Programa universitară în PR: caracteristici comune la nivel global, variaţii „locale”

prhistoryPR-ul este predat peste tot drept o funcţie strategică de management. Studiul multi-anual realizat de Global Alliance asupra programei universitare în domeniul relaţiilor publice a constatat „asemănări izbitoare” şi variaţiile complementare conturate prin prisma istoriei, politicii, economiei şi valorilor sociale specifice fiecărei ţări.


O constatare fundamentală este că „relaţiile publice sunt predate peste tot drept o funcţie strategică de management menită să construiască relaţii între organizaţii şi publicuri”, conform spuselor lui Elizabeth L. Toth Ph.D., Preşedinte ale Catedrei de Comunicare a Universităţii din Maryland şi principalul cercetător în cadrul acestui studiu.

În comparaţie cu alte studii importante realizare anterior, noua cercetare a extins aria de acoperire geografică şi a pus accentul pe analiza în profunzime a discursului calitativ ca bază a concluziilor trase (urmează să fie realizată o continuare a cercetării).

Studiul global a demarat cu analiza a 218 pagini de web ale unor instituţii din 39 de ţări de pe cinci continente. Pe baza acestei analize, cercetătorii au realizat interviuri detaliate cu profesorii din domeniul relaţiilor publice din douăzeci dintre aceste ţări.

Iniţiată de Global Alliance în anul 2007, cercetarea a fost finanţată de Public Relations Society of America Foundation şi a fost coordonată de Commission on Public Relations Education.


Sursa:
http://www.globalalliancepr.org/content/1/498/curriculum-research-reveals-global-commonalities-local-variations/