18042024

Back Eşti aici:Home News Comunicate de presa „Tăticii fac diferența!”, prima campanie pro-alăptare din România care implică bărbații

„Tăticii fac diferența!”, prima campanie pro-alăptare din România care implică bărbații

Pin It

Campanie SAMAS Saptamana alaptariiRogalski Damaschin semnează prima campanie pro-alăptare din România care implică bărbați. Campania de comunicare desfășurată în luna august a fost realizată pentru Asociația SAMAS, singura rețea națională de educatori perinatali din România, specializați în consilierea gravidelor și mamelor de copii mici.

„Tăticii fac diferența” este o inițiativă creativă menită să atragă atenția asupra necesității și importanței implicării taților în toate deciziile care țin de alăptare, în particular, și de îngrijirea copilului, în general.

Context: România, țara cu cea mai scăzută rată a alăptării din Uniunea Europeană

În ciuda tuturor recomandărilor medicilor și organizațiilor din domeniul sănătății, care subliniază în mod constant beneficiile laptelui matern, România rămâne țara cu cea mai scăzută rată a alăptării din Uniunea Europeană: doar 12% dintre copii sunt hrăniți exclusiv la sân în primele luni de viață, așa cum recomandă Organizația Mondială a Sănătății; spre comparație, următoarea cea mai mică rată de alăptare exclusivă din Europa este de 53%, în Irlanda. Principalul motiv este lipsa de informații teoretice și practice, atât în rândul femeilor, cât și în cel al bărbaților, al căror rol a fost ignorat de-a lungul timpului.

Cercetare: Ce știu și ce cred bărbații din România despre alăptare?

Un studiu național realizat de Asociația SAMAS a arătat ce știu și ce cred bărbații despre alăptare și cât de implicați sunt în deciziile de cuplu care țin de alăptarea și îngrijirea copiilor. Cercetarea a dovedit că dacă în trecut alăptatul era considerat un subiect tabu, care îi privea doar pe mamă și bebeluș, lucrurile s-au mai schimbat: aproximativ 4 din 10 bărbați ar alăpta, dacă ar putea, iar peste 50% asistă la alăptare ori de câte ori au ocazia. Cu toate acestea, foarte puțini bărbați (2 din 10) se informează într-un cadru instituționalizat, la cursuri de pregătire perinatală.

Implicarea taților, ideea care a făcut diferența

„Ideea agenției de a face un studiu privind atitudinea, informaţiile si opiniile bărbaţilor despre alăptare a fost lozul căștigător pentru campania noastră. Răspunsurile bărbaților în privința alăptării au trezit interesul presei într-un mod absolut surprinzător si mesajele concepute de agenție pe baza studiului au cuprins doza perfectă de inedit, iar campania noastră a beneficiat astfel de vizibilitate în toate mediile”, a declarat Ana Măiță, Vicepreședinte Asociația SAMAS.

„De-a lungul timpului au fost realizate foarte multe campanii pro-alăptare, dar niciuna dintre ele nu a implicat și tații. Cu toate acestea, bărbații pot avea o influență mai mare decât  s-ar crede într-o problemă care aparent nu îi privește: experiența educatorilor perinatali SAMAS a arătat că femeile care au alături de ele un partener informat, care a participat la cursuri de pregătire pentru viitori tătici, și care le susține în momentele critice în care sunt tentate să renunțe, alăptează pentru o perioadă mai lungă de timp decât cele care nu au alături un partener empatic. Rolul campaniei a fost acela de a semnala că tăticii chiar pot face diferența și pot sprijini eforturile mamelor de a asigura o hrană sănătoasă copiilor”, a explicat Cristina Lica, Communication Consultant, Rogalski Damaschin Public Relations.  

În cadrul campaniei „Tăticii fac diferența!”, gravidele din București și din țară care au venit însoțite de partener sau alta persoană de sex masculin la cursurile perinatale susținute de Asociația SAMAS, în Săptămâna Internațională a Alăptării, au primit gratuit Cursul Prenatal despre Alăptare. De asemenea, în mai multe orașe din țară au avut loc o serie de evenimente publice, în cadrul cărora bărbații „au militat” pentru alăptare.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP