Ana Sișu: Comunicarea din spațiul public a atins limite considerabile ale distorsionării adevărului
- Luni, 27 Aprilie 2020 20:16 |
- Dana Oancea
Dincolo de discuții inflamate în cercuri restrânse, nu văd să se întâmple mari luări de poziție. Și, uite așa, realitatea ne arată că pot apărea decizii care pun etica la colț, pe termen lung – Ana Sișu, Head of PR & Influence, Ogilvy Group Romania, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
Etica este mers pe sârmă, mai ales în criză. Ai de ales mereu între a fi un om onest sau un mincinos
- Miercuri, 22 Aprilie 2020 00:00 |
- Simona-Claudia Dobre
Sunt foarte multe contexte în care noi, oamenii de comunicare și relații publice, trebuie să fim mai mult decât atenți în ceea ce privește interesul cui îl servim de fapt și care este granița dintre minciună și realitate. În contextul actual, în care suntem în plină pandemie și criza economică începe să își arate colții, cred că este mai mult decât necesar să ne hotărâm cine vrem să fim, pentru că plutește în aer o tentație foarte mare pentru ”scopul scuză mijloacele”, iar scopul multora poate deveni într-un astfel de context o luptă acerbă pentru supraviețuire. Peste ea, etica profesională se poate așeza lesne ca o inutilă tichie de mărgăritar. Și nu zic că am pleca de la o ștachetă prea înaltă, din contră, ștacheta este foarte jos.
Mihaela Tudor: Omul de PR are o mare responsabilitate și trebuie să fie primul filtru etic
- Joi, 16 Aprilie 2020 08:32 |
- Dana Oancea
PR-iștii împing în presă știri fără valoare de informație ca să bifeze acțiunea la client, fără discernământ profesional, și mai și plătesc de multe ori pentru asta. Jurnaliștii cer uneori “atenții” ca să publice lucruri. Iar unele instituții media deja nu mai publică nimic fără buget de publicitate, nici măcar ce reprezintă cu adevărat o știre - Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
‚Tocmai componenta de etică s-a pierdut pe drum’. În dialog cu Simona Dan și Raluca Mihălăchioiu, The Public Advisors
- Miercuri, 15 Aprilie 2020 11:03 |
- Dana Oancea
Un derapaj fața de etica profesiei îl reprezintă condiționarea îndeplinirii job-ului de o recompensă financiară sau de altă natură. Este un drum cu două sensuri, derapajele venind atât dinspre industria de PR către media, ca exemplu de stakeholder, cât și dinspre instituții de presa către PR – Simona Dan și Raluca Mihălăchioiu, Managing Partners The Public Advisors, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
Maria Besnea, Dăescu Borțun Olteanu: Cred că întrebările curajoase și incomode ne pot duce mai departe ca industrie
- Joi, 09 Aprilie 2020 08:09 |
- Dana Oancea
O discuție pluridisciplinară despre etică ar putea genera efecte sociale pozitive pe termen lung, iar în PR ar putea ridica standardul conversației în industrie prin reducerea plajei de subiecte extrem de tactice lipsite de substanță sau de valoare-adăugată în care ne-am aruncat în ultimii ani – Maria Besnea, Corporate Communication Director la Dăescu Borțun Olteanu, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
German Experience with PR Codes and their Enforcement. An interview with Prof. Dr. Lars Rademacher, Chairman of the German PR Council
- Marți, 07 Aprilie 2020 09:27 |
- Dana Oancea
All communication is vulnerable to dishonesty, said once Horst Avenarius, a notorious German practitioner. To support the voluntary self-regulation of the communicators’ work and to avoid all kind of state interferences, two institutions were created in the early post war Germany: the Press and the Advertising Councils. The German PR Council deviated from this pattern. It was founded in 1987 and was established to tackle ethical problems of the German PR guild. The very first public rebuke the Council had to pronounce was addressed to the head of the supervisory board of a large German company. He had personally paid a large amount of money to a journalist for his interview with the magazine DER SPIEGEL in 1995. Since then the German PR Council has been monitoring the compliance with PR moral standards. I spoke with Prof. Dr. Lars Rademacher, the Chairman of the German PR Council (DRPR), about the German PR codes and their enforcement.
Conflicte etice în PR. Un dialog cu Conf. Univ. Dr. Raluca Mureșan, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu
- Miercuri, 01 Aprilie 2020 20:55 |
- Dana Oancea
Una dintre cele mai întâlnite categorii de dileme etice cu care se confruntă practica relațiilor publice este legată de problema loialităților și de dificultatea armonizării unor așteptări/interese divergente. Profesioniștii PR pot aprecia deseori drept dificilă găsirea unei soluții etice de armonizare a intereselor organizației cu cele ale publicurilor lor. Ce principii sau standarde etice pot orienta specialistul PR în luarea deciziei corecte? Răspunsul la această întrebare variază foarte mult în funcție de identitatea etică asumată de omul de PR – Raluca Mureșan, autor și conferențiar universitar la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
Mara Gojgar, Confident Communications: Lipsa de etică în PR este pe ‘persoană fizică’
- Luni, 30 Martie 2020 12:36 |
- Dana Oancea
Oamenii de PR trebuie să tempereze apetitul organizațiilor pentru a apărea cu orice preț în presă. Dacă nu au o știre, nu au o informație cu adevărat utilă, omul de PR trebuie să fie bariera de care acel document gol de informații nu trece. Astfel se evită aglomerarea jurnaliștilor cu chestiuni inutile – Mara Gojgar, Confident Communications, în dosarul PR România despre Etică în PR.
Oana Marinescu: Etica în comunicare înseamnă să dai importanță unui criteriu de evaluare care este legat de « cum » faci un lucru
- Miercuri, 25 Martie 2020 15:50 |
- Dana Oancea
Așa cum există un ecosistem în natură, există un ecosistem și în societate. Suntem toți interdependenți. Relațiile noastre sociale, discursul pe care îl avem, comportamentele si atitudinile noastre au un impact asupra celorlalți, iar apoi se întorc asupra noastră. Din păcate, unii nu înțeleg asta – Oana Marinescu, Managing Director OMA Vision, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
Prof. Dr. Dumitru Borțun: În lipsa unui sistem de valori etice în PR, putem vorbi de o ocupație, dar nu de o profesie
- Duminică, 22 Martie 2020 17:17 |
- PR Romania
Cred că viitorul PR-ului depinde de capacitatea breslei de a produce cât mai mulți profesioniști, adică specialiști în același timp și în aceeași măsură eficienți și morali - Dumitru Borțun, profesor la SNSPA și presedintele Juriului de Onoare al Asociației Române de Relații Publice (ARRP), în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.
Crenguța Roșu: Etica ar putea fi considerată unul din elefanții din încăperea PR
- Miercuri, 18 Martie 2020 19:38 |
- Dana Oancea
Îmi amintesc de o butadă “clientul este regele și presa mi-e stăpânul” și cred că punctează una dintre cele mai importante serii de posibile conflicte morale. De fapt, cred că arată și o posibilă soluție - și anume orientarea comună către interesul public, în primul rând – Crenguța Roșu, Managing Partner, DC Communication, în dezbaterea PR România despre „Etică în PR”.
Etica și Relațiile Publice
- Miercuri, 18 Martie 2020 11:26 |
- Dana Oancea
Prin natura sa, domeniul relațiilor publice acoperă atât comunicarea de afaceri cât și comunicarea de masă. Specialistul în PR se găsește prins într-un sistem complicat de relații care aduc cu sine interese, drepturi și responsabilități. În raporturile sale cu agenția ori clientul pentru care lucrează, cu instituția de presă, prin intermediul jurnalistului și a redacției care îi preiau mesajul, și, în sfârșit, cu publicul căruia i se adresează, omul de PR trebuie să echilibreze așteptările clientului cu cele ale publicului, fără a neglija interesele instituției mass media. Acest gen de comunicare atrage după sine tot spectrul de conflicte etice: diferențe de standarde profesionale, conflicte de norme și valori, conflicte de interese.
Deontologia nu are loc în programa facultăților de comunicare
- Miercuri, 08 Ianuarie 2020 11:18 |
- Dana Oancea
Profesorii și profesioniștii industriei de comunicare trag un semnal de alarmă și solicită Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) reintroducerea explicită a disciplinei Deontologie în rândul disciplinelor obligatorii și a disciplinei Legislație media/ Dreptul comunicării în rândul disciplinelor recomandate, pentru toate programele de comunicare publică din România.
Sînziana Focșa: Consistența în comunicare înseamnă o viziune clară pe termen lung, precum și investiții permanente
- Duminică, 14 Aprilie 2019 17:33 |
- Dana Oancea
Sînziana Focșa, Communications Strategist la Oxygen, are o experiență de 8 ani în agenții de comunicare și background în PR și Social Media. La Oxygen, agenția care a deschis în 2018 birou și în Cluj, Sînziana lucrează integrat cu echipele de creație, PR, digital, Social Media și video pentru a dezvolta campanii de new business și campanii pentru clienții agenției. Am stat de vorbă cu Sînziana despre consistență și simplificare în branding, despre ce înseamnă să construiești o cultură organizațională și despre rolul brandurilor în societate.
Paul Kasprovschi: Nu cred că avem încă o cultură profesională a empatiei profunde față de comunitate la nivel de masă critică
- Luni, 01 Aprilie 2019 20:07 |
- Dana Oancea
Un interviu despre consistență și simplificare în branding, despre ce înseamnă să construiești o cultură organizațională, despre valori-tapet vs comportamente și despre rolul brandurilor în societate.
Flavia Anghel: Un brand trebuie să fie „de treabă”, mereu
- Marți, 26 Martie 2019 16:35 |
- Dana Oancea
Flavia Anghel este CEO și Redactor-șef la Brandingmag. Pasiunea pentru branding și pentru marketingul editorial au adus-o rapid la conducerea jurnalului internațional Brandingmag și în postura de consultant pentru mari companii specializate în AI și marketing (precum Hypergiant sau Publicis.Sapient). În Romania, Flavia a adus primele evenimente dedicate cu adevărat brandingului: BrandingNITE și REBELS AND RULERS, din dorința de a demonstra cât de importantă este implicarea brandingului strategic la nivel de business, comunitate sau țară. Am discutat cu Flavia în speranța unui plus de înțelegere a rolului grupurilor cointeresate în procesele de relansare și conceptualizare a unui brand.
Sorin Trâncă: Companiile trebuie să înțeleagă că nu este corect să cumpărăm lucruri tot mai valoroase pe tot mai puțini bani
- Miercuri, 13 Martie 2019 11:49 |
- Dana Oancea
Într-o lume tot mai virtuală, tot mai aglomerată, și în care brandul contează peste 50% în decizia de cumpărare, un expert în branding trebuie să fie un om respectat, un specialist care să câștige cel puțin cât un avocat, fiindcă el poate crea un story cu tracțiune de vânzare pentru compania respectivă, creează valoare netă, contribuie cu cel puțin 20% la succesul afacerii în multe sectoare economice, spune Sorin Trâncă, Managing Partner la Friends\TBWA.
În ultimii 21 de ani, Sorin a lucrat la un proiect nou cam la fiecare trei zile. Crede că ceea ce dă măsura omului este calitatea ideilor sale. Și mai crede că faptele sunt mult mai importante decât vorbele, așa că încearcă să se concentreze asupra lucrurilor concrete. Îi plac oamenii și se surprinde adesea observându-i de la distanță, un lucru esențial pentru oricine lucrează în marketingul creativ. Un interviu despre consistență și simplificare în branding, despre ce înseamnă să construiești o cultură organizațională și despre valori vs comportamente.
Anca Rarău: Cultura organizațională este încă înțeleasă de mulți şefi de companii ca fiind setul de valori scrise pe perete
- Marți, 05 Martie 2019 10:20 |
- PR Romania
Anca Rarău are o experiență de peste 20 de ani în marketing strategic și operațional, poziționare de brand, customer experience, employer branding, research și PR. Înainte de a intra în consultanță, a deținut poziții de management în două dintre băncile de top din România - director marketing și comunicare la Banca Transilvania (9 ani), respectiv director marketing la BCR (5 ani), coordonând și lansând în piață branduri și proiecte de anvengură națională. În 2017, Anca Rarău intră în antreprenoriat, ca managing partner al SAB/ strategy+advisory+brandocracy. În 2018, Anca lansează BRANDOCRACY, un concept bazat pe metoda care abordează puterea brandului dintr-o perspectivă integrată.
Dochița Zenoveiov: O construcție care nu are integritate și bine în ea se va destrama mai devreme sau mai târziu
- Marți, 26 Februarie 2019 09:27 |
- Dana Oancea
Absolventă a unui MBA, Dochița Zenoveiov are o experiență de 20 de ani în branding și marketing la client și la agenție. Dochița a intuit rolul și importanța antreprenoriatului în România încă din 2011 lansând un program pentru antreprenorii autohtoni care își doreau creșterea brandului și a vizibilității acestuia. Astăzi, agenția de branding INOVEO pe care o conduce își continuă cu rezultate foarte bune poziționarea aleasă aducând servicii inovatoare. Astfel, pe lânga branding și rebranding, agenția marchează o noutate în 2019 prin serviciile de neurobranding pe care le oferă clienților săi. Am stat de vorbă cu Dochița în speranța unui plus de înțelegere a rolului grupurilor cointeresate în procesele de relansare și conceptualizare a unui brand.
Dialog, integritate și asigurarea unui sens al binelui în construcția de brand. De vorbă cu Adriana Liuțe, Storience
- Marți, 19 Februarie 2019 08:41 |
- Dana Oancea
Adriana Liuțe surprinde prin claritate, viziune şi abilitatea de a aduce probleme complexe într-un registru structurat și accesibil. Un interviu despre consistență și simplificare în branding, despre ce înseamnă să construiești o cultură organizațională, despre valori-tapet vs comportamente și despre rolul brandurilor în societate.
Adriana este Managing Partner și co-fondator al Storience, agenția de partea brandurilor bune. Cu o experiență de peste 15 ani în construit și reconstruit branduri, în marketing, comunicare internă, CSR, jurnalism de business și antreprenoriat, Adriana aduce o viziune holistică în proiectele în care se implică. Preocupată de împletirea brandingului cu sustenabilitatea, din 2018 Adriana a început un program de masterat în Resurse Sustenabile la University College London (UCL).
Costin Oane: Brandingul românesc are nevoie de credibilitate
- Luni, 11 Februarie 2019 19:31 |
- Dana Oancea
Întreg dialogul media în jurul acestei discipline e limitat la câteva idei puține care o păstrează captivă într-o etapă de copilărie: logo, slogan, website-uri și advertising. E ca un tânăr care nu vrea să se maturizeze pentru că vrea să mai copilărească puțin. (Costin Oane, BroHouse)