Despre cum evoluția tehnologiei setează tendințele din comunicare

Alex MihaiÎn puținul timp de când activez în domeniu am reușit să surprind diverse aspecte care reprezintă trend-uri internaționale și care sunt preluate și de către specialiștii de la noi. În prezent, ne aliniem tot mai mult la standardele internaționale din industrie, iar ultima tendință este analiza. Tot mai multe companii dedică timp și resurse financiare pentru research și sunt interesate de impactul real pe care l-a avut o campanie.

Mobile goes wild

Din punctul meu de vedere, trend-ul care se detașează clar de celelalte și are într-adevăr un impact imediat asupra comunicării este impus de popularitatea telefonului mobil. Smartphone-ul  este atât de înrădăcinat în viața noastră, datorită confortului oferit de rapiditatea și simplitatea lui, reprezentând calea cea mai ușoară prin care poți ajunge la consumator.

Prin intermediul smartphone-ului am ajuns să transmitem mesaje exacte și personalizate publicului nostru țintă. Acest device, împreună cu toate platformele de social-media, în special Facebook și Twitter, însumează informații esențiale pentru și despre noi. Ne ajută în a ne cunoaşte mult mai bine publicurile și în a le înțelege nevoile și dorințele și ne apropie de consumatori mai tare ca niciodată.

Profesioniștii în relații publice văd în asta o provocare și trebuie să țină pasul cu acest mediu care evoluează rapid. Universul social media este în continuă  expansiune, în ultimii doi ani de zile influența lui a crescut de 30 de ori, conform unui studiu pe care l-am descoperit recent.

Good deeds might get misunderstood

Marea problemă a comunicatorilor activi în mediul digital este aceea a crizelor ce pot izbucni aproape oricând și care devin virale. O informație este diseminată astăzi mult mai repede decât acum 40 de ani, iar în social media, oricât de mult research ai face și oricâte insight-uri ai interpreta, este foarte ușor să îți scape lucrurile de sub control, pentru că totul este interpretabil. Astfel, specialiștii au ajuns să fie mereu în alertă, urmărind cu mare interes evoluția relației companie-publicuri pe platformele social-media, mai ales în condițiile în care cererea pentru serviciile digitale este în creștere.

New trends for new generations

Era digitală  vestește noi trend-uri, despre care unii spun că ar putea dura generații și care impun o schimbare în modul în care operează entitățile din industriile conexe comunicării. Este tot mai evident faptul că viitorul constă în integrarea deplină a tuturor disciplinelor de comunicare, de la PR, la marketing și publicitate. Liniile de demarcație dintre ele au început să se dizolve deja, iar acest lucru ar trebui privit și din perspectiva evoluției rapide a tehnologiei. Ne putem aștepta la o comunicare integrată, tocmai pentru a ține pasul.

Se observă deja cum comunicatorii încep să devină tehniceni; specialiștii vor fi nevoiți să înțeleagă modul în care funcționează platformele de socializare, cum să folosească insight-urile în cercetarea lor pre și post campanie, cum să utilizeze sistemele de măsurare a impactului actului comunicațional, dar și managementul reputației online. În vâltoarea trend-urilor, agenția este mediul propice pentru a cunoaște proprietatea termenilor, responsabilitatea actului comunicaţional, ce înseamnă raportarea realistă a unei idei de campanii, fie ea tradițională sau cu dezvoltare în zona digitală.


Alex este student în anul 1 la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, iar înainte de asta a fost director al Palatului Copiilor Iași, membru în ansambluri de dansuri, voluntar la Crucea Roșie, membru la Centrul de Excelență. A fost acceptat cu bursă la un program de Summer School în Spania, Coruna, în domeniul Political Science. Este intern la 2activePR, o agenție de comunicare cu o expertiză de peste 14 ani, afiliată din 2009 la rețeaua globală FleishmanHillard.


 

Copyright PR Romania. Toate drepturile rezervate