29032024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari BP foloseşte social media pentru limitarea daunelor

BP foloseşte social media pentru limitarea daunelor

Pin It

bpDe curând am scris despre cum o pagină Facebook poate deveni o capcană pentru companii. Ceea ce se întâmplă pe pagină nu poate fi controlat aproape deloc, cum a trebuit să afle Nestlé după o campanie Greenpeace.

În comparaţie cu acestea, BP tocmai ne arată cum social media pot fi folosite cu talent: după dezastrul Deepwater-Horizon, compania şi-a făcut imediat o pagină pe Facebook. Toate informaţiile noi legate de starea lucrurilor sunt publicate mai întâi pe FB şi Twitter.


Astfel, sunt mai rapizi decât printr-un comunicat de presă, acesta nefiind probabil motivul principal pentru această procedură. Pentru că, chiar dacă informaţiile publicate pe Facebook sunt aceleaşi ca şi în comunicatul de presă, BP lasă astfel impresia că se adresează direct celor afectaţi. Asta este destul de deştept, pentru că un mesaj se compune în final numai din 20 la sută conţinut şi din 80 la sută abordare şi melodie.
În plus, BP le-o ia astfel înainte activiştilor de mediu, care, cu o probabilitate vecină cu siguranţa, ar deschide pagini anti-BP pe Facebook. Prin faptul că BP le oferă celor interesaţi o platformă proprie, firma minimizează daunele aduse imaginii.


În plus, BP fentează astfel mediile clasice. Informaţiile diseminate ajung direct la cititori şi nu mai sunt filtrate de jurnalişti critici, care ar putea pune întrebări răutăcioase şi ar putea astfel schimba spin-ul.


Notă: Cea mai bună comunicare în social media nu mai este, bineînţeles, de nici un folos, dacă CEO-ul BP,  Tony Hayward, susţine în public scuze penibile:
„Golful Mexicul este un ocean foarte mare. Cantitatea de ulei pe care noi am vărsat-o în el este mică în comparaţie cu volumul total de apă.”


Sursa: Reuters

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP