Remote PR: eficienţă nu doar la birou. Jurnal de agenţie Media Pozitiv

rares_petrisorTimp de mai mulţi ani, conferinţele de presă şi evenimentele organizate de fetele din departamentul de PR s-au suprapus constant cu deadline-urile din ce în ce mai strânse ale departamentului de creaţie, astfel încât telefoanele simultane, muzica clasică şi cea sud-americană concurau din ce în ce mai greu cu Metallica şi alte asemenea acorduri.


Spaţiul devenea din ce în ce mai strâmpt când începea perioada de internshipuri (de care altfel ne bucurăm de fiecare dată), şedinţele concomitente cu diferiţi clienţi şi parteneri, precum şi consultările din oficiu, la o cană de ceai verde sau cafea, după preferinţe.

În plus, printre clienţii agenţiei se numără câteva dintre cele mai importante companii din domeniul IT de la noi - Omnilogic, SDC, Siveco, ECDL, Epicor Scala Romania, Lexmark Romania - şi la nivel internaţional  - Novell, Check Point, Elo Digital - pentru care scrisesem deja zeci de materiale care se refereau şi la remote employees/ acces. Aşadar, am luat decizia în cunoştinţă de cauză. Fiecare lucrează după cum doreşte: de acasă, de la birou sau din orice altă parte. În fond, eficienţa nu se măsoară în numărul de ore state la birou sau în faţa calculatorului. Rezultatele sunt cele care contează.

Oricum, echipa de PR e “mobilă” prin definiţie şi obişnuită să lucreze în condiţii cât se poate de variate: de la sediile clienţilor, din maşină, în drum spre sediul unei televiziuni unde un client va participa la o emisiune, chiar din studio/ platou/ din mijlocul unei conferinţe sau, la nevoie, din vacanţă etc.

Atunci când e nevoie însă de o şedinţă de planificare strategică, de un brainstorming la care trebuie să participe şi creaţia şi PR-ul, ne vedem la sediu unde ne inpiră o cană de cafea bună, grădina interioară sau muzica avioanelor – de, Aeroportul Henri Coandă ne e vecin, semn că suntem mari iubitori şi de călătorii. În cazul şedinţelor mai mici sau a întâlnirilor cu jurnaliştii şi clienţii, apelăm cu încredere la Cafepedia de la Universitate, Coffee Store sau alte locuri cu cafea şi ceaiuri aromate.

Pe lângă pasiunea pentru comunicare, branding şi relaţii publice, pe noi, cei de la MP, ne leagă şi pasiunea pentru lectura de calitate – nu degeaba Humanitas Publishing Group ne e unul dintre clienţi - teatru, film şi tot ce ţine de bine şi frumos. Aşa s-a născut şi TheChronicle, revista noastră de cultură şi lifestyle. În plus, în conversaţii particulare şi, uneori, chiar şi în public (pe Facebook sau prin maşinile pe care le conducem), ne mărturisim admiraţia pentru BMW. Şi asta nu se datorează doar clientului Automobile Bavaria.

Mărturisim că avem o latură şi mai sensibilă şi încercăm, atât cât se poate, să facem bine, să ajutăm. Echipele de PR şi de creaţie au lucrat pentru UNICEF, Crucea Roşie, Fundaţia Principesa Margareta, SOS Satele Copiilor România, Fundaţia Blue Heron, Focus – Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual, Asociaţia No Abuse, Firebird – Primul spectacol de dans comunitar din România. 

Aşadar, expertiza noastră este cât se poate de variată: în IT, auto, organizaţii non-guvernamentale, dar şi instituţii non-bancare, avocatură, marketing politic şi electoral, comunicare instituţională. Background-ul diferit – jurnalism, filosofie, litere, psihologie, relaţii publice – face ca pentru fiecare proiect să avem o abordare complexă.

O zi obişnuită? Nu ştim nici când începe, nici când se termină. Telefonul este funcţional între 7:00 – 24:00, e-mail, Facebook, Twitter, The Chronicle – non-stop. Şi asta nu doar în timpul campaniilor electorale. Cu siguranţă însă fiecare zi are toate ingredientele să devină una interesantă: telefoane şi întâlniri cu jurnaliştii şi clienţii, şedinte şi brainstorming-uri pe e-mail, Messenger sau live, strategie de PR şi/sau de brand, concepte şi layout-uri, deadline-uri strânse, coaching şi training pentru mai tinerii noştri colegi, recenzii de cărţi, filme, spectacole de teatru sau dans. Pentru unii dintre noi, şi new business. La final, contează rezultatele: ne place şi ne bucurăm de ceea ce facem, iar clienţii au încredere în noi. Lucrăm împreună de mulţi ani pentru şi mai mulţi.