Evenimentele de fundraising aduc organizaţia în lumina reflectoarelor

raluca_dinu_2Dacă ar trebui să aleg între diversele activităţi şi specialităţi din PR (cercetare, planificare, comunicare în situaţii de criză, media relations etc.), cred că pe ultimul loc aş pune organizarea de evenimente. Deşi multă lume asociază PR-ul cu evenimentele, mărturisesc că prefer să particip la cele organizate de colegii mei de breaslă, decât să le organizez. Cu toate acestea, de când am început să lucrez pentru ONG-uri şi organizaţii interguvernamentale, am dezvoltat o relaţie specială cu evenimentele de strângere de fonduri.

Cred că au ajuns să-mi placă atât de mult pentru că le consider o mare oportunitate şi din punct de vedere al comunicării.

Iată câteva aspecte relevante de care cred că ar fi bine să ţineţi cont atunci când organizaţi un eveniment de strângere de fonduri:





Din păcate, criza financiară a făcut ca organizaţiile să-şi restrângă campaniile, rezumându-se de cele mai multe ori doar la cele de fundraising. De aceea, un eveniment de strângere de fonduri şi campania care îl promovează sunt o oportunitate şi de a comunica cu diferite categorii de public ţintă, nu doar cu donatori. Din experienţa mea, nu cred că am văzut până acum un eveniment de strângere de fonduri reuşit care să nu fie însoţit şi susţinut de o campanie de comunicare bună.

Raluca Dinu este Consultant pentru Fundraising şi Programele de Incluziune Socială pentru UNICEF. Cu peste opt ani de experienţă în comunicare şi relaţii publice, este interesată în special de domeniul organizaţiilor non şi interguvernamentale care sprijină copiii aflaţi în situaţii dificile. A lucrat mai bine de cinci ani ca şi Account Manager în cadrul Media Pozitiv - agenţie de branding şi comunicare, unde a gestionat conturi precum UNICEF, SOS Satele Copiilor România, Focus – Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual, “Pasărea de Foc” - primul spectacol de dans comunitar din România, Asociaţia No Abuse. De asemenea, a lucrat pentru Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare. Raluca a absolvit Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi are un master în comunicare politică, marketing politic şi electoral. Este membră a Asociaţiei Române de Relaţii Publice (ARRP).