28032024

Back Eşti aici:Home Articole

Alexandru Negrea: de la freelancer la Social Media Manager

De când merg la birou sunt mult mai eficient, chiar dacă lucrez mai puţine ore decât lucram de acasă. În orele petrecute la birou ştiu exact ce trebuie să fac, iar în acest timp nu mă pot întinde în pat, nu mă pot uita la TV, nu pot ieşi la plimbare cu orele, cum făceam când eram freelancer. Din anumite puncte de vedere era mai bine atunci, din alte puncte de vedere e mai bine acum. Cu orice decizie, pierzi din anumite puncte de vedere, dar câştigi din altele.

Citeste mai mult...

CSR - la răscruce de drumuri

csr_crossroadCe înseamnă criza economică actuală pentru angajamentul social al companiilor? În funcţie de ce repere trebuie să fie orientat CSR-ul pentru a fi perceput ca relevant? Ce e de făcut pentru a recâştiga încrederea pierdută a stakeholder-ilor? Am discutat cu reprezentanţi ai mediului autohton de afaceri pentru a afla care au fost efectele crizei asupra activităţilor de CSR în anul 2010 şi care sunt provocările speciale pentru un management sustenabil şi pentru angajamentul faţă de societate şi mediu în anul 2011.

Citeste mai mult...

Mugur Pătraşcu: Platformele sociale umanizează dialogul dintre branduri şi oameni

În vara anului 2010, Petrom a organizat patru excursii în Moldova, Transilvania, Muntenia şi Dobrogea, cu scopul de a repune pe harta turistică a României atracţii turistice care merită vizitate. Campania a fost intitulată "Redecoperă România" şi s-a desfăşurat cu preponderenţă în mediul online. Campania continuă şi anul acesta. Pentru a afla mai multe despre compenenta de comunicare a campaniei dar şi despre rezultatele sale, Mugur Pătraşcu, Managing Director la iLeo, a oferit în exclusivitate un interviu pentru PR Romania.

Citeste mai mult...

Autenticitate în branding

Cât de uşor este să construim branduri autentice? Cât de mulţi proprietari de branduri pot să facă acest lucru? Cât de mulţi consultanţi de brand ştiu să facă acest lucru? Cât de mulţi designeri pot ajuta la acest lucru? În construcţia brandurilor locale, socotesc autenticitatea ca fiind cel mai important instrument de luptă împotriva brandurilor globale. Uşor de zis, dar greu de făcut, fiindcă nu forma ne convinge, ci adevarul conţinut în această formă. Iar adevărul presupune viziune, siguranţă, voinţă etc, lucruri cam greu de găsit în societatea românească de azi.

Citeste mai mult...

Digital Marketing Forum 2011: Integrarea platformelor online şi de ce conţinutul este rege

Pe 22 şi 23 februarie a avut loc cea de-a cincea ediţie a Digital Marketing Forum  Forum, cel mai cunoscut eveniment despre promovarea în mediul online, destinat oamenilor de marketing şi advertising. Prima zi de conferinţe a reunit în cadrul a patru sesiuni importanţi specialişti autohtoni şi internaţionali, aducând insight-uri din diverse domenii precum marketing, research, publicitate, digital etc.

Citeste mai mult...

"Să mor eu dacă te mint". Despre Registrul reprezentanţilor grupurilor de interese din România

Miercuri, 16 februarie 2011, Asociaţia Registrul Român de Lobby a anunţat lansarea oficială a acesteia şi prezentarea în premieră a Registrului Reprezentanţilor Grupurilor de Interese din România, precum şi a Codului de Etică adoptat. Cred că acest eveniment putea reprezenta un excelent punct de pornire pentru demitizarea activităţii de lobby şi îmbunătăţirea imaginii acesteia în rândul publicului larg. De ce “putea reprezenta”? Pentru că, la o analiză mai atentă a acestei iniţiative, descoperim doar o perdea de fum generat de arderea mai mult sau mai puţin mocnită a speranţelor către o transparenţă reală.

Citeste mai mult...

Share & like pentru o lume mai bună?

Cât de mult reprezintă social media o nouă etapă în comunicarea mediului non-profit, ce importanță acordă organizaţiile non-guvernamentale instrumentelor de social media, care sunt modalităţile de cuantificare a impactului acestor instrumente în activitatea de comunicare a ONG-urilor, reprezintă doar câteva dintre temele de analiză ale acestui studiu.

Citeste mai mult...

Mihaela Vorvoreanu: Mediul online prezintă oportunitatea de a ne orchestra construirea sinelui în mod strategic

Mediul online prezintă oportunitatea să ne orchestrăm construirea sinelui în mod strategic. Avem mult mai mult control asupra felului în care ne prezentăm, decât în comunicarea offline. Putem face selecţii atente şi ne putem construi o identitate pozitivă şi complexă.

Citeste mai mult...

Coincidenţele reprezintă modul în care Dumnezeu doreşte să rămână anonim

dan_santimbreanuDespre rolul comunicatorului în susţinerea unor cauze umanitare

Când "hazardul" îţi scoate în cale un om care este încapabil să se exprime şi să coordoneze o campanie umanitară, ai datoria morală să nu ignori acest lucru. Eu am încetat demult să mai cred în "hazard".

Citeste mai mult...

Wikileaks sau Internet-ul în mişcare

tamara_baleanuInternet-ul nu este doar o tehnologie la fel cum nu este doar un instrument, un spaţiu sau o colecţie de coduri ezoterice. Poate mai presus de toate acestea, Internet-ul este un discurs social, investit cu semnificaţii, mize, agende, interese. Istoria Internet-ul este fără îndoială o istorie a inovaţiei. În acelaşi timp însă, este şi o istorie a proiectelor, speranţelor şi temerilor care au reflectat dar şi modelat universul WWW. Este o utopie a libertăţii şi expresiei dar şi o distopie a alienării şi a panicii morale.

Citeste mai mult...

Twittosfera românească în 2010

twitter-birdDacă în anii precedenţi twittosfera a înregistrat creşteri ale numărului de conturi noi, în 2010 s-a înregistrat o scădere de aproximativ 30% faţă de anul precedent. Numărul total de conturi Twitter create în 2010 a fost de 16.389, cu aproximativ 30% mai puţin decât în 2009.

Citeste mai mult...

Povestea fără de sfârşit a PR-ului românesc

Plecând de la o serie de interviuri realizate cu şapte dintre cele mai importante agenţii autohtone de PR, ne-am propus să realizăm o radiografie a unei profesii încă tinere, aflată la răscruce de drumuri.

Citeste mai mult...

Relaţiile Publice în ţările în curs de dezvoltare. Despărţirea de ideile preconcepute

Ani în şir, companiile şi agenţiile exportau strategiile de PR şi personalul din Vest în ţări precum India, China, Brazilia sau Rusia. Schema uzuală era: ce funcţiona în Europa şi SUA trebuia să meargă şi în India sau China. Şi cine se dovedea a fi un bun profesionist la Frankfurt, Londra sau New York avea automat succes şi în aceste ţări... Karl-Heinz Heuser, CEO al agenţiei Burson-Marsteller Germania, demontează ideile preconcepute, conform cărora PR-ul în emerging markets este mai rudimentar şi mai ieftin decât în ţările vestice cu tradiţie în PR.

Citeste mai mult...

Scandalul WikiLeaks şi viitorul Relaţiilor Publice

peter_debrecenyDezvăluirile WikiLeaks sunt doar la un pas de publicarea informaţiilor profesionale. Există în prezent o foame de transparenţă şi autenticitate, iar comunicatorii trebuie să gestioneze această schimbare. Există riscuri, dar şi oportunităţi, deci cu cât înţelegem mai bine aceste schimbări dinamice şi ne adaptăm strategiile în mod adecvat, cu atât şansele de succes vor fi mai mari, consideră Peter Debreceny, Chairman al Institute for Public Relations, într-un interviu recent acordat PR Romania.

Citeste mai mult...

Bill Aulet: Abilităţile antreprenoriale se învaţă!

bill_auletBill Aulet este Managing Director MIT Entrepreneurship Center şi Senior Lector la MIT Sloan School of Management. În interviul acordat PR Romania, el vorbeşte despre primele sale experienţe de antreprenoriat şi despre abilităţile necesare pentru a porni o afacere.

Citeste mai mult...

Julian Treasure: Este trist să vezi mari branduri care dezvăluie ochilor o poveste, în timp ce urechile aud cu totul altceva

julian_treasure

Sunetul se află în fruntea unei revoluţii în comunicarea de brand. Următorii cinci ani vor fi fascinanţi, consideră consultantul britanic Julian Treasure, autorul cărţii Sound Business, prima hartă a noului şi fascinantului teritoriu al sunetului aplicat în afaceri. Mesajul lui Treasure este clar: preluaţi controlul sunetului; înţelegeţi-l; concepeţi-l; lăsaţi-l să lucreze pentru voi, nu împotriva voastră.

Citeste mai mult...

Bernays: Inventatorul PR-ului

bernays_luckiesEl a făcut din ţigări o modă pentru femei şi a inventat "American Breakfast". Edward Bernays a pus bazele PR-ului în anii '20, l-a inspirat prin aceasta până şi pe Goebbels, şi le-a băgat americanilor pe gât un preşedinte, pe care aceştia nici nu îl vroiau.

Citeste mai mult...

În spaţiu deschis

jurnalismÎn reţea ia naştere un nou pluralism interactiv. În acelaşi timp se creează o piaţă perfectă, căreia îi mai lipsesc doar banii. Jurnalismul va supravieţui şi acestei perioade. Mesia timpurilor noastre poartă un pulover negru pe gât, pantofi de jogging uzaţi şi ochelari fără ramă de la producătorul de marcă din Schwarzwald Lunor, modelul "Classic". Când Steve Jobs apare în faţa publicului său, este înconjurat de o aură mistică, aproape religioasă.

Citeste mai mult...

Tendinţe regionale în evoluţia media

octav_stefanPentru un comunicator, prima tendinţă pe care trebuie să o urmărească în definirea strategiei de comunicare şi a tacticilor folosite este evoluţia presei, iar în ultimii doi ani am asistat, cel puţin în România, la câteva transformări dramatice care au antrenat schimbări şi în orientarea agenţiilor. Scăderea tirajelor publicaţiilor sau chiar dispariţia de pe piaţă, ascensiunea titlurilor online şi creşterea audienţei social media a adus în atenţia publică viitorul presei tipărite în general.

Citeste mai mult...

Ca un joc de vaporaşe, doar mai serios

peter_glaserJurnalismul este cea mai civilizată formă de rezistenţă. Însă motoarele de căutare l-au modificat: ştirile trebuie să fie înainte de toate uşor de găsit. Google pare din ce în ce mai important pentru supravieţuirea jurnaliştilor, este de părere publicistul austriac Peter Glaser.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP