28032024

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani PR-ul online va câştiga teren în zona serviciilor de PR în viitorul apropiat

PR-ul online va câştiga teren în zona serviciilor de PR în viitorul apropiat

Pin It
elena_olteanuRecent, agenţia 4 ACE a anunţat că îşi va concentra activitatea pe comunicarea online. Dacă piaţa publicităţii online este destul de dezvoltată, nu acelaşi lucru se poate spune despre PR online. Există în România o cerere de servicii precum evenimente online, conferinţe de presă online sau online briefings? De ce ar fi online PR interesant pentru o companie?

Misiunea agenţiei 4 ACE este aceea de a fi un promotor al serviciilor de PR la standarde internaţionale şi un inovator pe piaţa românească de PR. Experienţa fericită a lansării în 2005, a serviciilor de publicity, conform standardelor americane, ne-a dat încrederea necesară lansării, la începutul anului 2007, a unui alt serviciu premium pentru piaţa românească, PR online. Nu am lansat acest serviciu ca rezultat al unor solicitări venite din partea clienţilor, ci ca soluţie la campaniile de PR din ce în ce mai complexe, derulate de aceştia. Lansarea serviciilor de PR online reprezintă, de asemenea, rezultatul firesc al dezvoltării extensive a mediului online pe piaţa românească.

Reacţia pozitivă a clienţilor 4 ACE la oferta de servicii de PR online, ne confirmă încrederea că acestea câştigă teren în zona serviciilor de PR şi promite o dezvoltare deosebită în viitorul apropiat.

Prin campaniile de PR online, o organizaţie beneficiază de o viteză de reacţie sporită în relaţiile sale cu clienţii şi cu partenerii, de un grad ridicat de interactivitate şi extindere în spaţiu, precum şi de o audienţă care o depăşeşte pe cea a mediilor tradiţionale.

În plus, mediul online oferă instrumente specifice de măsurare a audienţei şi a impactului mesajelor, astfel încât evaluarea rezultatelor campaniilor desfăşurate pe Internet este mult mai precisă şi mai detaliată.

PR online pretinde un grad mare de transparenţă din partea companiilor. De asemenea, comunicarea corporatistă online expune companiile riscului confruntării cu un public mai educat, mai prompt, mai dinamic, mai critic. Adesea, companiile româneşti se tem de critică şi dialog public, sunt închise, timide şi rezistente la schimbare. Au înţeles cu adevărat companiile româneşti mediul online? Oportunităţile şi riscurile pe care le implică?

PR-ul online prezintă aceleaşi oportunităţi şi riscuri pe care le prezintă orice activitate de PR. Diferenţele dintre PR-ul tradiţional şi cel online aduc numai avantaje în favoarea primului, cel mai important dintre acestea fiind reacţia imediată a publicului ţintă la mesajul transmis şi, implicit, capacitatea companiei de a reacţiona prompt, în scopul modificării sau întăririi imaginii dorite. Cu alte cuvinte, consider că reacţia există şi în cazul unei campanii de publicity, de exemplu, fără ca aceasta să ajungă la client în timp real şi fără a-i da acestuia posibilitatea de a economisi timp, lucru preţios pentru atingerea obiectivelor.

Într-adevăr, PR-ul online este valorificat în acest moment la cel mult 10% din capacitate. Suntem încrezători însă că acest lucru se va schimba extrem de rapid.

Este foarte important să menţionăm că PR-ul online nu reprezintă o alternativă la activităţile de PR, ci numai o completare a acestora.

Printre multe altele, 4 ACE oferă servicii de comunicare de criză. Vă rugăm să ne oferiţi un exemplu de situaţie de criză din mediul românesc de afaceri, rezolvată nefericit. Descrieţi criza şi prezentaţi soluţia pe care aţi fi propus-o d-voastră sau 4 ACE.

Managementul crizei se face înainte de declanşarea acesteia. Corecta informare a publicurilor ţintă asupra proceselor, garanţiilor şi normelor fiecăreia dintre companii, ca angajament pe termen lung, poate conduce la o mai uşoară gestionare a unei crize de imagine şi la diminuarea semnificativă a impactului pe care aceasta îl poate avea asupra companiei.

Fără a da exemple concrete de campanii derulate greşit, aş remarca faptul că managementul crizei ocupă o parte relativ mică în preocupările de PR ale companiilor care activează pe piaţa românească. Acest lucru de întâmplă poate şi din cauza faptului că opinia publică şi societatea civilă au încă o atitudine pasivă faţă de problemele care afectează calitatea vieţii omului.

Ce au specific relaţiile publice în industria farmaceutică? Cu ce gen de probleme se confruntă o agenţie de PR a unei companii din această industrie?


Industria farmaceutică reprezintă o oportunitate pentru orice specialist în PR, prin natura subiectelor abordate, prin impactul asupra calităţii vieţii oamenilor şi prin modul în care subiectele promovate pot influenţa dezvoltarea şi confortul personal al fiecăruia dintre noi. PR-ul în industria farmaceutică implică, mai mult decât alte industrii, cunoaşterea şi respectarea normelor deontologice din domeniu şi a legislaţiei. Astfel, activităţile de PR în industria farmaceutică se limitează, de cele mai multe ori, la promovarea inovaţiilor din domeniu, a tehnicilor noi şi nu se preocupă aproape deloc de promovarea produselor, dacă ele nu sunt OTC-uri.

Cum vedeţi relaţia dintre responsabilităţile consultantului de PR faţă de client şi faţă de public? Agenţia 4 ACE are instrumente proprii de rezolvare a conflictelor etice (coduri etice, ghiduri de conduită sau principii scrise)?

Consultantul în PR este responsabil atât faţă de client, cât şi faţă de public, din punct de vedere al soluţiilor propuse şi al mesajelor transmise. Comunicarea către publicul larg a unor valori sau rezultate neconforme cu realitatea, reprezintă un act de lipsă de profesionalism atât faţă de client, cât şi faţă de public. Verificarea surselor informaţiei şi atenţia la detaliu sunt cele două mijloace care pot ajuta la evitarea unei astfel de situaţii.

În cadrul agenţiei 4 ACE urmărim cu mare atenţie respectarea principiilor etice enunţate în cadrul regulamentelor de ordine interioară şi al celor de comunicare cu clientul, evaluarea activităţii fiecărui membru al agenţiei fiind realizată şi în funcţie de acest criteriu.


Septembrie 2007, interviu realizat de redacţia PR Award


Elena Olteanu este, începând cu anul 2002, General Manager al agenţiei de PR&Publicity, 4 ACE. Înainte de a lucra la 4 ACE, Elena a fost PR Manager al grupului de firme Flamingo.
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP