Aventura antreprenorilor români în căutarea PR-ului
- Luni, 01 Iulie 2013 22:00 |
- Raluca Mihalachioiu
Încă de la începuturile demersului meu antreprenorial din sfera relaţiilor publice m-am lovit cu o nesuferită periodicitate de “oameni de afaceri” români care au impresia că le ştiu pe toate. Ei ştiu cum stă treaba cu indicele la Bursă, ştiu de ce nu sunt medicamente în spitale, ştiu cum se schimbă mai bine şuruburile de la plăcuţa de la intrare şi, nu în ultimul rând, ştiu cum să-şi promoveze singuri companiile declarând sus şi tare ca ei nu au nevoie de o agenţie de PR.
Raluca Papanicoglu, Head of Communication TIFF: Punctul forte al TIFF şi al comunicării festivalului este selecţia de filme
- Duminică, 23 Iunie 2013 22:00 |
- Raluca Papanicoglu
Organizarea oricărui eveniment de amploare naţională presupune nu numai un efort managerial şi financiar, dar şi o adevărată provocare pentru strategia de comunicare. Festivalul Internaţional de Film Transilvania de anul acesta a însemnat 190 de filme din 53 de ţări şi aproape 400 de proiecţii care au adus peste 62.000 de spectatori plătitori. În cei doisprezece ani de existenţă, TIFF a devenit un brand recunoscut în România nu numai pentru calitatea programelor prezentate, ci şi pentru organizarea excelentă, atmosfera efervescentă şi multitudinea de evenimente, de la seminarii şi workshopuri până la concerte şi petreceri până în zori de zi.
Loredana Modoran, Editura ALL: Sunt cărţi pe care nu le promovăm în online, pentru că publicul lor nu este acolo
- Duminică, 16 Iunie 2013 20:49 |
- Loredana Modoran
“Internetul”, prin campaniile pe care le-am făcut - Donează citind, Cartea Călătoare, vALLuntar, ediţia I şi ediţia a II-a, ne-a oferit prilejul de a ne apropia de publicul nostru, de oamenii care citesc. Ne mândrim cu o comunitate de peste 400 de bloggeri şi cititori care vorbesc constant despre cărţile noastre, fac schimb de cărţi ALL şi, foarte important, ne oferă feedback. Sunt foarte multe lucruri frumoase care se pot face online în domeniul editorial, chiar şi fără bugete, trebuie doar să ai un pic de curaj.
Toate-s vechi şi nouă toate
- Miercuri, 05 Iunie 2013 19:45 |
- Tudor Daescu
Bucureştiul Optimist al lui Igu este o copiuţă. Se inspiră puternic din visele mele legate de acest oraş. Iar Cafeneaua Veche este parte a acestor vise.
Dialoguri necesare: mentorii din viaţa noastră. Oana Pellea – 51 de ani de mirări
- Marți, 28 Mai 2013 14:33 |
- Florina Baciu
Joi, 23 mai, a avut loc evenimentul în cadrul căruia Oana Pellea a vorbit despre mentorii pe care îi merităm, criza de modele, proiect ce face parte din seria ‚Dialoguri necesare’, organizat de revista Cariere.
Oana Ioniţă Năsui: Cultura şi arta nu ar trebui scrise cu literă mare
- Duminică, 26 Mai 2013 22:00 |
- Oana Ionita Nasui
Aşa cum se consideră normal să faci duş, să mănânci - baza piramidei, când zici "nu am mai fost şi noi la un film / hai la un film", dar dacă zici "nu am mai fost şi noi la un muzeu", sună aşa, high-level. Nici cultura, nici arta nu ar trebui să fie scrise cu literă mare, încă se mai face asta în România... tocmai datorită acestei ridicări pe soclu. Există şi problema aceasta a valorificării financiare, dacă vorbeşti de industrie sau bani în artă, zici că e blasfemie, sau vânzare culturală, pentru că artiştii sunt boemi etc. Nu văd de ce ar trebui să fie boemi. Sunt boemi pentru că nu au avut la şcoală cursul de „Economia artei”. (Oana Năsui)
De la Cenuşăreasa la Prinţesa Războinică
- Duminică, 12 Mai 2013 22:00 |
- Cristina Mihaila
Cândva, acum vreo 12-15 ani să zicem, una dintre principalele meniri ale PR-ului era de a fi „suport” pentru vânzări. Mai un eveniment cu casting de hostesse şi producţie de cadouri pentru invitaţi, mai nişte mape cu materiale de prezentare numai bune de dus la client, se ocupa ea „fata de la PR” de lucrurile de care alţii nu aveau timp sau/şi chef să se ocupe... Am văzut asta la începuturile carierei mele, un pic altfel decât ce învăţasem la şcoala de Comunicare şi Relaţii Publice – prima facultate de profil înfiinţată în România (şi singura la vremea aceea).
PR pentru antreprenoriat
- Marți, 26 Martie 2013 22:00 |
- Daniela Ghimpeţeanu
Am început o coală albă de hârtie digitală cu obiectivul de a vă determina ca, la finalul textului, să vreţi să ştiţi mai multe despre mine şi calităţile profesionale care mă recomandă drept un bun comunicator. Pentru un antreprenor, mai mult decât pentru alte tipuri de manageri sau lideri, esenţial este, ca la finalul unei perioade agreate cu agenţia de PR, să ştie că poate folosi pârghiile sau contextele create de consultanţii săi de comunicare pentru ca publicul target să fie curios să îi cunoască activitatea. Mai departe, munca de convingere stă la el/ea. Astăzi, hârtia digitală aleasă de mine este precum serviciul de PR pentru antreprenor. Iar dacă scriu convingător, majoritatea dintre dumneavoastră veţi vrea să aflaţi mai multe detalii despre mine.
Premise pentru PR în 2013
- Marți, 05 Martie 2013 22:00 |
- Octav Stefan
Continuând tendinţa din ultimii ani, în 2012 companiile au fost foarte atente la costuri şi investiţii, dar cu o experienţă mai mare în analiză şi evaluare, consolidată în anii de criză economică de până acum. În continuare, sumele alocate pentru advertising şi marketing au fost sub presiune, iar în acest context, activităţile de PR au avut parte de un plus de buget, investiţiile fiind semnificativ mici comparativ cu celelalte direcţii. PR-ul este evaluat, în continuare, că fiind una dintre direcţiile de investiţii în comunicare cu cel mai ridicat nivel al valorii generate raportat la valoarea investită.
Agenţiile de relaţii publice la apel. Retrospectiva 2012 – Perspective 2013
- Marți, 19 Februarie 2013 08:26 |
- Florina Baciu
The Holmes Report anunţa în 2012 că industria globală de PR a crescut cu 8% faţă de anul precedent, atingând pragul de 10 miliarde de dolari. Aceeaşi publicaţie făcea precizarea că business-ul cumulat generat de agenţiile mici, mijlocii şi independente l-a depăşit în indexul global pe cel raportat de agenţiile mari multinaţionale. Cert este că relaţiile publice au devenit un business semnificativ la nivel global cu un ritm de creştere mai rapid chiar şi decât cel al economiei globale per ansamblu.
GENPACT – OFFICE BRANDING. Activarea experienţei cu brandul
- Duminică, 17 Februarie 2013 22:00 |
- Raluca Vasile
Genpact este liderul european în servicii de reengineering şi business process management. Rebrandingul la nivel global din 2012 a venit din nevoia de a întări poziţia companiei în toate cele 12 locaţii din Europa, acolo unde Genpact este lider de necontestat al categoriei.
7 sfaturi pentru promovarea ONG-urilor online
- Duminică, 03 Februarie 2013 22:00 |
- Andrei Aronet
Mediul online e locul în care ONG-urile îşi pot găsi foarte uşor susţinători, dar nu e întotdeauna evident cum putem face pentru a trece de „implicare în promovarea cauzei X” şi a ajunge cu adevărat la „implicare în cauza X”. În ultimii ani, am încercat să înţeleg ce funcţionează şi ce nu, dincolo de lucrurile de bază legate de a fi prezent în online şi a comunica prin social media.
Confesiunile unui consultant de criză
- Luni, 10 Decembrie 2012 22:00 |
- Ana-Maria Diceanu
Acum doi ani anunţam înfiinţarea departamentului de crisis management în GMP PR. La momentul respectiv apăreau multe semne de întrebare pentru mine: o să pot să îmi las mobilul deschis toată noaptea; îmi permit să lucrez în weekend; am stomacul necesar să fac doar crisis management day in and day out?
Căutătorii de poveşti şi Piatra Preţioasă
- Luni, 03 Decembrie 2012 20:53 |
- Sabina Stirb
Poveştile sunt făcute să trăiască şi să fie povestite mai departe, iar oamenii sunt creaţi să le fie personaje. Pornind de la un adevăr atât de simplu s-a născut campania Căutătorii de poveşti. O călătorie care a început cu o idee, un vis şi cu poveşti de spus mai departe. Dacă cei care duc programul Biblionet în bibliotecile din România au venit cu visul, iar noi cu ideea, poveştile sunt ale bibliotecarilor şi ale românilor de peste tot, de la oraş şi până la sat. Şi undeva la mijloc, ne-am întâlnit cu toţii pentru a parcurge întreaga călătorie.
PR-ul, antreprenorii şi presiunea ROI-ului
- Luni, 26 Noiembrie 2012 22:00 |
- Mara Gojgar
Mi-am propus să încep o serie de articole despre ce înseamnă să comunici pentru antreprenori, pentru că aceste afaceri au o karmă aparte care cere o atenţie specială din partea unei agenţii de comunicare. Pentru un antreprenor, agenţia se rezumă la un om care înţelege afacerea şi devine parte din echipă. Antreprenorii te vor doar pentru ei.
ZF Digital 2012: Schimbările la minut din lumea tehnologiei
- Joi, 01 Noiembrie 2012 14:22 |
- Florina Baciu

Despre programul de telemedicină desfăşurat de SMURD, program fondat şi pus în aplicare cu ajutorul Vodafone, au vorbit Raed Arafat, fondatorul SMURD şi Inaki Berroeta, CEO, Vodafone România.
Advertising value?! Nu, mulţumesc!
- Luni, 29 Octombrie 2012 22:00 |
- Ana-Maria Diceanu
Trebuie să mărturisesc că în “copilaria” mea profesională foloseam advertising value equivalent (AVE) pentru a arata că banii investiţi în fee-ul de PR merită. Subliniam în acelaşi timp că PR-ul are o credibilitate mai mare decât un ad şi multiplicam costul de advertising aferent articolului cu 3, ajungând astfel la aşa numitul advertising value. Sunt agenţii care multiplică cu 8 sau chiar cu 13 pe considerentul credibilităţii.
În Bucureşti avem o privire deformată asupra PR-ului cultural din România
- Luni, 15 Octombrie 2012 18:11 |
- Miruna Meiroşu
Îmi doresc de ceva vreme să găsesc oameni pasionaţi de ceea ce fac, oameni pentru care jobul nu înseamnă doar locul unde stau 8 ore pe zi, ci une manière de vivre. Pe Miruna Meiroşu, PR la Editura Curtea Veche, o remarcasem de ceva vreme în mediul online, dar m-am hotărât să fac un interviu cu ea în timpul Salonului Internaţional de Carte Bookfest de anul acesta.
Intimitate 2.0... nivelul următor?
- Luni, 01 Octombrie 2012 22:00 |
- Cristiana Andrei
Vă mai aduceţi aminte de perioada în care puneam mâna pe telefon să sunăm pe cineva, nu să scriem un status pe Facebook sau să dăm un tweet atunci când păţeam ceva?
Despre cum o bere cu muşchi continuă să mobilezeze, de ani de zile, bărbaţii români!
- Luni, 20 August 2012 09:58 |
- Alexandra Ion
Se spune că, în spatele unui bărbat autentic, se află întotdeauna o femeie puternică. Povestea se aplică, evident, şi în cazul singurei organizaţii din România construită să lupte pentru drepturile bărbaţilor, şi anume Organizaţia Bărbaţilor din România Bergenbier, care a fost ajutată de o armată de femei bine „antrenate” în ascunzişurile şi în subtilităţile comunicării.
Florentina Loloiu: După zece ani, Gala Societăţii Civile a reuşit să creeze o identitate comună a sectorului ONG
- Miercuri, 25 Iulie 2012 08:15 |
- Florentina Loloiu
Deşi, am trecut prin şapte ediţii ale Galei, task-uri de genul actualizarea bazei de date, consultanţă pe perioada înscrierilor, înscrierile propriu-zise etc., dar mai ales prin intermediul site-ului galasocietatiicivile.ro – portal de ştiri al sectorului - mă ajută să menţin contactul permanent cu activitatea sectorului şi, implicit, cu reuşitele şi problematicile lui.