Relaţiile publice -nu doar laudă exagerată şi nonsens.
- Marți, 10 August 2010 22:00 |
- Daiana Stoicescu
Se poate evalua munca unui PR-ist? Există vreo legătură între Relaţiile Publice şi reputaţia unui brand?
Cred că toţi ştim sau bănuim că o bună reputaţie se construieşte în ani şi se poate distruge în câteva secunde. Mă tot gândesc de ce apelează specialiştii în relaţii publice la comunicate de presă.
Voga ecologiei şi practicile de "greenwashing" transformate într-o atitudine mai sinceră, etică şi lipsită de lăcomie
- Marți, 10 August 2010 07:10 |
- Pierluigi Orati
Poate că nu toată lumea este conştientă de faptul că în ultima vreme în Nigeria apa potabilă şi peştele comestibil sunt din ce în ce mai greu de găsit din cauza faptului că în această ţară s-au produs deversări de petrol atât în zona de coastă, cât şi la sol, similare celor comise recent de BP în Golful Mexic. De data aceasta însă, responsabilă pentru acest „dezastru silenţios” este o altă companie multinaţională, şi anume Exxon Mobil, ce are de altfel aceeaşi proveninenţă, americană, la fel ca preşedintele care încearcă să lupte împotriva „tsunami-ului petrolier” ce afectează coastele statelor Florida şi Louisiana.
Comunicare 360° pentru lansarea jocurilor LEGO
- Duminică, 08 August 2010 22:00 |
- Katharina Sutch & Helena Seppelfricke
Pentru lansarea jocurilor, grupul LEGO a mizat pe o comunicare de 360° şi a initiat o campanie de anunţuri încă înaintea introducerii produsului. Prezentarea imaginilor cheie la Stachus şi Gara Centrală din München au asigurat sporirea curiozităţii. Deoarece branşa jucăriilor este una foarte restrânsă, fără vreo importanţă prea mare în marele ansamblu economic, fiecare producător trebuie să "bată tare toba" pentru a se face auzit aşa cum trebuie în acestă piaţă. Intrarea pe un segment nou a fost pentru Grupul LEGO o nouă sarcină. De aceea, PR-ul şi celelalte acţiuni de marketing (precum instore şi online) trebuiau împletite în mod optim.
Carmen Gheorghiţă: Indiferent de categoria de vârstă sau socio-profesională, orice om este atras de poveşti
- Miercuri, 04 August 2010 09:17 |
- Carmen Gheorghiţă
Am pus mai puţin accent pe redarea tuturor datelor strict legate de istorie şi arhitectură (fără a le ignora, totuşi) şi mai mult pe poveşti, pe micii istorii cu savoare, pe întâmplări din viaţa celor ce au locuit sau au fost doar în trecere prin oraş. Ideea esenţială a fost aceea de a crea o punte de comunicare, un dialog cald, intim, între vizitator şi oraş.
Cum să faci PR pentru PR
- Duminică, 01 August 2010 20:56 |
- Lilly Bindeanu
Cred că am început să înţeleg de ce profesia de relaţionist este înţeleasă greşit. Şi vina s-ar putea să o purtăm chiar noi, specialiştii în comunicare. De multe ori am fost puşi în ipostaza de a ne defini profesia şi în majoritatea cazurilor am descris interacţiunea cu media, nu-i aşa? Realitatea este că RELAŢIILE PUBLICE nu constau doar în RELAŢII MEDIA. Nu voi încerca să dau o definiţie a relaţiilor publice, dar voi face un apel la profesioniştii din acest domeniu: e timpul ca PR-ul să fie evaluat corect şi acest lucru va fi posibil doar dacă partenerii noştri de afaceri şi publicul larg vor dobândi o educaţie în acest domeniu.
@PRRomânia îşi sărbătoreşte follower-ul cu numărul 1000. Pe Twitter.
- Joi, 22 Iulie 2010 20:53 |
- Rebeca Pop

Iuliana Bălan, specialist PR la Muzeul Ţăranului Român: Este mult mai dificil să măsori „rezultate culturale” faţă de cele de business
- Marți, 20 Iulie 2010 08:43 |
- Iuliana Balan
Anual realizăm sondaje de public, ştim cam câte persoane ne calcă pragul şi cam cine sunt acestea. Ştim de unde se informează şi de ce ne vizitează. Cu mulţi am devenit prieteni. Un negustor i-ar numi „clienţii noştri constanţi”, dar sunt mai mult decât atât. Unii se implică voluntari în activităţile muzeului, alţii vin cu propuneri de proiecte noi care de multe ori au fost acceptate şi duse la bun sfârşit.
Conflicte morale în raporturile PR-presă. Rezultatele cercetării "Media Transparency and Media Practices in Romania"
- Duminică, 11 Iulie 2010 22:00 |
- Dana Oancea
US Institute for Public Relations şi Forum for International Communications anunţă finalizarea primei cercetări privind transparenţa media în raporturile PR-presă-public. Studiul arată că, în România, publicitatea mascată îşi face apariţia într-o varietate de forme. O serie de factori capătă relevanţă în depistarea acestui fenomen: frecvenţa publicării comunicatelor de presă corelată cu numărul de machete publicitare în cadrul aceleiaşi publicaţii, influenţa exercitată de departamentul de vânzări al trusturilor de presă asupra agendei editoriale sau prioritizarea conţinutului editorial în funcţie de anumite beneficii financiare sau non-financiare oferite de către unii practicieni PR.
Tendinţa către maşina de copt pâine
- Marți, 06 Iulie 2010 22:00 |
- Dirk von Gehlen
Cine vrea să înţeleagă care este miezul provocărilor cu care se confruntă jurnaliştii în era digitalizării, trebuie să îşi închipuie un maistru brutar care trebuie să reacţioneze la trendul maşinilor de copt pâine din menajele private. Însă democratizarea mijloacelor de producţie este mult mai redusă în domeniul brutăriei şi mai puţin revoluţionară decât în branşa media.
PR-ul urcă pe scenă direct din public: proiectul "Şcoala de bani"
- Sâmbătă, 03 Iulie 2010 22:00 |
- Simona Dan
La un an de la prima mea întâlnire cu clientul (BCR), fac un reverse engineering al procesului prin care o agenţie de PR independentă a transformat o idee în cel mai eficient program de educaţie financiară pentru cea mai mare bancă din România. În urma campaniei, 17,422 persoane s-au înscris la Şcoala de Bani, 85% dintre utilizatori au afirmat că au devenit mai responsabili din punct de vedere fiananciar în urma programului, 84% dintre participanţi au considerat că Şcoala de Bani a fost utilă şi foarte utilă. Ce înseamnă pentru mine toate aceste cifre?
Declaraţia de la Barcelona privind principiile evaluării relaţiilor publice
- Miercuri, 30 Iunie 2010 07:49 |
- PR Romania

Evoluţia twittosferei româneşti din iulie 2006 până în mai 2010. Un studiu Zelist.ro
- Marți, 29 Iunie 2010 22:00 |
- Anca Tenita
Prezenta analiză tratează evoluţia conturilor create până în luna mai 2010 (inclusiv). La această cercetare au participat 35.164 de conturi Twitter, monitorizate de Zelist.ro. Din datele existente rezultă că primul cont din twittosfera românească a fost IronMann, cont creat în data de 16 iulie 2006. Din iulie 2006 şi până în prezent, twittosfera românească a crescut, ajungând în 2009 să fie de aproape 29 de ori mai mare decât era în 2007 şi de aproape 6 ori mai mare decât era în 2008.
Filosof şi câine de vânătoare
- Duminică, 27 Iunie 2010 20:56 |
- Hans Leyendecker
Colportajul înlocuieşte reportajul şi căutarea senzaţionalului şi exclusivitatea determină afacerea de zi cu zi", a spus odată fostul preşedinte german Johannes Rau. La urechi ne ajunge un zgomot de fond compus din cuvinte şi sunete care compensează lipsa de conţinut prin agresivitate. Totul este zgomotos, atât de zgomotos încât nu poate fi ignorat.
PR, start-up şi tehnologie sau cum să fii propriul tău PR
- Marți, 22 Iunie 2010 08:44 |
- Dragos Manac
Ce faci dacă eşti parte a unui start-up tehnic? Primul impuls este să te concentrezi pe ce ştii să faci tehnic. “Build it and they will come!” este expresia după care se ghidează antreprenorii în tehnologie aflaţi la început. Surpriza este că nu va veni nimeni, indiferent ce construieşti. Orice produs este consumat de oameni, de aceea trebuie să ştii să-l comunici foarte bine oamenilor, nu numai să-l execuţi.
Comunicarea prin vestimentaţie
- Vineri, 18 Iunie 2010 07:56 |
- Cezar Ionascu
Trăim într-o societate care, în general, tinde să se îmbrace greşit. Uniforma noastră naţională este o pereche de blugi şi un tricou. Dacă ne pasă de aspectul nostru, este necesar să luăm măsuri pentru a-l îmbunătăţi. Şi asta doar ca să ieşim din multime. Ceea ce nu e un lucru rău!
Geografia twittosferei româneşti. Un studiu Zelist.ro
- Marți, 15 Iunie 2010 22:00 |
- Anca Tenita
Bucureşti, Cluj, Timiş şi Iaşi sunt cele mai importante comunităţi de twitteri din România. În top 10 al judeţelor cu cele mai multe conturi se află: Bucureşti (53%), Cluj (8%), Timiş (7%), Iaşi (6%), Braşov (3%), Constanţa (3%), Sibiu (2%), Dolj (2%), Bihor (2%), Prahova (2%).
Omul de PR şi publicurile sau "pereţica" în comunicare
- Luni, 14 Iunie 2010 09:08 |
- Catrinel Burghelea
„Cumpărăm” sau „producem” talente?
- Miercuri, 09 Iunie 2010 07:10 |
- Monica Minoiu
O întrebare legitimă pe care îmi doresc să o adresez celor ce vor citi acest articol este legată exact de această disponibilitate a resurselor pe timp de criză. Există acest altfel de talent disponibil “la raft”, deja format în spiritul competenţelor de criză, cu performanţe de criză, cu aşteptări de criză şi solicitari salariale de criză? Putem merge ca la supermarket, alege cutia de talent “de criză” şi să trecem nepăsători pe lângă brandul mult mai popular “regular”?
Relaţiile publice în Europa Centrală şi de Est
- Duminică, 06 Iunie 2010 21:27 |
- Thomas Achelis
Înainte de 1989, nu exista practic în ţările -în marea lor majoritate comuniste- ceva atât de "vestic decadent" precum relaţii publice. Ceea ce era numit "PR" era de obicei abrevierea pentru propagandă. Sau erau afaceri dubioase, de multe ori ilegale, cu informaţii oferite contra cost şi oferite de serviciile secrete ca Stat, KGB sau Securitate şi, de multe ori (se zvoneşte), chiar şi de către bisericile catolice sau ortodoxe.
Criza de identitate dintre oamenii de PR şi jurnalişti
- Luni, 31 Mai 2010 23:27 |
- Liliana Bindeanu
PR-iştii au început să constate că lista lor de mailuri de presă e din ce în ce mai scurtă. La rândul ei, presa a primit din ce în ce mai puţine subiecte, business-urile fiind mult mai preocupate acuma să supravieţuiască în loc să creeze news. Dar ca relaţie propriu-zisă între părţi, aş observa că lucrurile sunt mai umane, dialogul mult mai autentic şi interesele încep să se aproprie.
No bribery please! We're British!
- Miercuri, 26 Mai 2010 22:00 |
- Guy Burrow
Un nou combatant în lupta împotriva corupţiei s-a alăturat Foreign Corrupt Practices Act din SUA şi Convenţiei OECD privind Anti-Corupţia. Parlamentul britanic a promulgat recent o nouă lege dură cu privire la corupţie, care urmează să intre în vigoare spre finalul acestui an.
Legea este considerată în sens larg drept un răspuns la o investigaţie a Biroului Britanic pentru Infracţiuni Grave asupra activităţilor trecute ale companiei BAE Systems în Europa Centrală. Totuşi, legea prezintă relevanţă şi pentru România.