-
26 August 2009 |
-
Adina Tudor
Sondajul „Harnessing the Power of Blogs” sponsorizat de compania BuzzLogic şi implementat de către JupiterResearch pe un număr de peste 2000 de respondenţi online din Statele Unite a avut ca scop descoperirea modificărilor de comportamnt care vizează legătura dintre bloguri şi consum, ce influenţă au blogurile asupra deciziilor de cumpărare şi influenţa generală a blougurilor asupra comportamentului de achiziţie.
Rezultatele indică faptul că cititorii de bloguri (definiţi drept consumatori care citesc un blog mai des de o dată pe lună) folosesc cel mai des blogurile drept instrument online pentru a găsi conţinut pe alte bloguri, această metodă fiind folosită mai des decât căutarea generală pe Web. Cu o creştere de 300% a citirii blogurilor în ultimii patru ani, studiul confirmă de asemenea faptul că cititorii de bloguri sunt extrem de influenţaţi de conţinutul blogurilor atunci când iau o decizie de achiziţie.
Alte rezultate ale studiului:• Cititorii nu se folosesc atât de adesea de funcţia de căutare pentru a găsi bloguri noi: conform studiului, unul din cinci foloseşte link-urile de pe bloguri pentru a găsi bloguri noi (38% folosesc link-urile, în timp ce 34% dintre cititori se folosesc de funcţia de căutare pe Web);
• Link-urile sunt de încredere: 39% dintre respondenţi declară că un link de pe un blog are acelaşi impact ca o recomandare făcută de o persoană de încredere;
• 50% dintre cititori consideră că blogurile sunt utile pentru obţinerea informaţiilor în vederea achiziţiei;
• Când vor să facă o achiziţie, cititorii au mai multă încredere în conţinutul relevant găsit pe bloguri decât cel descoperit pe site-uri de reţele sociale;
• Dintre respondenţii care consideră blogurile utile pentru luarea deciziei de cumpărare, 56% au declarat că blogurile de nişă şi cele specializate au reprezentat sursa de bază;
• 31% dintre respondenţi s-au folosit de informaţiile găsite pe bloguri pentru a achiziţiona produse legate de tehnologie; 15% pentru produse din sfera media şi divertisment, 14% pentru jocuri/jucării şi/sau produse sportive, 10% pentru produse din domeniul sănătăţii;
• În ceea ce priveşte etapele procesului de achiziţie, 21% dintre cititori sunt influenţaţi de bloguri atunci când se decid asupra unui produs sau serviciu, 19% când îşi fac o selecţie a alegerilor, 19% pentru a primi sfaturi şi răspunsuri, 17% pentru a descoperi produse şi servicii, 14% pentru a se asigura că este bine ce fac, 13% sunt inspiraţi să facă o achiziţie, iar 7% sunt determinaţi să achiziţioneze un anumit produs.
Mai multe detalii la:
http://news.prnewswire.com/DisplayReleaseContent.aspx?ACCT=104&STORY=/www/story/10-28-2008/0004912750&EDATE=