Superbrands România anunță Top 15 branduri lider pentru 2015

Top15Superbrands 2015

Superbrands România a încheiat faza de jurizare și cercetare de piață, ca prima etapă în ediția 2015, aflată acum în plină derulare. Aproximativ 300 de branduri din 48 de categorii de produse și servicii s-au calificat pentru statutul de Superbrand în România, în cadrul ediției a 7-a a programului Superbrands.

Procter & Gamble este compania care a oferit primele două branduri în topul celor 15 branduri  lider în Superbrands Romania 2015. Ariel urcă patru locuri față de clasamentul de anul trecut și detronează Pampers, un alt brand reputabil al P&G, care anul acesta se clasează pe locul 2. Ariel și Pampers sunt două dintre cele 10 branduri P&G eligibile pentru Statutul de Superbrands în ediția curentă. Banca Translivania este brandul românesc care se clasează anul acesta între primele cinci  cele mai admirate și apreciate branduri din România, și este liderul segmentului financiar-bancar în studiul Superbrands România 2015, urmat de BRD, pe locul 10 în Top Superbrands Romania 2015. Dintre brandurile care și-au menținut prezența în top 15 Superbrands Romania anul acesta sunt: Mercedes-Benz, Gillette, Facebook, Dr. Oetker.   

În ansamblu, topul celor 15 branduri lider în programul Superbrands pe 2015 include: Ariel, Pampers, Mercedes-Benz, Banca Transilvania, Gillette, Facebook, Dr. Oetker, Persil, Milka, BRD Groupe Societe Generale, BMW, H&M, Dedeman, eMAG, Coca Cola.

Studiul Superbrands, desfășurat la nivel național cu sprijinul Ipsos, a identificat o serie de tendințe, provocări și oportunități ale pieței din România, în acest moment, printre care:

Schimbarea de comportament de consum în favoarea priorităților

Comportamentul consumatorilor s-a schimbat dramatic ca urmare a recesiunii pe care o traversăm în ultimii ani, iar prioritățile de cumpărare reflectă atmosfera de incertitudine economică. Atenția este îndreptată acum spre a răspunde necesarului familiei și agendei zilnice. Menținerea în top, în ultimii ani, a brandurilor din sectorul produselor de consum, precum Ariel, Pampers, Gilette, Dr. Oetker, Persil, Milka, H&M si Coca Cola, confirmă preferința consumatorilor pentru branduri de produse de consum. Astfel, în 2015, cele mai bine reprezentate categorii economice în lista brandurilor validate de Superbrands în România sunt: produse de îngrijire personală, produse lactate, dulciuri, produse farmaceutice, electronice și electrocasnice, tehnologii, îmbrăcăminte, băuturi. Printre categoriile economice cel mai slab reprezentate în lista de branduri cu statut Superbrand sunt industria de petrol și gaze, industria ospitalieră și travel, respectiv  mobilier.  

Trendul digital schimbă peisajul de retail din România și educă românii pentru un nou tip de experiență în relația cu brandurile

Jucătorii online se uită cu tot mai mare interes la colonizarea unor noi categorii de afaceri, astfel încât comerțul online continuă să schimbe peisajul de retail din România. Brandurile din sectorul e-commerce construiesc o nouă realitate pentru consumatorul român, oferind consumatorilor experiențe mult mai apropiate și personalizate în relația cu brandurile. Acest trend din ce in ce mai vizibil în România a propulsat în Top 15 Superbrands, branduri precum H&M prin lansarea posibilității de cumpărare online, eMag, celebrul jucător român și inițiator al Black Friday în România, sau Dedeman, devenit deja „the household name” în sectorul Do-It-Yourself din România.

Tradiția, la nivelul următor:  inovația este miza strategică a brandurilor cu istorie

Ca și în anii trecuți, studiul Superbrands certifică aprecierea românilor pentru branduri tradiționale cu excelentă reputație, branduri aspiraționale care vorbesc despre înaltă calitate și respect față de consumator. Mercedes-Benz si BMW se numără printre brandurile cu tradiție, care au înțeles și s-au adaptat perfect tendințelor economice bazate de experiența personalizată cu consumatorul. Inovația este unul dintre atributele principale pe care românii le asociază cu statutul de Superbrand în România. Atenția consumatorilor pentru inovație este exprimată în cadrul Superbrands România 2015 prin numărul crescut de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand 2015 în România din categoriile de produsele electronice, industria auto și de înaltă tehnologie.

Rezultatele finale ale cercetării Superbrands în România reflectă opțiunile consumatorilor români pentru cele 300 de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand în România în 2015. Rezultatele studiului confirmă faptul că românii sunt gata să susțină branduri care îi inspiră, care îi fac fericiți și le sunt alături în viața cotidiană, branduri care le conferă respect și comunicare autentică.
 
În linie cu această tendință, printre brandurile românești apreciate de români ca fiind Superbrands sunt: Banca Transilvania, BRD, Dedeman, eMAG, Borsec, Catena, Dona, Napolact, PRO TV, Timișoreana, Poiana, Flanco, Radio Zu. Brandurile românești reprezintă aproximativ 28% dintre brandurile validate Superbrand 2015 în Romțnia, o nouă performanță pentru creativitatea românească.

La fel ca și în ediția precendentă, studiul Superbrands 2015 aduce și o interpretare a rezultatelor din perspectiva culturală, în plus față de validarea mărcilor care se califică pentru statutul de Superbrand. Principalele dimensiuni care influențează modul în care românii percep performanța unui brand sunt: încredere, leadership, dinamism, aceste ultime două fiind specifice. Leadership-ul reprezintă principala caracteristică diferențiatoare pentru mărci, românii fiind o cultură în permanentă căutare de modele de succes, inspiraționale, iar dinamismul este elementul de noutate la nivel cultural – românii apreciind mărcile care au curajul să inoveze și să progreseze.


 

Despre studiu: Lista brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand a fost obținută în baza metodologiei internaționale Superbrands care cuprinde două etape importante. În prima etapă, Consiliul Superbrands, alcătuit din 24 de specialiști în management, marketing, comunicare și branding, a asigurat selecția calitativă a listei de branduri, evaluând 1,546 de branduri din 54 de categorii. Criteriile luate în considerare în procesul de selecție au fost calitate, încredere și diferențiere pe piață. În urma acestei selecții, 593 de branduri calificate au fost incluse în cercetarea de piață, realizată de către Superbrands România cu sprijinul Ipsos, pe un eșantion reprezentativ de 1.500 de consumatori români, la nivel urban. Lista completă a brandurilor desemnate ca eligibile pentru statutul de Superbrand în România, în 2015, va fi prezentată în cartea Superbrands pentru România, ediția a 7-a.

Despre Superbrands: Superbrands desfășoară în prezent programe pentru 2015 în peste 80 de piețe ale lumii printre care Australia, Austria, Brazilia, Cehia, China, Coreea, Egipt, Germania, Grecia, Guatemala, India, Iordania, Israel, Japonia, Marea Britanie, Polonia, Portugalia, Serbia, Singapore, Slovacia, Sania, SUA, Turcia, Ungaria. Organizația internațională Superbrands operează în peste 150 de țări ale lumii, stimulând în mod proactiv, de peste 20 de ani, dezvoltarea piețelor locale prin programe specializate de branding și prin publicarea volumelor Superbrands care omagiază performanța brandurilor și reputația acestora în relația cu piața, câștigând respectul și încrederea consumatorilor. Mai multe informații: http://www.superbrands.com

Despre Superbrands România: Intrată și în România în 2005, prin agenția de comunicare strategică și relații publice BDR Associates, organizația Superbrands dezvoltă programe dedícate pieței românești și culturii de branding locale. Programele derulate până acum, care includ patru ediții Consumer Superbrands (2006, 2010, 2012, 2013) și două ediții Business Superbrands (2007 și 2008), au oferit peste 200 de modele de success în branding și comunicare. Programele Superbrands în România au reunit aproape 120 de specialiști și profesioniști în management, marketing, comunicare, branding și alte domenii. Mai mult informații despre programul Superbrands România sunt disponibile pe http://www.superbrands.com/ro.
 
Despre BDR Associates: Agenţia de comunicare strategică şi relaţii publice BDR Associateseste afiliatul exclusiv în România al Hill + Knowlton Strategies, parte a WPP, unul dintre cele mai mari grupuri internaţionale de comunicare din lume. Fondată în 1995, BDR Associates a oferit  de-a lungul timpului asistenţă profesionistă în domeniul comunicării strategice şi al relaţiilor publice pentru sute de clienţi, printre aceştia aflându-se importante companii multinaţionale si naţionale, instiţutii oficiale, organisme internaţionale, asociaţii sau agenţii non-guvernamentale din România sau Republica Moldova. BDR este prima agenţie românească de profil care şi-a deschis o reprezentanţă în străinătate, în Republica Moldova, în anul 2002. În 2005, BDR Associates a devenit partenerul desemnat de către Organizaţia Internaţională Superbrands pentru implementarea programelor Superbrands în România şi pentru publicarea cărţilor Superbrands. De asemenea, BDR este prima agenţie de PR din România care a câştigat, în 2006, premiul de înaltă reputaţie Sabre for Best Practice in Central-Eastern Europe. Compania a dezvoltat proiecte de comunicare şi pe alte pieţe, precum Georgia, Serbia, Azerbaidjan şi Croaţia. Din 2007, BDR Associates este partener al CEC Government Relations în dezvoltarea proiectelor de Public Affairs în România şi în EU, asigurând asistenţă de înalt calibru unor mari companii internaţionale în domenii precum energie, non-cash payments, fonduri globale de investiţii, transport şi curierat, alte domenii prioritare. BDR Associates propune o echipă de profesionişti de înaltă ţinută etică, profesionalismul şi integritatea fiind valorile de căpătâi ale agenţiei în livrarea rezultatelor măsurabile către clienţii locali şi internaţionali.

Despre Ipsos Research România: Ipsos Research Romania este parte a grupului francez Ipsos - locul 3 global intre companiile specializate in cercetare de marketing. Compania ofera partenerilor sai solutii complete de cercetare, bazate pe o varietate larga de metodologii. Masurarea inovatiei, testarea comunicarii in vederea cresterii eficientei campaniilor offline sau online, segmentarea consumatorilor dintr-o multitudine de piete si categorii, consultanta cu privire la strategia marcilor si a cumparatorilor sunt doar cateva din serviciile pe care Ipsos Research le ofera in Romania. Companiile de top carora Ipsos le acorda consultanta provin din industrii precum: FMCG, farmaceutica, financiar-bancara, telecomunicatii si servicii.  Mai mult detalii despre Ipsos Research Romania sunt disponibile accesand http://www.ipsos.com.ro