Opinia unui PR Millennials: Comunicarea Internă

Radu Rotaru 3Oamenii sunt cea mai valoroasă resursă pentru orice tip de organizație. Fară oameni specializați în profesia lor, educați și motivați din punct de vedere intelectual pentru a obține rezultate, o companie nu va reuși.

General managerii de corporații, dar și managerii de comunicare trebuie să înțeleagă nu doar că angajații sunt cei mai buni ambasadori ai brandului de companie, ci să-și privească angajații ca fiind principalii clienți. Totodată, general managerii ar trebui să își aducă aminte că adevărații colegi se distrează și în ședințe, pentru că vibe-ul organizațional interior trebuie să îți creeze sentimentul de apartenență, iar comunicarea internă este principala variabilă pentru supraviețuirea, longevitatea și sănătatea organizațională, de dezvoltarea ei depinde performanța organizațională.

Un manager de comunicare internă performat este acela care comunică ceea ce face și face ceea ce spune, acesta având un rol de facilator între deciziile top management-ului și restul organizației, iar strategia sa de comunicare trebuie să fie percepută de către ceilalți colegi ca fiind onestă și transparentă.

Companiile trebuie să arunce o privire și asupra tipologiei angajaților, mai ales la media de vârstă și a pasiunilor acestora pentru a reuși realizarea unei comunicări interne eficiente, iar interiorul unei organizații trebuie să reflecte pop-culture-ul societății actuale. Strategia de comunicare trebuie mulată pe vremurile actuale, în care eficiența unei comunicări strategice nu este reflectată de promovări sau beneficii financiare, ea devine eficentă și performantă atunci când reușește să ajute angajatul să creasă pe plan personal și spiritual. Mixul unor factorii motivatori precum: valența, expectanța și disponibilitatea, pot conduce la transformarea motivației extrinseci în motivație intrinsecă, iar acest downshifting înseamnă a educa angajatul să profite în mod inteligent de timpul său, astfel încât să își păstreze și să-și dezvolte permanent identitatea personală și ambițiile. Pe scurt: a crea valoare personală angajatului.

Specialiștii de comunicare nu trebuie să privească în urmă și să adapteze strategii de comunicare internă clasice (intranet, mail, panou info, etc), ci trebuie să caute mereu ,,what’s next”, iar digitalul este deja ,,what’s now”. Comunicare internă trebuie să fie evolutivă, să nu favorizeze rutină, ci inovația prin provocări, prin coordonare și armonizare. Compania trebuie sa devină acel loc din care să îți pară rău că te pensionezi, iar managerul de comunicare internă să nu mai fie perceput ca un stres manager, ci ca un People Manager.


 

Radu Rotaru este absolvent de filosofia comunicării și masterand în PR&Comunicare, câștigător a trei premii Junior PR Award în 2011, 2012 și 2015, Global Affiliate Membership al Institutului Britanic de Comunicare și PR Coordinator al IAA Young Professionals România.