţionarul public, şi sã fii în masurã sã ai un dialog nu numai la nivel de politici, de aspiraţii cât şi la nivel tehnic cu acele persoane. Dacă ai aceastã capacitate profesionistã, esti automat şi capabil sã propui soluţii constructive, sã convingi şi sã ajungi, bineînteles, la un consens.
Lobby-ul nu reprezintă doar „winning and dining”! De vorbă cu Roberto Zangrandi, Director of Corporate European Affairs Enel
- Miercuri, 28 Octombrie 2009 10:25 |
- Roberto Zangrandi
Martin Neureiter: ISO 26 000 îşi va dovedi relevanţa, deoarece face referire la problemele cu care se confruntă toate organizaţiile
- Joi, 15 Octombrie 2009 10:03 |
- Martin Neureiter
Există standarde diferite, în funcţie de ariile de business, şi nu toate ariile sunt relevante pentru fiecare companie. Standardele tehnice pot fi relevante pentru un grup mic de organizaţii industriale, însă nu şi pentru celelalte organizaţii, care nu folosesc tehnologia. ISO 26000 îşi va dovedi cu siguranţă relevanţa, deoarece face referire la probleme cu care se confruntă toate organizaţiile, şi anume la cum gestionăm relaţia cu stakeholderii, cu angajaţii, la cum protejăm mediul etc. Iar aceste elemente sunt relativ independente de ceea ce produce compania. Aşa că, indiferent că vorbim despre o companie de telefoane mobile sau despre una de ciment, în contextul actual toate se confrunţă cu astfel de probleme.