Anatomia succesului. Momentul de Aur cu Hortensia Nastase, GOLIN Romania

Golin PRAgency Interviu

Go all in spune povestea unui grup de 34 de tineri, aventura unor prieteni alaturi de partenerii lor, o cautare continua de idei, munca fiecaruia cu sine insusi, cu propriile limite, cu cei din jur, cu bugetele si viata din afara biroului. Goliniştii, cum le place sa se prezinte, au urcat pe scena Galei Romanian PR Award 2014 pentru ravnitul trofeu « Agenţia Anului ». Am stat de vorba cu Hortensia Nastase, Managing Partner GOLIN Romania, pentru a reconstitui acest moment de Aur.

Cum ai primit vestea distincţiei « GOLIN România- Agenţia de PR a Anului la Romanian PR Award 2014 »?

Foarte emotionata si extrem de bucuroasa!

Ai zice ca te descurci si ai inima de fier, doar ai avut norocul sa faci atat de multe drumuri pe scena festivalurilor si ai trecut cu succes prin razboiul nervilor in sutele de prezentari cu miza sustinute in fata unor boarduri importante! Insa crede-ma ca nimic nu se compara cu sentimentul de bucurie fierbinte combinata cu emotia de neoprit care te cuprinde cand iti auzi atat de frumos numele: Golin – Agentia Anului.

Nu stiu care a fost sentimentul dominant pe scena, in seara galei: bucuria de a vedea ca echipei i se recunoaste in plen valoarea, mandria de a auzi numele Golin strigat de zeci de ori pe scena, emotia cand am vazut lacrimile din ochii fetelor, mirarea cand l-am simtit pe Mehedintu tremurand de bucurie sau pur si simplu o desfatare frusta si incercarea de a opri timpul.

Titlul Agentia Anului este ambitia secreta, visul frumos al tuturor oamenilor de PR. Este, a fost si va fi si ambitia noastra.

Te aşteptai să urcaţi pe scenă pentru mult râvnitul trofeu?

Nu stiu daca ma asteptam, dar mi-o doream foarte tare.

Mi-am dorit in mod deosebit sa castigam ravnitul trofeu anul acesta dintr-un dublu motiv:
 
(1)    pentru ca aceasta echipa atat de frumoasa si atat de pasionata numita Golin pur si simplu merita cu varf si indesat sa primeasca aceasta recunoastere la scara larga din partea industriei; si  
(2)    pentru ca asta inseamna ca vom scrie istorie pe piata romaneasca de PR, semnand o premiera: am devenit prima agentie care reuseste Eventul, cum se spune in limbaj fotbalistic – Cupa si Campionatul: Agentia #1 in Topul BizPR Awards, titlu pe care Golin l-a primit in luna octombrie, si acum acest mult ravnit trofeu – Agentia Anului la Romanian PR Award.

Nicio alta agentie din Romania nu a reusit aceasta dubla pozitionare la topul industriei in acelasi an si ma bucur ca echipa noastra a primit aceasta rasplata binemeritata pentru munca, pasiunea si energia care o definesc.

Mai mult, pentru echipa Golin, este a doua oara cand acest vis frumos se indeplineste, dupa primul titlu Agentia Anului, castigat acum 4 ani.

Îţi mai aduci aminte de prima ediţie la care aţi participat ? Cum s-a schimbat aplicantul GOLIN în toţi aceşti ani?

Unele lucruri nu se uita niciodata :)

Nu voi uita niciodata imaginea lui Manu (Manuela Gogu, astazi Creative Director Lowe&Partners), luptandu-se pe podeaua biroului cu plicurile ce contineau cele patru aplicatii, genunchii ce promiteau sa se rupa de atata tremurat cand am urcat pentru prima data pe scena ca sa ne luam primul aur (Rexona, Transpiratia Strica Reputatia, in Categoria Marketing), mirarea de-a fi deja runner-up in al doilea an de participare, bucuria fara margini cand am auzit pentru prima data acest ireal Agentia Anului lipit de numele nostru, cele 6 premii castigate in 2011 cu campania istorica „Franklin Templeton Investments listeaza Fondul Proprietatea la Bursa de Valori Bucuresti“ (aceea a fost cea mai premiata campanie din istoria festivalului, sase premii intr-un singur an; este incredibil ca si astazi, dupa 3 ani, au fost colegi din juriu care m-au felicitat pentru frumusetea si complexitatea acelei campanii, pe care unii spun ca o vom regasi in manualele de comunicare financiara). Greu de uitat si reactiile agentiilor-colege despre campania de lansare a modelului nostru de business g4, atat de diferite de reactiile clientilor sau emotia pe care o ai pana in ultima clipa cand afli punctajul final al competitiei si vezi daca ai reusit si anul acesta sa urci pe podium.

Daca s-a schimbat aplicantul Golin in toti acesti ani? Gandeste-te doar ca in 2010 castigam Agentia Anului cu 5 premii (3 Gold si 2 Silver), pe cand anul acesta vorbim despre un numar de 13 premii - 6 Gold si 7 Silver – cred ca asta spune multe despre evolutia festivalului, a industriei, a noastra.

Festivalurile, pana la urma, sunt o simulare de viata reala, deci aplicantul Golin s-a schimbat umar la umar cu personajul Golin: eu cred cu tarie in celebra “creativity is just connecting things” a lui Steve Jobs si in “a self-respecting artist must not fold his hands on the pretext that he is not in the mood” a lui Tchaikovsky. CEO-ul Golin, Fred Cook, a creat in recent lansata sa carte “Improvise” o metafora pe care nu ma satur sa o povestesc: oamenii creeaza idei originale prin conectarea in maniere noi a unor bucati de informatii existente deja. “Think of your experiences as balls on a pool table – spune Fred Cook. If there’s only two, your shot options are limited. But if you have fifteen, the combinations are numerous. I usually generate more ideas than most of the people. It’s not because I’m smarter or more creative. I just have more balls.”

Despre personajul Golin, astazi, putem spune pur si simplu: „We just have more balls“ :).

Cum ar arăta recenzia filmului care însoţeşte succesul agenţiei GOLIN România în acest an ?

Go all in spune povestea unui grup compact, de 34 de tineri care, rand pe rand, devin personaje principale, fiindu-le urmarita indeaproape evolutia. 34 de povesti diferite, care pot functiona perfect independent insa care, puse cap la cap, se subsumeaza aceluiasi fir narativ: creativitate si rezultate.

Povestea te tine cu sufletul la gura, momentele tensionate jongleaza cu atmosfera destinsa din birou si cu petreceri ad-hoc.  

E aventura unui grup de prieteni alaturi de partenerii lor, o cautare continua de idei, munca fiecaruia cu sine insusi, cu propriile limite, cu cei din jur, cu bugetele si viata din afara biroului.

L-am gasit inspirat si inspirational. Fiecare personaj este atat de bine construit, de autentic, incat de la un punct iti este greu sa-ti dai seama de cine te-ai indragostit, cine e personajul care te-a convins si care e secventa ta preferata din film. Iar coloana sonora este absoult senzationala.

Va pot spune insa ca este mai interesant ce se intampla in culise :). La noi in dulap se gasesc de la haine de vikingi, la costume de Mos Craciuni si pene de pus in par. La intrarea in birou te poti impiedica de un topor sau de saci plini cu porumb. La scenariu se lucreaza intens. In fiecare zi trecem la alt capitol, la alta poveste, cu alte personaje. Fiecare colt de birou s-a transformat intr-un spatiu de repetitie, unde golinistii se cearta, se contrazic, rad cu lacrimi si danseaza. Acesta este filmul nostru, in fiecare zi.

Recomand :).  

Ce reacţii ai văzut & auzit în rândul colegilor şi partenerilor în timpul Galei ?

Cred ca ai vazut si tu, Goliniștii pot fi foarte expansivi :). I-am vazut bucurandu-se sincer. I-am vazut tipand din toti plamanii, ridicandu-se in picioare, i-am vazut emotionati, i-am vazut cu vocea gatuita si cu ochii umezi, i-am vazut uitandu-se cu drag la colegii de pe scena. I-am vazut mandri. I-am vazut cu gura pana la urechi si cu glumele la purtator. Reactii firesti, autentice...

Contează premiile în breasla asta?

Colega si prietena mea Monica - (Monica Botez, Partner, Golin) - a spus recent un lucru foarte corect pe care il citez aici:

PR-ul înseamnă 99,9% foarte multă muncă anonimă – zeci, sute de ore de consultanță și implementare de care știm, de cele mai multe ori, doar noi și clienții. Momentul de premiu e acel 0,1% care face dintr-o dată vizibilă munca echipelor client-agenție. E acel 0,1% care motivează și validează public anumite alegeri pe care agenția le-a făcut într-o campanie. La fel de adevarat, desi premiile aduc vizibilitate iar festivalurile reprezintă contextul unor întâlniri frumoase, echipa și expertiza în domeniul de business al clientului vor cântări întotdeauna mai mult decât premiile.

Povesteşte-ne un moment simpatic de la Gală care îţi vine acum în minte.

La categoria PR pentru Marketing, produse si servicii existente, o parte dintre colegii mei erau pe scena, cu un silver in mana, alaturi de WhatsUp si Moga. Apoi, prezentatorul categoriei (Ştefan Liuţe  :)) si-a scos din buzunar un papion si a anuntat urmatorul premiu – Gold! – care mergea tot la noi. Intr-o secunda, inca 4 de-ai nostri s-au ridicat din sala spre scena. Imi pare rau ca nu am filmat momentul... Pentru ca nu s-a dus nimeni spre trofeu sau diploma! Nu s-a uitat nimeni la sala. Erau doar ei pe scena si se bucurau unii pentru altii. Au facut un mare group hug, silverul si goldul.

Dacă ar fi să alegi o campanie care te-a marcat personal din zecile pe care le-aţi gândit şi iniţiat anul acesta, care ar fi aceea?

Imi ceri imposibilul. Nu pot extrage o singura campanie, fiecare are o poveste unica in spate, fiecare are un moment-samanta, de une-a pornit totul, fiecare inseamna o echipa de Golinisti care-au pus zeci de ore de munca, fiecare are clipele ei de umor si distractie de care ne-amintim acum razand de doua ori mai tare. Si, mai ales, fiecare are in spate un client extraordinar, care are incredere in ideile, pasiunea si nebunia noastra si in visul nostru de a fi cei mai buni impreuna.

As putea spune doar atat: Tocmai v-am rezolvat :) .

Dar nu as vrea sa inchid acest text fara a spune un lucru foarte important: as vrea sa ii multumesc omului care face posibila aceasta desfatare de festival in fiecare an – ne aduna, ne suporta cu bune si cu rele, ne armonizeaza si ne provoaca. Si are taria de a duce proiectul Romanian PR Award mai departe de la an la an: te aplaud si iti multumesc, Dana Oancea!


Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania. Toate drepturile rezervate.