17102019

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari STUDIU: 3 din 5 români nu vor să lucreze pentru companii cu o reputație proastă

STUDIU: 3 din 5 români nu vor să lucreze pentru companii cu o reputație proastă

Pin It

Infografic studiu Rogalski Damaschin

Peste trei sferturi dintre români consideră că reputația unei companii este importantă atunci când își caută un loc de muncă, în timp ce 1 din 4 români este de părere că lipsa transparenței în interiorul companiei, dar și lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei și al angajaților deteriorează puternic relația dintre angajat și management. Mai mult, în situații critice, precum angajatori suspectați de evaziune fiscală, 37% dintre respondenți ar solicita clarificări oficiale angajatorului, iar 16% ar denunța acest comportament autorităților statului.

Acestea sunt doar o parte dintre concluziile studiului „Importanța reputației companiilor în relație cu angajații”, dat publicității astăzi de Rogalski Damaschin Public Relations în cadrul Timișoara Business Days, eveniment ce adună la start peste 100 de speakeri și 1000 de participanți care vor dezbate performanța în afaceri.

Românii preferă să lucreze pentru companii ale căror practici de afaceri sunt apreciate

72% dintre angajații care au participat la studiu consideră că reputația companiei este relevantă atunci când își caută un nou loc de muncă. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucrează cunoscuților, în timp ce 25% s-au abținut să recomande cuiva locul de muncă actual. Un rezultat surprinzător este că majoritatea celor chestionați ar prefera să lucreze pentru o companie care plătește mai puțin decât media pieței, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate și societate, în timp ce doar 36% au declarat că ar vrea să muncească pentru un angajator care plătește mai mult decât media pieței, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate. Angajații români preferă să lucreze pentru companii în care profesionalismul, respectul, egalitatea de șanse și diversitatea, onestitatea și transparența sunt valori de bază.

Angajații nu se tem să denunțe eventuale practici ilegale ale companiilor

Puși în fața unei situații controversate precum suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator, cei mai mulți români ar solicita explicații oficiale care să clarifice situația, în timp ce 21% declară că ar începe să-și caute un alt loc de muncă. 16% ar avea curajul să denunțe aceste suspiciuni autorităților statului, iar un procent mai mic, de 5%, și-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament.

Reputația proastă a companiilor, motiv de demisie

În ultimele 6 luni, unu din doi români și-a căutat un loc de muncă sau a fost invitat de un potențial angajator la un interviu. Principalele motive pentru părăsirea actualului loc de muncă sunt dorința de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evoluții în carieră și reputația proastă a actualului angajator în rândul angajaților. Pe de altă parte, românii ar rămâne la actualul loc de muncă dacă s-ar simți valorizați, în siguranță și în cazul în care compania ar avea o reputație mai bună.

Comunicarea bună cu superiorul, mai importantă decât banii

Pentru jumătate dintre cei chestionați lipsa comunicării oneste cu superiorul direct reprezintă un motiv clar de deteriorare a relației cu angajatorul, motiv chiar mai important decât pachetul salarial, care este considerat un motiv de conflict pentru 48% dintre respondenți. Pe următoarele locuri se află presiunea foarte mare venită din partea superiorilor – 37%, lipsa transparenței în interiorul companiei – 34%, și lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei și al angajaților.

Angajații români așteaptă integritate și responsabilitate

Cele mai mari așteptări ale angajaților români se îndreaptă către dovezi de integritate și responsabilitate din partea angajatorului, dar și ca oamenii să se simtă inspirați de liderul companiei. Motivarea angajaților în a-și depăși limitele și crearea unui mediu favorabil dezvoltării personale și profesionale reprezintă așteptări pentru 50% dintre români.

Studiul „Importanța reputației companiilor în relație cu angajații” a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations în parteneriat cu platforma de sondare a opiniei publice www.ivox.ro, pe un public între 18 și peste 55 de ani, din mediul urban, majoritatea având educație superioară și venituri cuprinse între 1000 și 3000 de lei.



Rogalski Damaschin Public Relations susține că este posibil ca prin comunicare întreaga comunitate să evolueze, într-o perioadă în care consumatorii au așteptări din ce în ce mai mari de la branduri, companii şi lideri. Misiunea agenţiei este să creeze un impact social și economic pozitiv, prin idei care inspiră schimbarea în bine. Astfel, agenția promovează în practica şi limbajul curent al PR-ului conceptul de “good advocacy”, care desemnează o comunicare militantă, onestă și creativă, de natură să genereze conținut valoros și rezultate pozitive atât pentru companii, cât şi pentru consumatori.  Agenţia se structurează în două arii de specialitate: consumer PR, coordonată de Alina Damaschin, în calitate de Creative Leader, şi corporate PR, divizie coordonată de Eliza Rogalski, în calitate de Strategy Leader.

Pin It

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black