Curiozităţi de la RoNewMedia 6.0

ronewmedia3 zile pline la RoNewMedia, într-o locaţie pe măsură (Biblioteca Naţională proaspăt inaugurată), eveniment pornit în 2008 şi care de la anul devine I CEE! Festival cu intenţia de a transforma Bucureştiul într-un hub regional digital. Cu această ocazie, revenim cu un un bilanţ al câtorva idei mai valoroase:



I need to crawl before I walk, I need to walk before I can run, I need to run before I can fly - Bruce Bale, Head of Sales CEEMEA Global Marketing Solutions, Facebook. Deşi a mărturisit că s-a alăturat Facebook de doar 8 luni, viziunea lui asupra companiei s-a schimbat mult pe parcurs. Dacă înainte o vedea ca pe o companie de internet, acum consideră că este o companie de tehnologie, destinată a conecta lumea la nivel global, conexiuni care aparent sunt simple dar atât de importante. Prietenii noştri ne definesc experienţele online la fel cum le conturează şi pe cele din viaţa reală. O comparaţie interesantă pe care reprezentantul Facebook a făcut-o, aducând un aer local, a fost cu pasca românească.  Pentru a prepara pasca românească avem nevoie de brânză, un ingredient esenţial care nu va fi introdus niciodată după ce am scos plăcinta de la cuptor. Aceeaşi idee se aplică şi în cazul Facebook. Facebook trebuie inclus în strategie, nu se adaugă la final, a concluzionat Bruce.

Nu cred că utilizatorii români se uită după un produs local, produsul trebuie să răspundă nevoilor lui. Online-ul are frumuseţea de a fi global, spune Dan Bulucea, Country Manager, Romania, într-o dezbatere despre lupta pentru bugetele de publicitate.

În Rusia, Facebook se află abia pe locul 5 ca reţea socială, restul reţelelor fiind cu preponderenţă locale, ne spune Firsova Tatyana, IAB Rusia.

Social media şi Antropologie. În ultimii 2 milioane de ani, creierul uman s-a triplat ca mărime. La intersecţia dintre social media şi antropologie, oamenii ajung să se conecteaze şi să comunice felul în care tehnologia şi noile canale de media schimbă societatea. Pentru că acum ne schimbăm mai mult decât oricând, afirmă Nancy Nemes, CMO Consumer Marketing Microsoft. Segmentul cu cea mai rapidă creştere în social media este cel al utilizatorilor femini, iar asta pentru că femeile reprezintă o piaţă în creştere mai mare decât China şi India la un loc. Iar pentru o targetare mai eficientă, brandurile trebuie să ştie să îmbine ştiinţa cu arta. Antropologia socială împrenă cu neuromarketingul ne pot ajuta să supravieţuim în această lume complexă unde trebuie să facem faţă la prea multe informaţie.

Transformarea angajaţilor nu doar în community managers, ci în brand advocates -  unul dintre trendurile în corporate social media management propuse de Yann Gourvennec, Director, Web Digital Media&Social Media Orange. Restul trendurilor pe care vi le recomandăm să le citiţi le găsiţi aici.

A începe în social media nu reprezintă o problemă în sine, ci mai degrabă ce faci când ajungi acolo – Jaime Punishill, Global Head Wealth Online, Thomson Reuters.
În medie, e nevoie de 3.7 ani pentru ca un brand să fie ‚sociabil’, pentru ca apoi să descoperim că 71% din utilizatorii de social media sunt plictisiţi de branduri. Se simte o nevoie a reinventării interacţiunilor cu consumatorii, atenţionează Nils Andres, Foundator Brand Science Institute / Marketing2Conference.

Telefonul mobil va fi interfaţa numărul 1 până în 2015, principalul terminal de la care utilizatorii vor accesa internetul consideră Alexandru Badinici, Strategic Partner Manager / Online Partnerships Group Google.

LinkedIn are cu 277% mai mult succes în generarea de lead-uri decât Facebook
, preciza Danny Bermant, Founder, Brainstorm Digital.

'Moving from telling to listening, from spin to authenticity, from anonymity to transparency, from projects to continuous connection’ – Sally O’Rourke, Managing Director, Communispace.

70% dintre companii estimează că bugetul de comunicare online va creşte în 2012 cu 50-100%; 60% dintre clienţi au fost mulţumiţi cu agenţiile de online cu care au lucrat în 2011
, conform unui studiu B2B ce a investigat aspecte structurale ale relaţiei dintre agenţiile de comunicare digitală şi clienţii acestora, studiu prezentat de Dan Petre, Managing Partner D&D Research. Totodată, studiul a scos în evidenţă şi cele mai bune agenţii din punct de vedere creativ (iLeo, Webstyler, The Geeks, Hyperactive), cele mai bune agenţii din perspectiva strategiei (iLeo, Hyperactive), competenţelor în sociale media (The Geeks, Webstyler, Kinecto), competenţelor tehnice (Webstyler, Kinecto) dar şi un top al campaniilor digitale pe 2011 pentru brandurile: Rom, Petrom, Vodafone, Heineken, Efix, motivele nominalizărilor fiind creativitatea, inovaţia în zona de digital, vizibilitatea, viralitatea şi eficienţa campaniilor.

Creativitatea nu ete un talent, ci un demers strategic susţinut, un demers care trebuie să fie conştientizat şi pus pe agenda zilei. Singura şansă a României de a cultiva creativitatea este poziţionarea ca ‚soft-power nation’, o naţiune care face performanţă din cât de mult knowledge adună pentru ca apoi să creeze ‚outstanding projects’ – îndrumări înţelepte care nu puteau să-i aparţină decât Anetei Bogdan, Managing Partener, Brandient.



A relatat Florina Baciu, Editor PR Romania. Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate.