29032024

Back Eşti aici:Home News Comunicate de presa Apel la decenţă

Apel la decenţă

Pin It

colectivStimați colegi,

În ultimele zile am fost cu toții martorii unor materiale de presă aflate la limita legalității, decenței și profesionalismului, generate de tragediile din incendiul Colectiv.

În numele întregii industrii de jurnalism și comunicare vă solicităm să respectați drepturile celor care nu mai sunt printre noi sau care încă suferă în spitale alături de familiile lor și să nu puneți presiune pe familii pentru a afla informații cu un impact emoțional major. Familiile aflate în suferință au nevoie de timp și de liniște pentru a putea depăși această tragedie.

Dramele acestor oameni nu trebuie să fie sacrificate pentru audiență. Dacă există un mesaj al evenimentelor tragice la care am asistat cu toții, el este unul de respect față de lege și de responsabilitate față de ceilalți. Mai presus de toate, este un mesaj de solidaritate a fiecăruia dintre noi cu oameni greu încercați în acest moment.

Vă rugăm să vă amintiți, mai ales acum, că libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine, iar exercitarea dreptului la liberă exprimare comportă îndatoriri şi responsabilităţi, așa cum prevede inclusiv legislația în vigoare. Este vital să înțelegem că toți suferim alături de familiile îndurerate și nimeni nu este în căutarea unor detalii ce pot leza imaginea celor afectați de această tragedie. Acum, mai mult ca oricând, aveți șansa de a demonstra că vă asumați conștient rolul mass-media de a educa.

Dincolo de prejudiciile morale, există impactul emoțional pe care îl amplificați prin punerea accentului pe dramatismul situației. Toată lumea a înțeles situația în care ne aflăm. Acum este important să găsim soluții viabile, atât pentru victimele și familiile lor, cât și pentru societate unde se resimt efectele acestui eveniment tragic.

De aceea, facem apel către toți factorii responsabili din mass media – televiziune, presă scrisă, internet, radio – să respecte legislația în vigoare și să se ridice la nivelul de profesionalism absolut necesar în tratarea unui subiect cu puternic impact emoțional.

Semnatari:
IAA (International Advertising Association)
UAPR (Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania)
IAB (Interactive Advertising Bureau)
CJI (Centrul pentru Jurnalism Independent)
Freedom House Romania
Forum for International Communications

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP