Voluntariatul în România, între altruism şi trend
- Luni, 04 Iulie 2011 22:00 |
- Simona Barbu
Activităţile de voluntariat din România devin tot vizibile şi mai atractive pentru societatea româneasca. Dincolo de această imagine pozitivă, de evoluţia acestui concept, există hibe în ceea ce priveşte legătura dintre voluntariat şi munca patriotică (voluntară) din regimul comunist, de confuzie între voluntariat şi practica de specialitate, dar şi derapaje de definire a conceptului de voluntariat şi al practicării acestuia.
Londra, importanţa social media pentru branduri şi indicatorii de performanţă. De vorbă cu Stephen Davies
- Duminică, 03 Iulie 2011 22:00 |
- Stephen Davies
Londra a devenit un loc unde îţi poţi "spăla" reputaţia. Şi este probabil adevărat într-o oarecare măsură, în condiţiile în care sunt multe agenţii din Londra care pot fi convinse cu uşurinţă să lucreze pentru un "anumit" individ. Dar dacă toată lumea are dreptul la un avocat, de ce nu ar avea dreptul şi la o persoană de PR? Dacă oricine are dreptul să fie reprezentat într-un tribunal, atunci toată lumea este îndreptăţită să fie reprezentată în tribunalul opiniei publice.
Senzaţii tari româneşti la Cannes, marca McCann Erickson
- Marți, 28 Iunie 2011 12:07 |
- Florina Baciu
"Eu personal am o istorie foarte lungă cu acest produs şi sunt foarte mândru că steagul românesc, şi pe produs, şi la propriu, în numele noastre a fluturat săptămâna trecută la Cannes”. Cu această afirmaţie Bogdan Enoiu, Managing Director, McCann Erickson, a deschis o conferinţă de presă organizată ieri de McCann PR pentru sărbătorirea celor 9 trofee pe care McCann Erickson le-a adus pentru Campania ”American ROM” dar şi pentru România, în cadrul celui mai important festival de publicitate din lume, Cannes Lions.
Presa viitorului
- Duminică, 26 Iunie 2011 22:00 |
- Dan Luca
Numărul din ce în ce mai mare al publicaţiilor care apar în varianta web este răspunsul la faptul că tot mai mulţi preferă să “îşi citescă ziarul” online, un mod mult mai comod şi mai rapid de informare. Desigur, dezvoltarea tehnologiei ajută la promovarea acestui “mod de viaţă”.
Let’s talk about Lobby! Pe ROMÂNEŞTE! - participă la primul studiu independent despre practicile autohtone de lobby
- Marți, 14 Iunie 2011 19:27 |
- Dana Oancea
PR Romania a lansat recent un demers de cercetare singular, prin care mai mult de 750 de manageri şi specialişti în comunicare/public affairs din companii, fundaţii corporatiste, ONG-uri, precum şi întregul spectru de reprezentanţi ai clasei politice, au avut prilejul să vorbească despre modul în care se desfăşoară activităţile de lobby din România. Săptămâna aceasta marcăm o nouă etapă a studiului, prin lansarea variantei vox populi a chestionarului. Opinia ta este un plus faţă de ceea ce ştim despre percepţia acestei activităţi în societatea românească.
Comunicare internă 2.0
- Marți, 07 Iunie 2011 22:00 |
- Dana Banuta
Tot mai multe companii utilizează chatul, forumurile de discuţii si blogurile interne. Unele iniţiative au succes, altele mai puţin, tocmai pentru că succesul depinde de profilul angajaţilor şi apetenţa lor pentru astfel de mijloace de comunicare şi, nu în ultimul rând, de modul în care este construit şi prezentat conţinutul.
O vizionare privată în interiorul Muzeului de Relaţii Publice din New York
- Duminică, 05 Iunie 2011 22:00 |
- Shelley Spector
Bernays ne-a lăsat o moştenire uimitoare care include postere, invitaţii, machete publicitare de la unele dintre cele mai faimoase campanii ale sale, copii ale newsletter-ului său de PR, fotografii cu Sigmund Freud, Enrico Caruso şi preşedintele Eisenhower; ediţii originale ale cărţilor sale, inclusiv Engineering of Consent şi Propaganda, la care se adaugă cărţi ale oamenilor care l-au influenţat precum Walter Lippman şi unchiul său "Siggy".
"PR-ul trebuie păstrat în cadrul lui iniţial." De vorbă cu scriitorul şi eseistul Vasile Ernu
- Marți, 31 Mai 2011 22:00 |
- Vasile Ernu
Ceea ce a devenit agravant e faptul că PR-ul a devenit conţinut în sine, autosuficient, mod de viaţă, formă de gîndire. Demult nu mai contează conţinuturile, ci PR-ul în sine. Adică PR&publicitate&marketing se instituie ca şi conţinut şi se impune, se vinde pe sine ca atare.
Cum lucrăm cu ziaristul de la Bruxelles?
- Miercuri, 18 Mai 2011 22:00 |
- Dan Luca
Bruxelles-ul este în opinia experţilor cel mai mare pol de presă din lume, dacă luăm în considerare numărul de ziarişti care îşi desfăşoară activitatea în acest oraş. Nu mă refer aici la ziariştii belgieni, ci doar la cei care sunt în Bruxelles pentru a relata “dezvoltările comunitare”. Dacă până nu demult 1.300 jurnalişti acreditaţi transmiteau cetăţenilor europeni informaţii din Bruxelles, noile statistici demonstrează că numărul acestora a scăzut dramatic. De ce această atitudine de renunţare la statutul de corespondent acreditat de instituţiile europene?
‘In brand we trust’. Despre Branding şi Integritate, pe la noi şi pe la alţii
- Luni, 16 Mai 2011 06:20 |
- Aneta Bogdan
Brandingul este cea mai simplă, la îndemână, directă formă de expresie a integrităţii unui produs, a unui serviciu sau a unei companii, fiindcă brandul este un contract de certitudine şi o promisiune de valoare care se susţine prin proba faptelor. Promisiunea unui brand, neprobată sau infirmată prin faptele brandului respectiv, se întoarce ca un bumerang împotriva acestuia. Integritatea este şi trebuie privită în primul rând ca adevărul interior al businessului şi de abia apoi, ca imagine, aratată celorlalţi, în afară. Integritatea este despre a-ţi spune ţie, în primul rând, adevărul despre tine, şi de abia apoi, de a-l spune celorlalţi.
"Ce fel de animal mai e şi ăsta?"
- Marți, 10 Mai 2011 22:00 |
- Roxana Firoiu
De la "Crystallizing Public Opinion" a lui Bernays, până în zilele noastre, lucrurile au evoluat într-o manieră care cu greu putea fi anticipată. Poate cel mai important aspect este acela că evoluţia campaniilor de comunicare este strâns legată de noile tehnologii de comunicare care au marcat ultimele decenii.
Facebook sau în căutarea divinităţii
- Sâmbătă, 07 Mai 2011 22:00 |
- Tamara Baleanu
De ce folosim Facebook? Ce resorturi interioare acţionează această tehnologie? De ce contrar predicţiilor celor mai mari sociologi ai ultimului secol, în loc să ne îndepărtăm de noţiunea de comunitate, pare că încercăm să o regăsim în format 2.0? În cea mai recentă carte a sa (2011), antropologul englez Daniel Miller adună observaţii a două decenii de etnografie on şi off-line în Trinidad şi vine cu o explicaţie provocatoare.
Top Social Brands - Poveştile celor mai active branduri româneşti în social media
- Miercuri, 20 Aprilie 2011 13:35 |
- Florina Baciu
Dan Luca, Euractiv: Poziţionare şi branding în afacerile europene
- Marți, 19 Aprilie 2011 22:00 |
- Dan Luca
Ce poate face PR-ul pentru ONG-uri
- Miercuri, 13 Aprilie 2011 22:00 |
- Raluca Dinu
Mădălina Diaconescu: Rebranding şi introspecţie în vreme de criză
- Duminică, 10 Aprilie 2011 22:00 |
- Madalina Diaconescu
Pe lângă constrangeri şi eroziunea încrederii, contextul post-criză aduce însă şi ceva bun: un teren favorabil reînnoirii, reinventării de sine, realinierii promisiunilor de brand. Este un context prielnic reevaluării strategiilor şi inovaţiei în branding, oferind celor curajoşi şansa de a internaliza rapid regulile jocului. În acest moment, companiile care îşi oferă un moment de introspecţie asupra propriilor atuuri şi slăbiciuni au şansa de a deveni mai relevante pentru client şi de a asimila euristic noua paradigmă de consum.
Cele mai vizibile branduri globale în social media românească. Un studiu Zelist Monitor
- Joi, 07 Aprilie 2011 22:00 |
- Anca Tenita
Pentru analiza vizibilităţii celor mai valoroase branduri globale în social media românească, au fost selectate primele 50 de branduri din clasamentul Interbrand 2010 şi au fost introduse spre monitorizare folosind platforma Zelist Monitor. Perioada de monitorzare a fost martie 2010 - martie 2011. Au fost analizate 63.484 de bloguri, 47.806 conturi Twitter, peste 500 de surse ale principalelor publicaţii online, 6.164.785 de posturi şi 5.041.638 de comentarii din blogosferă, 18.979.971 mesaje scrise pe Twitter (tweets) şi peste 3.800.000 de articole din presa online.
Infertilitatea este o boală “democratică”. De vorbă cu Raluca Bonzi, coordonatoarea Asociaţiei SOS Infertilitatea
- Luni, 28 Martie 2011 22:00 |
- Raluca Bonzi
Situaţia comunicaţională pe cele mai multe dintre site-urile şi forumurile de nişă este cel mai adesea dezolantă, ştiri “people”, informaţii light, incoerente sau chiar incorecte, discuţiile se transformă în eterne “chat”-uri care tratează doar colateral subiectul central (infertilitatea), fiind împănate cu emoticoane în exces şi pupici cu sclipici.
Cronica unui deces anunţat în era 2.0. sau despre moartea multiculturalismului
- Duminică, 27 Martie 2011 22:00 |
- Tamara Baleanu
Vizibilitatea în social media a celor mai de impact ONG-uri în 2010
- Joi, 24 Martie 2011 22:00 |
- Anca Tenita
Prin această cercetare dorim să arătăm care este vizibilitatea în social media a organizaţiilor non-guvernamentale care, prin acţiunile lor, s-au făcut remarcate în anul 2010. Am recurs aşadar la lista premianţilor la Romanian PR Award 2010 (“Secţiunea societatea civilă” şi “Buget - / Creativitate +") şi la lista ONG-urilor câştigâtoare la Gala Societăţii Civile 2010.
Monica Jitariuc: Omul de PR trebuie să fie mai mult om şi mai puţin “de PR”
- Sâmbătă, 19 Martie 2011 22:00 |
- Monica Jitariuc