22052017

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Instrumentele avansate de analiză date generează companiilor creşteri de două cifre, conform studiului EY şi Forbes Insights

Instrumentele avansate de analiză date generează companiilor creşteri de două cifre, conform studiului EY şi Forbes Insights

Carmen Adamescu

Aproape două treimi din companiile cu strategii bine definite de utilizare a instrumentelor avansate de analiză date raportează marje operaţionale şi venituri în creştere cu 15% sau mai mult, conform unui raport elaborat de Forbes Insights în colaborare cu EY.

Raportul  Data & Advanced Analytics: High Stakes, High Rewards arată că organizaţiile care dispun de o strategie de analiză de date bine stabilită, aflată în centrul strategiei de business, consideră că abilitatea companiei lor de a interpreta şi de a extrage informaţii din date reprezintă un avantaj competitiv pentru companie.

66% dintre aceste organizaţii au obţinut o creștere a veniturilor de 15% sau mai mare, în timp ce 63% au raportat o creștere a marjelor operaţionale de 15% sau mai mult în 2016. În plus, 60% din aceste companii au declarat că şi-au îmbunătăţit şi profilul de risc.

Având în vedere randamente de asemenea calibru, o strategie de prelucrare şi analiză inteligentă a datelor se dovedeşte atât eficientă, cât şi necesară pentru organizaţiile globale.

În următorii doi ani, peste jumătate din decidenţii din companiile globale care au participat la studiu intenţionează să investească cel puţin 10 milioane USD în instrumente avansate de analiză date.

Carmen Adamescu, Partener, IT Advisory Services, EY România spune:
"Organizaţiile tradiţionale axate pe procese sunt acum puternic afectate de noua eră digitală a afacerilor, în care datele au devenit un activ strategic. Companiile au trecut de la proiecte-pilot experimentate în diverse unități de business sau țări, la folosirea datelor şi a instrumentelor avansate de analiză la nivelul întregii companii, de-a lungul lanțului valoric, pentru a reorganiza procesele de business astfel încât să răspundă cât mai agil cerintelor clienților. În același timp, pentru a identifica oportunităţi și a veni în întâmpinarea unor nevoi viitoare care să le asigure avantajul competitiv. Tehnologiile de analiză a datelor ajută companiile să fie mai eficiente în prezent și să se pregătească pentru solicitările de mâine sau chiar să le genereze."

Studiul derulat în rândul a 1500 de directori generali din companii cu venituri anuale de cel puţin 500 milioane USD, a fost proiectat pentru a obţine o evaluare matură a gradului de proactivitate cu care companiile aplică analiza inteligentă a datelor în întreaga gamă de operaţiuni asociate desfăşurării afacerilor. Pe baza scorurilor de evaluare a maturităţii, China îşi menţine primul loc în ierarhie, în vreme ce Statele Unite ocupă locul al doilea, urcând trei locuri faţă de evaluarea anterioară. Marea Britanie se menţine pe poziţia a treia.

În ceea ce privește clasamentul pe industrii, telecomunicaţiile ocupă primul loc, în timp ce produsele de larg consum şi retail-ul au coborât pe locul zece, după ce au ocupat locul cinci în 2015. În acest an, tehnologia se clasează pe locul al doilea, urmată de producţie, locul al treilea. În zona tehnologiilor emergente, organizaţiile din fruntea ierarhiei folosesc modelarea predictivă (67%), inteligenţa artificială (53%) şi automatizarea robotizată a proceselor (43%).

Într-un studiu similar derulat anul trecut de EY şi Forbes Insights, doar 16% dintre respondenţi au implementat o strategie de tip analytics care să furnizeze informaţii relevante departamentelor de business precum cel de resurse umane, financiar şi supply chain, faţă de 23% din acest an. Deci există un oarecare progres, pe de o parte, dar multe lucruri de făcut, pe de alta.

Studiul din acest an arată, pe mai departe, nevoia de concentrare serioasă pe oamenii care aplică instrumentele de analiză date, care iau decizii şi care schimbă procesele de afaceri în organizaţii. 41% dintre organizaţii încă duc lipsa unei colaborări eficiente între echipa IT, cea de analiză inteligentă şi procesare date şi cea responsabilă cu derularea afacerii.


 

Despre studiu
Studiul are la bază un sondaj derulat de Forbes Insights în rândul a 1518 de executivi, în perioada august-septembrie 2016. 34% dintre respondenţi provin din regiunea Asia-Pacific, 34% din cele două Americi şi 32% din regiunea EMEIA. Respondenţii sunt executivi de top, iar 25% dintre ei sunt directori generali sau preşedinţi de organizaţii. Industriile reprezentate includ tehnologia, energia, industria farmaceutica, sănătatea, serviciile financiare, producţia, produsele de larg consum şi sectorul public. Companiile respective au înregistrat venituri anuale de cel puţin 500 milioane USD, iar 21% dintre ele au înregistrat venituri mai mari de 50 miliarde USD.

Pentru a diferenţia organizaţiile cele mai avansate de cele mai puţin avansate, raportul organizează informațiile descoperite pe categorii, pentru a scoate în evidență cele mai importante concluzii și diferențele între sectoare industriale, regiuni geografice şi departamente. De asemenea, furnizează o ierarhie de maturitate pe patru niveluri, prezentând tendinţe în rândul organizaţiilor respondente, clasificate drept Leading, Challenging, Developing şi Lagging.
    
Despre EY România
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 230.000 de angajaţi în peste 700 de birouri din 150 de ţări şi venituri de aproximativ 29,6 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2016. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunităţile din întreaga lume. În România, EY este unul dintre liderii de pe piaţa serviciilor profesionale încă de la înfiinţare, în anul 1992. Cei peste 700 de angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi şi Chişinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an în luna iunie la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year.

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua      dccom LOGO nou site