Alexandru Negrea: de la freelancer la Social Media Manager
- Joi, 17 Martie 2011 22:00 |
- Alexandru Negrea
CSR - la răscruce de drumuri
- Joi, 17 Martie 2011 09:02 |
- Dana Oancea & Rebeca Pop
Ce înseamnă criza economică actuală pentru angajamentul social al companiilor? În funcţie de ce repere trebuie să fie orientat CSR-ul pentru a fi perceput ca relevant? Ce e de făcut pentru a recâştiga încrederea pierdută a stakeholder-ilor? Am discutat cu reprezentanţi ai mediului autohton de afaceri pentru a afla care au fost efectele crizei asupra activităţilor de CSR în anul 2010 şi care sunt provocările speciale pentru un management sustenabil şi pentru angajamentul faţă de societate şi mediu în anul 2011.
Mugur Pătraşcu: Platformele sociale umanizează dialogul dintre branduri şi oameni
- Duminică, 13 Martie 2011 22:00 |
- Mugur Patrascu
Autenticitate în branding
- Duminică, 06 Martie 2011 22:00 |
- Aneta Bogdan
Digital Marketing Forum 2011: Integrarea platformelor online şi de ce conţinutul este rege
- Miercuri, 23 Februarie 2011 19:53 |
- Florina Baciu
"Să mor eu dacă te mint". Despre Registrul reprezentanţilor grupurilor de interese din România
- Marți, 22 Februarie 2011 22:00 |
- Aurelian Horja
Miercuri, 16 februarie 2011, Asociaţia Registrul Român de Lobby a anunţat lansarea oficială a acesteia şi prezentarea în premieră a Registrului Reprezentanţilor Grupurilor de Interese din România, precum şi a Codului de Etică adoptat. Cred că acest eveniment putea reprezenta un excelent punct de pornire pentru demitizarea activităţii de lobby şi îmbunătăţirea imaginii acesteia în rândul publicului larg. De ce “putea reprezenta”? Pentru că, la o analiză mai atentă a acestei iniţiative, descoperim doar o perdea de fum generat de arderea mai mult sau mai puţin mocnită a speranţelor către o transparenţă reală.
Share & like pentru o lume mai bună?
- Marți, 15 Februarie 2011 22:00 |
- Simona Barbu
Cât de mult reprezintă social media o nouă etapă în comunicarea mediului non-profit, ce importanță acordă organizaţiile non-guvernamentale instrumentelor de social media, care sunt modalităţile de cuantificare a impactului acestor instrumente în activitatea de comunicare a ONG-urilor, reprezintă doar câteva dintre temele de analiză ale acestui studiu.
Mihaela Vorvoreanu: Mediul online prezintă oportunitatea de a ne orchestra construirea sinelui în mod strategic
- Duminică, 06 Februarie 2011 22:00 |
- Mihaela Vorvoreanu
Mediul online prezintă oportunitatea să ne orchestrăm construirea sinelui în mod strategic. Avem mult mai mult control asupra felului în care ne prezentăm, decât în comunicarea offline. Putem face selecţii atente şi ne putem construi o identitate pozitivă şi complexă.
Coincidenţele reprezintă modul în care Dumnezeu doreşte să rămână anonim
- Marți, 01 Februarie 2011 22:00 |
- Dan Santimbreanu
Despre rolul comunicatorului în susţinerea unor cauze umanitare
Când "hazardul" îţi scoate în cale un om care este încapabil să se exprime şi să coordoneze o campanie umanitară, ai datoria morală să nu ignori acest lucru. Eu am încetat demult să mai cred în "hazard".
Wikileaks sau Internet-ul în mişcare
- Duminică, 30 Ianuarie 2011 22:00 |
- Tamara Baleanu
Internet-ul nu este doar o tehnologie la fel cum nu este doar un instrument, un spaţiu sau o colecţie de coduri ezoterice. Poate mai presus de toate acestea, Internet-ul este un discurs social, investit cu semnificaţii, mize, agende, interese. Istoria Internet-ul este fără îndoială o istorie a inovaţiei. În acelaşi timp însă, este şi o istorie a proiectelor, speranţelor şi temerilor care au reflectat dar şi modelat universul WWW. Este o utopie a libertăţii şi expresiei dar şi o distopie a alienării şi a panicii morale.
Twittosfera românească în 2010
- Marți, 25 Ianuarie 2011 22:00 |
- Anca Tenita
Dacă în anii precedenţi twittosfera a înregistrat creşteri ale numărului de conturi noi, în 2010 s-a înregistrat o scădere de aproximativ 30% faţă de anul precedent. Numărul total de conturi Twitter create în 2010 a fost de 16.389, cu aproximativ 30% mai puţin decât în 2009.
Povestea fără de sfârşit a PR-ului românesc
- Duminică, 23 Ianuarie 2011 22:00 |
- Rebeca Pop
Plecând de la o serie de interviuri realizate cu şapte dintre cele mai importante agenţii autohtone de PR, ne-am propus să realizăm o radiografie a unei profesii încă tinere, aflată la răscruce de drumuri.
Relaţiile Publice în ţările în curs de dezvoltare. Despărţirea de ideile preconcepute
- Duminică, 09 Ianuarie 2011 22:00 |
- Karl-Heinz Heuser
Ani în şir, companiile şi agenţiile exportau strategiile de PR şi personalul din Vest în ţări precum India, China, Brazilia sau Rusia. Schema uzuală era: ce funcţiona în Europa şi SUA trebuia să meargă şi în India sau China. Şi cine se dovedea a fi un bun profesionist la Frankfurt, Londra sau New York avea automat succes şi în aceste ţări... Karl-Heinz Heuser, CEO al agenţiei Burson-Marsteller Germania, demontează ideile preconcepute, conform cărora PR-ul în emerging markets este mai rudimentar şi mai ieftin decât în ţările vestice cu tradiţie în PR.
Scandalul WikiLeaks şi viitorul Relaţiilor Publice
- Marți, 21 Decembrie 2010 22:00 |
- Peter Debreceny
Dezvăluirile WikiLeaks sunt doar la un pas de publicarea informaţiilor profesionale. Există în prezent o foame de transparenţă şi autenticitate, iar comunicatorii trebuie să gestioneze această schimbare. Există riscuri, dar şi oportunităţi, deci cu cât înţelegem mai bine aceste schimbări dinamice şi ne adaptăm strategiile în mod adecvat, cu atât şansele de succes vor fi mai mari, consideră Peter Debreceny, Chairman al Institute for Public Relations, într-un interviu recent acordat PR Romania.
Bill Aulet: Abilităţile antreprenoriale se învaţă!
- Luni, 20 Decembrie 2010 12:24 |
- Bill Aulet
Bill Aulet este Managing Director MIT Entrepreneurship Center şi Senior Lector la MIT Sloan School of Management. În interviul acordat PR Romania, el vorbeşte despre primele sale experienţe de antreprenoriat şi despre abilităţile necesare pentru a porni o afacere.
Julian Treasure: Este trist să vezi mari branduri care dezvăluie ochilor o poveste, în timp ce urechile aud cu totul altceva
- Miercuri, 15 Decembrie 2010 10:56 |
- Julian Treasure
Bernays: Inventatorul PR-ului
- Duminică, 12 Decembrie 2010 22:00 |
- Philipp Schnee
El a făcut din ţigări o modă pentru femei şi a inventat "American Breakfast". Edward Bernays a pus bazele PR-ului în anii '20, l-a inspirat prin aceasta până şi pe Goebbels, şi le-a băgat americanilor pe gât un preşedinte, pe care aceştia nici nu îl vroiau.
În spaţiu deschis
- Marți, 07 Decembrie 2010 22:00 |
- Stephan Weichert, Leif Kramp şi Hans-Jürgen Jakobs
În reţea ia naştere un nou pluralism interactiv. În acelaşi timp se creează o piaţă perfectă, căreia îi mai lipsesc doar banii. Jurnalismul va supravieţui şi acestei perioade. Mesia timpurilor noastre poartă un pulover negru pe gât, pantofi de jogging uzaţi şi ochelari fără ramă de la producătorul de marcă din Schwarzwald Lunor, modelul "Classic". Când Steve Jobs apare în faţa publicului său, este înconjurat de o aură mistică, aproape religioasă.
Tendinţe regionale în evoluţia media
- Duminică, 05 Decembrie 2010 22:00 |
- Octav Stefan
Pentru un comunicator, prima tendinţă pe care trebuie să o urmărească în definirea strategiei de comunicare şi a tacticilor folosite este evoluţia presei, iar în ultimii doi ani am asistat, cel puţin în România, la câteva transformări dramatice care au antrenat schimbări şi în orientarea agenţiilor. Scăderea tirajelor publicaţiilor sau chiar dispariţia de pe piaţă, ascensiunea titlurilor online şi creşterea audienţei social media a adus în atenţia publică viitorul presei tipărite în general.
Ca un joc de vaporaşe, doar mai serios
- Marți, 30 Noiembrie 2010 22:00 |
- Peter Glaser
Jurnalismul este cea mai civilizată formă de rezistenţă. Însă motoarele de căutare l-au modificat: ştirile trebuie să fie înainte de toate uşor de găsit. Google pare din ce în ce mai important pentru supravieţuirea jurnaliştilor, este de părere publicistul austriac Peter Glaser.
AVE sau "Cine este dispus să audă chestii noi?"
- Duminică, 28 Noiembrie 2010 22:00 |
- Marta Niculaie
Dacă noi, ca practicieni, vom înceta să mai solicitam evaluări bazate exclusiv pe AVE sau pe output, atunci trecerea către alte metode şi tehnici de evaluare se va face firesc. Cred că este de datoria noastră să modelăm tendinţele şi să contribuim activ la schimbare.